Gå til innhold

Henter skittent barn ofte

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

3 åring med bleie? Fordi?

Anonymkode: e5d88...5e6

Tenk å stille et så dumt spørsmål? Du vet ikke at det er forskjell på unger? 

Men dumme folk spør dumme spørsmål, det må vi bare akseptere noen ganger. 

Anonymkode: 6173f...6d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den lovpålagte tiden er 4 timer per uke ikke 45 per dag, så dette kan fint løses på en annen måte. I vår barnehage er det også lokalt bestemt at bua og assistent skal ha en times plantid i tillegg så da flyr det enda flere timer bort.

Anonymkode: 7d233...355

Tror den samarbeidstiden er resten av ubunden tid.

Pedm er 1,5 time i uka, for begge ped på avd. Bua, fagarb og ass, har egentlig en halvtime i uka, men får ikke tid til det, så vi ender opp med å ikke forberede noe, ikke lese e-poster osv, for de som «tør» det. De som ikke «tør», gjør det hjemme. Evnt gjøres det i pausa.

Ped og ledelse mener løsningen med å ta ubunden tid hjemme (-et par- tre sitter på jobb), er den eneste, og beste løsningen… De andre ansatte er uenige, har kommet med andre forslag, men kommer ingen vei. Det tærer veldig på øvrige ansatte. (- forresten, kommunal, og alle bhg i kommunen har samme løsning)

Anonymkode: 6fa33...955

• Liker 1
Skrevet

Ikke vær så hysterisk. Barnet ditt har det gøy og leker i barnehagen. Så kan han bade på kvelden og komme ren neste dag. Er sånn det skal være. Du burde være mer bekymret om du hentet barnet gullende rent hver ettermiddag. Skitne barn blir ikke automatisk syke av det. Men alt for rene barn blir. Min søster er hysterisk, barna vasker hender hele tiden, bare de har tatt borti noe ute. Spiser de snø, klikker hun. Aldri møtt noen barn som er så syke som de hele tiden er.

• Liker 2
Skrevet

Mine barn er også alltid ekstremt skitne når jeg henter dem. 

Når det er sand og gjørme og tegn på at de har fått utfolde seg ute, synes jeg det bare er positivt. Sånn er det hjemme også, vi driver ikke og avbryter lek for å vaske dem støtt og stadig når de herjer i sandkassen og leker med gjørme og vann. 

Jeg hadde reagert på bleier som ikke har blitt skiftet, for det kan føre til vonde sår og problemer for barnet, og er jo skikkelig ekkelt og ubehagelig for dem. 

Men sand og gjørme? Ikke noe problem. 

Anonymkode: d8139...f33

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor er dere imot maksprisen? Barnehagen får vel økt støtte fra staten for å subsidiere. Prisen er jo bare bra for oss foreldre. Jeg forstår ikke helt hvorfor nedgang i pris er noe som er så negativt? Barnehagen får jo sine penger uansett.  

Anonymkode: 75eb1...7f0

Fordi de pengene kunne vært brukt på ekstra bemanning, større vikarbudsjett osv. I stedet for å subsidiere enda lavere betaling. 

Anonymkode: 915c5...64a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi de pengene kunne vært brukt på ekstra bemanning, større vikarbudsjett osv. I stedet for å subsidiere enda lavere betaling. 

Anonymkode: 915c5...64a

Nemlig. Jeg irriterer meg også kraftig over redusering i prisen. Jeg vil betale MER, ikke MINDRE. I vår bhg har de store bemanningsproblemer, og har fått helt innkjøpsstopp. De har flere ganger måtte stenge avdelinger pga mangel på bemanning, og ofte må de sende meldinger hvor de ber alle som har mulighet om å holde barna hjemme, eller hente tidlig og levere seint. De har kuttet ned på maten, de har fullstendig stopp i innkjøp av leker og utstyr, og de har avlyst alt av turer som krever at de må reise kollektivt, for de har ikke råd til bussbilletten... 

De burde heller bygget ut ordningen med redusert betaling til familier med lav inntekt. Vi har høy inntekt, og jeg vil mye heller betale mer, og få et godt tilbud, og så er det helt i orden for meg at jeg betaler mer enn familier som ikke er like heldig økonomisk stilt som jeg er. 

Anonymkode: d8139...f33

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi har en gutt som er født tidlig i desember. Han er minst i sitt årskull i hele barnehagen som har 3 storebarnsavdelinger. Vi har ikke startet pottetrening, han er ikke i nærheten av klar. Det må de bare håndtere på storebarn. Ikke ts.

