AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Skrevet 18. august Til dere andre småbarnsforeldre, jeg trenger å høre litt hvordan det er rundtomkring. Har et barn på 3 år som har byttet fra småbarn til storbarnsavdeling nå etter sommeren. På denne avdelingen er det naturligvis større barn og mange flere enn på småbarnsavdelingen. De er nå en avdeling totalt 22 barn fordelt på 4 ansatte. Nesten daglig henter jeg mitt barn ekstremt møkkete. Ja, jeg er veldig klar over at unger blir skitne etter mye lek (spesielt nå utendørs), men synes det er litt fælt å se hvor skitten barnet mitt er i ansiktet. For noen bevitner det sikkert om en dag med mye gøy i sandkassen, men jeg synes det nesten er på grensen til uhygienisk når jeg kommer. Det er MYE snørr både stivnet og slim over alt i hele ansiktet gnidd i sand og møkk. Virker ikke som om det i det hele tatt er blitt vasket. Det er lag på lag med stivnet snørr (rart ungen får puste) og grønt slimete snørr over der igjen.. I tillegg registrerer jeg at (barnet holder på med pottetrening nå, men har bleier i bhg) alltid har ekstremt fulle bleier når jeg kommer og lukter sterkt tiss. Jeg blir litt sjokkert over denne overgangen fra småbarn til storbarnsavdeling. Spesielt ettersom barna på den andre avdelingen alltid ble så fulgt opp. Vi har ikke hatt noe oppstartssamtale enda, men skal etterspørre dette.. men, har flere det slik i andre barnehager også? Har full forståelse for at barn blir skitne og at de ansatte ikke kan følge opp hvert enkelt barn særskilt, men det må vel gå an å vaske av ansiktet ÉN gang ila dagen? Og sørge for at bleien blir byttet slik at det ikke nærmest blir fuktig og går igjennom? Er jeg urimelig å forlange dette? Anonymkode: 920f1...d62 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #2 Skrevet 18. august Skittent ansikt, nei, men masse snørr kan de jo tørke. Tørking av snørr gjør ofte at ansiktet ser enda mer skittent ut da, siden det blir fort litt fukt som sanden setter seg fast i. Jeg har alltid tenkt at ungen var ca ren da den ble sendt ut, og at det ikke er så rart hvis det er utetid når ungen hentes. Full bleie derimot ville jeg reagert på og gitt beskjed om. Anonymkode: 79e3e...09b 4
AnonymBruker Skrevet 18. august #3 Skrevet 18. august Vi har og hatt samme overgang nå og jeg ser flere nye på avdelinga som også er slik du beskriver. Tror det er, om ikke vanlig, så i alle fall ikke unormalt. Dere bør øve mer hjemme på å være selvstendige og vaske seg etter måltider osv. Vår gutt hadde null interesse av det før sommeren men vi stod i kampen i 4 uker og nå ber han selv om klut til vask etter måltider. Ellers på tide å pottetrene😅 Anonymkode: 92370...4cd 6 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #4 Skrevet 18. august Mine har alltid sett ut som om de har gravd i asken når de har lekt ute en hel dag i barnehagen. Skikkelig mørkere unger. (Ikke snørr og matrester og sånn da, det blir jo tatt). når det kommer til bleie, så ville jeg tatt det opp og spurt om han f.eks blir fulgt på do? Anonymkode: 29d75...45c
AnonymBruker Skrevet 18. august #5 Skrevet 18. august Møkk er ok, synes jeg, men de må tørke bort snørr og skifte bleie! Jeg synes det er SÅ ekkelt med barn med snørr i hele ansiktet og har aldri latt mine gå sånn. Jeg ville IKKE ventet til oppstartssamtalen, men bare gitt høflig, men tydelig beskjed ved levering i morgen. Anonymkode: b4389...5a8 3
BobbySocks Skrevet 18. august #6 Skrevet 18. august Det med snørret og bleiene høres ikke bra ut, sånn helt basic hygiene med en klut og et bleieskift må man kunne forvente. 3
