Gå til innhold

Spisedag

lil

Anbefalte innlegg

Flere som tar fri en dag i uken fra slanking og kaloritelling?

Jeg gjør alltid det, koser meg med litt ekstra ost på maten, og litt (avogtil mye) snop :sjenert:

Dessuten en god middag, gjerne med vin til om kvelden.

Blir nok ufyselig mange kcal på lørdagene er jeg redd.

Pleier alltid å trene litt ekstra lørdags morgen, for å kompensere litt. Den kompensasjonen er nok mest av alt gjeldende i mitt hode, men allikevel :sjarmor:

Flere som bruker å gjøre det slik?

Noen som har tanker om hvorvidt dette kan bremse fremgangen i nevneverdig grad..?

Jeg hadde tenkt å stramme opp litt før sommeren, noen cm inn her og der. I kg vet jeg ikke hva som er målet, men tipper at det ikke er så mye mer enn et par kg før jeg er fornøyd.

Endret av lil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fruktkake

Jeg har "spisedag" på lørdager, men prøver likevel å være litt streng med meg selv. Litt godteri og litt (eh, noen ganger mye) alkohol.

Jeg har merket gang på gang at dersom jeg spiser uhemmet på lørdagene så ødelegger jeg slankekuren veldig. Da er det ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er ferdig med fase 1 av Soutb Beach, så skal jeg også ha "lørdagsfri". Nå klarer jeg å være fornuftig i to uker, men da må jeg også vite at jeg har noe å se frem til. Å aldri mer skulle spise sjokolade..... vel, da sprekker jeg umiddelbart :sjenert:

Men jeg merker at behovet for utskeielse - og type utskeielse - det forandrer seg når jeg er flink i hverdagen. Nå når jeg ikke skal spise brød i det hele tatt, ville jeg vært kjempehappy for en grovbrødskive med makrell...... Det skal jeg spise om en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ødelegger det så mye, Fruktkake??

Den egentlige grunnen til at jeg har lørdagsfri, er at jeg tror at det er lettere å sprekke om jeg alltid skal nekte meg selv alt. Nå er det bare å "holde ut" til lørdag, så går det bra ;)

Og Twigi, jeg forstår hva du mener med at utskeielsene endrer seg litt. Og bra er det. Må innrømme at det som nå er utskeielser var før "normalt", og utskeielser før var mye verre :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Hvordan ødelegger det så mye, Fruktkake??

Jeg har en tendens til å spise virkelig uhemmet når jeg først er i gang. Tidligere hadde jeg iallfall det. Hvis jeg f.eks. drikker mye alkohol, så er jeg et skikkelig matvrak dagen derpå, og kan spise fra jeg våkner til jeg legger meg. alkohol har mye kalorier i seg i seg selv, men om jeg får i meg 7-8000 kalorier dagen derpå, så er det skikkelig ille.

Drikker i kveld, men jeg har lovet meg selv å holde meg i tømmene i morra. Ut på tur med ei venninne skal jeg også, så får jeg trosse tømmermennene litt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser litt hver dag, jeg. :grine2: ...og har ikke dårlig samvittighet.

Tror på at å fordele det gjevnt, er bedre enn spisekick hver lørdag,

med påfølgende stønning, vondt i magen, kanskje oppkast

og generell dårlig allmenntilstand.

Akkurat nå, på den første søndagen i sommertidssonen, koser jeg

meg med friske jordbær og jordbær-is...

Anbefales !

Endret av Elmaand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veldig positiv erfaring med det å ha en spisedag. Det kicket liksom igang forbrenningen. Problemet er å holde det til en dag samtidig som man ikke spiser så mye at man blir dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg spiser når jeg har lyst på noe - innen rimelighetens grenser selvfølgelig. Jeg synes noe av problemet med å ha en fast spisedag er at når den dagen kommer, så føler jeg at nå MÅ jeg spise godterier selv om jeg egentlig ikke har lyst på akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jybbuu
Jeg spiser alt jeg vil hele tiden og trener aldri; så hver dag er en fest :)

og det kaller du en fest= det er sunnt. skjønner ikke at men kan leve sånn.

på sikt kan det jo føre til hjerte og karsykdommer også. hvis man dritter i trening og matvaner mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
og det kaller du en fest= det er sunnt. skjønner ikke at men kan leve sånn.

på sikt kan det jo føre til hjerte og karsykdommer også. hvis man dritter i trening og matvaner mener jeg.

Jeg har hjerte- og karsykdommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser det bare en gang i månten. vil ikke bli ett fettberg.  :ler:  :hoho:

:forvirret:

Man kan spise snop osv mer enn en gang i mnd uten å bli et fettberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha

Jeg fokuserer på et sunt kosthold i ukedagene, mye fisk, kylling, musli, grovbrød, grønnsaker etc.

I helgene derimot, koser jeg meg med akkurat hva jeg vil. Godteri, vin, mindre sunn mat, uten et snev av dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror på at å fordele det gjevnt, er bedre enn spisekick hver lørdag,

med påfølgende stønning, vondt i magen, kanskje oppkast

og generell dårlig allmenntilstand.

Ikke så mye da

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
enda smartere da at du spiser hva som helst og ikke trener  :ironi:

Vel, hjertekirurgen min har ikke kritisert meg, og han er av de som heller ikke maser på at jeg skal slutte å røyke. Jeg stoler heller på ekspertisen ved RH enn KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vel, hjertekirurgen min har ikke kritisert meg, og han er av de som heller ikke maser på at jeg skal slutte å røyke. Jeg stoler heller på ekspertisen ved RH enn KG

Men du klarer vel tenke LITT selv, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...