AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #21 Skrevet 21. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nysgjerrig, hvorfor tror du jeg er kristen? Jeg stod i statskirka av samme grunn som mange andre, fordi jeg ikke hadde meldt meg ut før. Det burde heller være sånn at de som vil inn, melder seg inn. Sånn er det med det meste annet her i livet. Det er tullete å love å la barnet vokse opp i kristen tro hvis man ikke mener noe med det. Anonymkode: 7937a...900 Deg om det. Anonymkode: 83c06...bcf
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #22 Skrevet 21. august 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er de med døpte barn som får invitasjon til bokutdelinger i kirka. Det er en del av tilbudet i trosopplæringen. Jeg er ikke interessert og meldte meg følgelig ut før barnet mitt ble født. Jeg synes det er hyklerisk å la barnet døpes hvis man ikke har tenkt å følge opp. I det du lar barnet døpes, så har du bestemt deg for å "tilbe og ære Gud og Jesus". Du lover da at barnet skal vokse opp i den kristne tro. Da blir det dumt å skofte trosopplæringen. Selv om det selvfølgelig er frivillig. Anonymkode: 7937a...900 Fikk invitasjon vi også, ungen er ikke døpt, ingen av foreldrene står i statakirken heller. Anonymkode: 9976e...d63
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #23 Skrevet 21. august 2025 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Frivillig skjønner jeg at det er. Bare lurte på om folk faktisk dro på det, eller om det bare er de som er troende. Har likom ikke lyst til å ende opp å være de eneste som er der. Anonymkode: 08ada...c26 Vi er ikke troende (eller jeg er agnostiker da), men dro på Førsteklasses, og tenker også å dra på barnesang. Synes oppleggene har vært fine og jenta mi koste seg. Anonymkode: 022be...82b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #24 Skrevet 21. august 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du kan mene og tenke dette for din egen del, men det er ekstremt idiotisk å mene at dette skal gjelde for alle og at folk ikke har noe der å gjøre uten st de gjør slik du mener de skal. Det er mange som har en relasjon til kirka hvor de følger tradisjonene uten at de ønsker å lære opp barna sine i kristen tro, og det er helt greit. Siden du er kristen burde du vite at kirka er åpen for alle og det er en grunn til det; ved åpenhet og kjærlighet får flere et nærere forhold til kirka, og kanskje også etterhvert Gud og Jesus. Hilsen kristen! Anonymkode: 83c06...bcf Veldig enig med deg. Grunnen til at vi døpte var at det var veldig viktig for mine svigerforeldre, de arrangerte festen og alt. De er døde nå, og jeg blir helt 🥹 når jeg ser på bilder og tenker på den dagen. Utrolig flott dåpsseremoni og fest hadde vi, og det gjør meg ingenting at min datter er tilknyttet kirken selv om jeg har valgt å ikke kalle meg kristen. Datteren min ønsker å gå i kirken og da tar jeg henne selvsagt med dit. Anonymkode: 022be...82b 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #25 Skrevet 21. august 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er det hun som er så sær at dere må døpe og bruke dåpskjolen osv, ellers vil hun ikke akseptere barnebarnet? Skjønner at det kan være en utfordring i bibelbeltet og sånn, men i det lange løp så tjener dere på å stole på dere selv og ikke la dere overkjøre. Respekterer hun ikke deres mening, så får hun neppe en god relasjon til barnet uansett. Mine foreldre og besteforeldre taklet det veldig bra at det ikke ble dåp. Anonymkode: 7937a...900 Det var deg jeg kalte Magda på 70 år da, du virker veldig rigid og gammeldags. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tradisjon for å lyve da eller? Eller late som for å få gaver? Det er et ekstremt dårlig argument, at man døper for sikkerhets skyld, uten å tillegge dåpen mening. Ungdom som ønsker kristen konfirmasjon, døpes på en gudstjeneste. Man kan også gifte seg i kirka hvis partner er medlem, så vidt jeg vet kreves det ikke at begge er medlem. Anonymkode: 7937a...900 Deg om det. Anonymkode: 08ada...c26 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå