Gå til innhold

Hvorfor Martha Louise?


Murron

Anbefalte innlegg

Hvorfor går Ari ben og Martha til sak mot se & hør egentlig? ikke fått med meg hva som skjer...

Endret av Murron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter
gjør det noe da?  :ler:

Det er i hvert fall et klart brudd på god presseskikk, tror det er ulovlig også uten foreldrenes samtykke. Men nå har vel ikke disse som sitter i redaksjonen i Se og Hør hørt om vær varsom plakaten heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

men det som er kritikkverdig med Martas oppførsel i altfor mange situasjoner er at hun ikler seg roller slik det passer henne. Hun ber om å behandles som borger og å kunne praktisere som selvstendig næringsdrivende. Samtidig ikler hun seg rollen som kongelig i en slik sakm som denne: hun hadde skrevet klagen på slottets brevpapir. jeg er enig at man skal skjerme barn fra offentligheten, og støtter i så måte Marta. Men jeg har problemer med å vie henne min sympati når hun opptrer så uryddig i forhold til rollene, og bruker familiebakgrunnen så bevisst i flere saker. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel pga sikkerheten til barna. når se og hør trykker bilder om hva barna gjør til daglig,gikk vel dette utover sikkerheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var vel pga sikkerheten til barna.  når se og hør trykker bilder om hva barna gjør til daglig,gikk vel dette utover sikkerheten

Ikke bare sikkerheten til de to små snuppene - men også til deres omgangsvenner. Så mye gæ'ærne folk som finnes i denne verden, så bør Se & Hør (og andre medier) klare å tenke litt lenger enn det nesa rekker :forvirret:

Mener jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Se og hør gjør nå vel som de vil helt til noen sier at de ikke får lov.

Jeg skulle ønske folk sluttet å kjøpe dette bladet så ble vi kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Se og hør gjør nå vel som de vil helt til noen sier at de ikke får lov.

Jeg skulle ønske folk sluttet å kjøpe dette bladet så ble vi kvitt det.

Dette støtter jeg, og har ikke kjøpt dette søplebladet på månedsvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se og Hør har nok PFUs Vær Varsom-plakat hengende de også. ;)

Her står det forøvrig om saken:

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/03/24/461752.html

Men jeg skjønner ikke hva som er så farlig, og hvorfor dette skal gå ut over sikkerheten?

Märta Louise vil jo veldig gjerne ha pressen til stede når hun skal promotere sin barnebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke denne damens vingling mellom kongelig og privat etter som det passer henne. Masse fordeler av å tituleres som en "høyhet". Og forskjellsbehandling f.eks. i byggesaker ser jeg rødt av. Hun får ingen sympati av meg.

Dette med unger og mangel på sikkerhet, visste hun godt at kom til å dukke opp. Hun har selv hatt den oppveksten. Se & Hør er et møkkablad, men det var fint at bildene ble trykket.

Enten er man en pike av folket eller så er man kongelig. Ikke begge deler. Uansett et det et krav at man kan oppføre seg som folk.

Endret av Elmaand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg synes Se og Høre er et underholdende og kjempeflott ukeblad! :klappe::enig: :enig_anim: Jeg kan ikke forstå dere som hetser bladet...har dere ikke litt humor dere kanskje? Easen up! :ler:

Märtha og Ari må vel få+ lov til å klage på noe de mener er urett. Om det presseetiske utvalget er enig med dem er en annen sak.

Jeg savner mange flere (og oftere) større fargebilder av hele kongefamilien, især de yngre og barna deres! Det er et hyggelig avbrekk i hverdagen! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

La nå vår kjære kongefamilie få være i fred, ikek kritiser dem for alt de gjør!

De må få lov til å få ha sin oppfatning og regler på intimsoner for sine barn.

En annen ting: jeg synes Se og Hør er et uskyldig blad og ganske "snilt"...håper på mye mer kongestoff der framover :):klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det Märtha reagerte på var vel at de trykket bilder av LilleMa uten tillatelse. Og det Se&Hør reagerer på er at hun brukte brevpapiret til Slottet da hun klaget.

Hun kunne brukt hvilket brevpapir hun ville for min del, hun kunne sendt klagen på dopapir om så - Se & Hør har trampet i klaveret ved å trykke bilder av Lille Ma uten tillatelse. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1
Masse fordeler av å tituleres som en "høyhet".

Hun tituleres ikke dette. Hun mistet tittelen HKH noen mnd før bryllupet, fordi hun ville fristilles i forhold til arbeid. Hun heter nå Prinsesse Märtha Louise. En prinsessetittel er en personlig tittel, hun har ikke noe etternavn, og det er Kongen som bestemmer titlene til de andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men jeg skjønner ikke hva som er så farlig, og hvorfor dette skal gå ut over sikkerheten?

Du har vel hørt om kidnapping f.eks. ? Terror-handlinger.

"Gæ'ærne folk som får tak i gæ'ærne opplysninger gjør gæ'ærne ting"

Ellers synes jeg at andre ting som Prinsessen har gjort, og andre saker som gjelder henne må holdes utenfor akkurat denne diskusjonen. Hva har byggesaken hennes med denne saken å gjøre?

Det tyder på at du/dere/vi har mangefulle argumenter når vi må trekke inn uvesentlige ting i en diskusjon :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

På skoler og barnehager får man ikke trykke bilder av barn uten foreldrenes tillatelse. Regner med at mange hadde blitt passe sure om det var bilde av barnet deres (med navn) i avisen dersom dere ikke ønsket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tituleres ikke dette. Hun mistet tittelen HKH noen mnd før bryllupet, fordi hun ville fristilles i forhold til arbeid. Hun heter nå Prinsesse Märtha Louise. En prinsessetittel er en personlig tittel, hun har ikke noe etternavn, og det er Kongen som bestemmer titlene til de andre

Jeg vet dette. Å ikke ha noe etternavn og å hete Prinsesse..., blir man ikke noen gjennomsnittsborger av. Hun vil være vanlig, bli behandlet som "hvermannsen", og samtidig ha de fordelene som "prinsesse"-tittelen gir henne. Hun rir to hester samtidig. Her behandler jeg alle likt: Jeg liker ikke folk som snor seg rundt reglene. Prinsesse eller ikke. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...