Anonymkode: 5ebd5...0dc

Det er foreldrene som må være klar ikke barnet. Flere millioner kinesere er tørr når de er ett år. Alle norske barn var bleiefri når de fylte to år til i 1980. Fysiologisk er de fleste barn uten diagnoser i stand til å slutte med bleie når de er to år. Google bleiefri på en helg og prioriter kun barnet den helga. Eventuelt la barnet reise til besteforeldrene eller oldeforeldre født før 1980 fire dager. Da er det gjort

Anonymkode: 04c3e...ea6

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Be barnehagen gi barna varme kluter etter måltid og etter utelek. Bare å ha nok kluter, legge i bøtte med passe varmt vann, vir opp og gi til barna. Kombinert med håndvask. Så kan de selv øve på å vaske seg i lag. Det gir færre syke barn og voksne som bonus. Kollektivt pottetrening i ring i barnehagen med boklesing etter måltid er supereffektivt, men de fleste barnehager sluttet med både det og porter på 90-tallet. Se i det minste til at de har en domstol med armhvilere. Ellers får barnet feil sittestilling til å bæsje. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er foreldrene som må være klar ikke barnet. Flere millioner kinesere er tørr når de er ett år. Alle norske barn var bleiefri når de fylte to år til i 1980. Fysiologisk er de fleste barn uten diagnoser i stand til å slutte med bleie når de er to år. Google bleiefri på en helg og prioriter kun barnet den helga. Eventuelt la barnet reise til besteforeldrene eller oldeforeldre født før 1980 fire dager. Da er det gjort

Herregud ikke google bleiefri på en helg, barnehagen har ikke kapasitet til å følge opp "barnet må på do når det rykker i øyelokket"-signaler. Men det er da vanlig å følge på do til faste tider og ellers bytte bleier

Anonymkode: 7d233...355

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi har en gutt som er født tidlig i desember. Han er minst i sitt årskull i hele barnehagen som har 3 storebarnsavdelinger. Vi har ikke startet pottetrening, han er ikke i nærheten av klar. Det må de bare håndtere på storebarn. Ikke ts.

Men hvis du ikke har startet pottetrening, hvordan vet du da at han ikke er i nærheten av klar? Har du gitt det et forsøk?

Endret av Me0987
  • Nyttig 1
Skrevet

Ugh. Jeg har også en dårlig følelse når det gjelder mitt eget desember-barn som har begynt på storbarn. Han blir ikke tre år før i desember, og er ikke helt bleiefri enda (selv om han kan gå uten hjemme). Han er liten av vekst, jeg er redd for hvordan han egentlig har det med alle de store barna. Dette er en kjempestor barnehage, det er et mysterium for meg hvorfor de ikke kan dele opp i litt mer like aldersgrupper for bedre å ta vare på barnas behov, istedenfor at en 2,5-åring skal gå på samme avdeling som femåringer. Men det største mysteriet er, som andre her nevner, hvorfor i alle dager bruker de ikke penger på å forbedre tilbudet (som ALLE vet er KJEMPEDÅRLIG) istedenfor å gjøre det omtrent gratis???

Anonymkode: 5cf3c...aff

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ikke for å gi deg kritikk men en unge må øve på å bli bleiefri, som med alt annet de skal lære seg. Med mindre han har noen medisinsk grunn til å vente. Vår blir 3 år i slutten av november. Hadde han hjemme før termin til lillebror i 2,5 uker da han var 2 år og 2 mnd (fulgte teknikk i "Bleiefri på 3 dager"). Var litt stresset på slutten da det ikke hadde løsnet helt før termin til lillebror, men plutselig løsnet det 😄 Vi gjorde det ikke fordi han var "klar", men fordi vi ikke ville ha 2 bleiebarn😄 Barnehagen fulgte godt opp da han møtte opp der uten bleie. Blir klart noen uhell men må trenes på. 

Anonymkode: bd7fd...a82

• Nyttig 1
Skrevet
TinaChristina skrev (7 timer siden):

Ikke vær så hysterisk. Barnet ditt har det gøy og leker i barnehagen. Så kan han bade på kvelden og komme ren neste dag. Er sånn det skal være. Du burde være mer bekymret om du hentet barnet gullende rent hver ettermiddag. Skitne barn blir ikke automatisk syke av det. Men alt for rene barn blir. Min søster er hysterisk, barna vasker hender hele tiden, bare de har tatt borti noe ute. Spiser de snø, klikker hun. Aldri møtt noen barn som er så syke som de hele tiden er.

En full bleie skal byttes, uansvarlig... samme med snørret

Anonymkode: 77b67...449

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...