AnonymBruker Skrevet 18. august #7 Skrevet 18. august Hvorfor benyttet du ikke sommeren til å slutte med bleie? Dumt å sende en unge på storbarn med bleie! Anonymkode: e5f9a...a6e 13 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #8 Skrevet 18. august Nå er det jo minst et tiår siden barnehagepersonell begynte å ringe i alarmbjella for å prøve å få fokus på at det ER IKKE NOK FOLK PÅ JOBB!!!! 22 BARN PÅ 4 ANSATTE? Det er jo i beste fall 5,5 barn per voksen, men ikke på begynnelsen av dagen, på slutten av dagen, under pauser, møter, dokumentering, måltidsservering, bleieskift, sykdom osv osv osv. Og selv 5,5 barn per voksen er galskap. Du kan ikke forvente noe mer TS, hele systemet er i knestående, og de som enda jobber der holder nok ikke særlig lenge. Det er ikke nok hender til å tørke snørr og skifte den ekstra bleien. Vi hadde muligheten til å ha ungene i en bitte liten privat naturbarnehage, du får se deg rundt om det finnes noe sånt. Evt får du lese boka "Vi skulle hatt mer tid", og finne ut hvordan dere kan redusere arbeidstid, gå ned i levestandard, og ha ungen hjemme istedet. Det ville jeg gjort. Anonymkode: bcf60...fda 12 4 5
AnonymBruker Skrevet 18. august #9 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvorfor benyttet du ikke sommeren til å slutte med bleie? Dumt å sende en unge på storbarn med bleie! Anonymkode: e5f9a...a6e Vi har en gutt som er født tidlig i desember. Han er minst i sitt årskull i hele barnehagen som har 3 storebarnsavdelinger. Vi har ikke startet pottetrening, han er ikke i nærheten av klar. Det må de bare håndtere på storebarn. Ikke ts. Anonymkode: 5ebd5...0dc 3
AnonymBruker Skrevet 18. august #10 Skrevet 18. august Møkkete barn er glade barn. Hvis det er så mye snørr som du sier så er det kanskje på tide å vurdere om barnet er i god nok form til barnehagen? Ditt barn smitter 20 andre unger på en blunk! Anonymkode: 88add...252 13 5
AnonymBruker Skrevet 18. august #11 Skrevet 18. august Med så mye snørr som du beskriver, er dette barnet friskt nok til å være i bhg? Det med bleia kan du nevne for de ansatte Anonymkode: 94ec8...9db 10
AnonymBruker Skrevet 18. august #12 Skrevet 18. august Hvis det er så mye snør hva er årsak til mye snør. Forkjølelse eller alergi. Møkkete barn var nå jeg glad for å se, viste da at de hadde kost seg. Men å tørke snør burde de gjøre. Anonymkode: f35e1...631 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #13 Skrevet 18. august Ja til møkkete barn mener nå jeg. Elsker å hente møkkete barn i barnehagen når de er ute. Barn griser fort år det kommer til snørr, uansett hvor ofte man tørker. Er barna inne blir de jo vasket rene både i ansikt og hender. Det med bleier hadde jeg reagert på, men barnet kan ha tisset mye før du kom. Barn blir skiftet på rundt faste klokkeslett. Da har man faktisk nok voksne til stede. Anonymkode: c6fc0...9d2 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #14 Skrevet 18. august Vi er på overgang til storbarn med barn nr to nå, og jeg hadde glemt hvor mye jeg HATER det første året på storbarn mens de skal lære seg å håndtere hele sin lille tilværelse selv fordi det er så jævlig få folk på jobb. Jeg hadde gledelig betalt det dobbelte av det en barnehageplass kostet før denne nedjusteringen bare for å få en voksen til inn på storbarn, for det er helt katastrofe. At ikke alle som jobber i barnehage sa opp på dagen når regjeringen skrudde ned prisen nå skjønner jeg ikke. Anonymkode: 37d46...c0c 7 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #15 Skrevet 18. august 3 åring med bleie? Fordi? Anonymkode: e5d88...5e6 4
