Gå til innhold

Vurderer stemme Generasjonspartiet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kvifor vil du kasta vekk stemma di på eit mikroparti utan sjans til å komma på Tinget?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste gjennom partiprogrammet deres og var enig i nesten alt der. Vet ingen ting om lederen, men det er politikken jeg stemmer på, ikke hvem som sitter som lederen i partiet. Så det blir min stemme denne gangen. Spesielt med tanke på at Liberalistene jo ikke stiller til stortingsvalg i år på grunn av at de andre partiene har trukket stigen opp etter seg og gjort det nesten umulig for småpartier å holde hodet over vann.

Men navnet de har valgt på partiet er elendig. Det sier ingen ting om politikken de fremmer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Perfume skrev (På 11.8.2025 den 10.26):

Syns det er regelrett drit vanskelig, for å si det slik.. Man er enig med noe fra dét partiet, noe fra dét og noe fra dét.. Pr nå fins det vel ingen jeg er 100% enig med.

F. Eks Føler jeg at prisene er begynt å skyte mot himmelen, mens inntekten ikke har steget så mye. ( ja jeg har uføretrygd, minstesats) 

Men jeg mener Norge burde bli mer selvforsynt, så jeg støtter bøndene..

Syns dette grønne skiftet er helt feil vei å gå, da mener jeg havvind, elektrifisering, klima kvoter osv.. 

Jeg mener renta fint kunne ligget der den er ( den har vært både høyere og lavere), og jeg kan fint betale skatt for de godene jeg får. 

Mener skole og helse bør prioriteres, psykiatri, skoletilbud osv.. Og jeg mener distriktene må få bestå, men det må komme jobber for flere også der for å kunne beholde folk der.. 

Verdiskaping er viktig.. Det kan ikke koste mer for nordmenn å drive enn utenlandske.. Heller motsatt.. Vi kan ikke ta inn så mange som vi hsr gjort heller, av utenlandske, uten å klare å integrere dem. Mange immigranter hsr skapt mye flott her, mange jobber hardt, noen gjør ikke det.. 

Så hva stemmer man?! Aner ikke.. 

Men er villig til å stemme Rødt eller noe helt nytt for bytte, stoler ikke på verken AP, Høyre eller Frp... Litt rådvill... 

Om du mener verdiskapning er viktig, så må du ihvertfall ikke finne på å stemme Rødt. 

Det er nok ingen som er 100% enige med et parti. Selv er jeg nesten 100% enig med frp, men det er likevel et par saker jeg er uenig i. 

Høres ut som du heller mest mot høyresida ihvertfall, men hvilken sak er viktigst for deg da?

• Liker 1
Skrevet
MariaIsabel skrev (3 minutter siden):

Om du mener verdiskapning er viktig, så må du ihvertfall ikke finne på å stemme Rødt. 

Det er nok ingen som er 100% enige med et parti. Selv er jeg nesten 100% enig med frp, men det er likevel et par saker jeg er uenig i. 

Høres ut som du heller mest mot høyresida ihvertfall, men hvilken sak er viktigst for deg da?

Jeg skjønner at ingen nok finner en som passer 100%. Tror jeg har kommet frem til SP nå. Og jeg kan love deg jeg har vaklet! Lest mye, tatt mange valgomater ( morsomt at man får forskjellige på forskjellige dager 😂

For meg er det jo gjerne min situasjon som er viktig, samt mine barn.. Men jeg tenker jo på alle da.. "alle".. 

Slik jeg ser det akkurat pr nå, så er det viktigst å ikke legge ned så mye i kommunene, sykehjem /skoler /sykehus osv. 

Og så er det distriktene.. 

Tredje må være bolig, at det er nok for alle og ikke så enormt høy pris.. 

• Hjerte 1
Skrevet
Perfume skrev (1 time siden):

Lest mye, tatt mange valgomater ( morsomt at man får forskjellige på forskjellige dager 😂

Småpartiene er ikke med i valgomatene som regel. Blant annet partiet denne tråden handler om. Så da går du glipp av de.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...