AnonymBruker Skrevet 18. august #16 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er på overgang til storbarn med barn nr to nå, og jeg hadde glemt hvor mye jeg HATER det første året på storbarn mens de skal lære seg å håndtere hele sin lille tilværelse selv fordi det er så jævlig få folk på jobb. Jeg hadde gledelig betalt det dobbelte av det en barnehageplass kostet før denne nedjusteringen bare for å få en voksen til inn på storbarn, for det er helt katastrofe. At ikke alle som jobber i barnehage sa opp på dagen når regjeringen skrudde ned prisen nå skjønner jeg ikke. Anonymkode: 37d46...c0c Som pedagogisk leder og mor så skriver jeg under på denne her. Hjerteskjærende er det, og føle på at vi ikke strekker til - hver - eneste - dag. Politikerne driter fullstendig i at barna lider, og ingen vil bli barnehagelærere lengre. Jeg sender ikke mitt eget barn i barnehagen med lett hjerte, fordi jeg VET hvordan ståa er. Anonymkode: a9dbc...43a 6 4
mommyaka Skrevet 18. august #17 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): tillegg registrerer jeg at (barnet holder på med pottetrening nå, men har bleier i bhg) alltid har ekstremt fulle bleier når jeg kommer og lukter sterkt tiss. Husk at det er ikke alltid lett for førskolelærer p drive med potte trening i barnehagen. Men jeg er førskolelærer selv om du aner ikke hvor mange barn vi byttet på når vi gikk ut og 30-60 minutter etterpå bæsjet de i bleie. Men snakk med de så de kan passe mer på Møkkete barn betyr at de leker mye ute 3
AnonymBruker Skrevet 18. august #18 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nå er det jo minst et tiår siden barnehagepersonell begynte å ringe i alarmbjella for å prøve å få fokus på at det ER IKKE NOK FOLK PÅ JOBB!!!! 22 BARN PÅ 4 ANSATTE? Det er jo i beste fall 5,5 barn per voksen, men ikke på begynnelsen av dagen, på slutten av dagen, under pauser, møter, dokumentering, måltidsservering, bleieskift, sykdom osv osv osv. Og selv 5,5 barn per voksen er galskap. Du kan ikke forvente noe mer TS, hele systemet er i knestående, og de som enda jobber der holder nok ikke særlig lenge. Det er ikke nok hender til å tørke snørr og skifte den ekstra bleien. Vi hadde muligheten til å ha ungene i en bitte liten privat naturbarnehage, du får se deg rundt om det finnes noe sånt. Evt får du lese boka "Vi skulle hatt mer tid", og finne ut hvordan dere kan redusere arbeidstid, gå ned i levestandard, og ha ungen hjemme istedet. Det ville jeg gjort. Anonymkode: bcf60...fda Nå er jo normen, satt av staten, 6 barn pr voksen på stor avdeling. Så på denne avdelingen går de jo med voksen i pluss. Men ja, er helt enig i at noe må gjøres nå. Anonymkode: 4064b...6eb 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #19 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (40 minutter siden): 3 åring med bleie? Fordi? Anonymkode: e5d88...5e6 Hvorfor spør du? Ikke poenget med tråden 😊 Anonymkode: 7eddd...058 3
AnonymBruker Skrevet 18. august #20 Skrevet 18. august Burde vasket ansiktet om det er så gale ja.. Tenk vinteren... Men mye snørr og grønt snørr, er barnet sykt? Gjør som vi, var fulle bleier og syns det var rart de aldri trengte nye bleier. Så vi tok å tusjet(spritusj) ett sted på bleien for å sjekke st de faktisk byttet som de sa de gjorde. Hadde spurt flere ganger pga så fulle bleier, både på korte og lange dager. Var samme bleien ja, så her løy de.. Fortalte de at det overhodet ikke var greit! Og at det no er vinter og mange minus... Ble bedre! Anonymkode: 77b67...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå