AnonymBruker Skrevet 10. august 2025 #41 Skrevet 10. august 2025 Det er alltid hyggelig. Feirer jul med svigers annenhvert år, og det er absolutt koselig. Ulike tradisjoner ja, men etter mange år har en vendt seg til de også. Og da blir de fine tradisjoner sammen med svigers. jeg har fine svigerforeldre. Min egen mor er det mest grufulle menneske jeg vet om, så hun feirer jeg ikke jul med lengre. Min mann ville sagt det ikke var hyggelig hos svigermor 😉 Min far er derimot veldig god. Mine foreldre er skilt. Anonymkode: 20048...154
AnonymBruker Skrevet 10. august 2025 #42 Skrevet 10. august 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kanskje du kan tilby deg å hjelpe til å ordne i stand? Eller vil du kun komme til dekket bord? Kanskje dere selv kan invitere til julefeiring hos dere, slik at det er dere som kan ordne alt av mat og pynt? Anonymkode: 32348...f96 Jada, har selvfølgelig gjort det. Synes uansett det er rart at noen lager til en jul med fargerik tupperware å servere i og ikke engang heller ferdigkjøpt rødsaus over i en mugge. Jul er jo høytid og skal så lite til å gjøre det koselig. Anonymkode: 48fe0...784 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2025 #43 Skrevet 10. august 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor valgte du denne mannen? Man er et produkt av sine foreldre - arv og miljø. Og blir likere og likere dem med alderen. Så du kommer bare til å føle mer og mer forakt ovenfor han. Anonymkode: 5a6dd...467 Han ligner overhodet ikke sin mor! Føler absolutt ingen forakt for mannen. Vært sammen i over 20 år. Anonymkode: 48fe0...784 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2025 #44 Skrevet 10. august 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Både også, er vant til litt mer folk i juletiden, min familie er større, litt andre tradisjoner. Svigermor har enormt med sukker i alt av mat, til og med i kålrotstappen.... Anonymkode: ae5d3...76c Svigermor strør sukker over salaten.... Anonymkode: 7f39c...de0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2025 #45 Skrevet 10. august 2025 Vi foretrekker å feire alene. Svigermor hadde ikke noe særlig tradisjoner og var veldig laid back så det ble enkelt, utradisjonelt og koselig men ikke så veldig julete. Så der var det hyggelig fordi forventningene er lave og det viktige var å være sammen, men vi liker å ha det litt mer spesielt akkurat i jula med pynt og tradisjonsmat så da inviterer vi heller hit. Så kan hun smile litt av at vi organiserer og styrer mer på med ting hun ikke ser poenget i og alle er både fornøyde og koser seg. Svigerfar driver ikke med feiringer av noe slag. Min side går det ikke an å feire med. Det er for mange triggere, dårlige minner og vonde følelser så det blir bare stress og kaos uten at noenting blir hverken riktig eller hyggelig. Best case scenario med min side er at alle har et påklistra falskt smil hele jula gjennom og later som at en ikke hører sleipe stikk eller husker alt det kjipe. Sånn orker ikke hverken jeg eller mannen ha det så da er vi opptatt og fullbooka hver jul. Unntaket er broren min, han har gått bort nå men var uendelig velkommen og vil bli så dypt savnet neste jul at jeg ikke vet om jeg orker feire uten han. Anonymkode: 4bd39...cad 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2025 #46 Skrevet 10. august 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Svigermor har enormt med sukker i alt av mat, til og med i kålrotstappen.... Anonymkode: ae5d3...76c Litt sukker i stappen gjør en god stappe til en veldig god stappe. Anonymkode: cfb59...b95
HMK Skrevet 10. august 2025 #47 Skrevet 10. august 2025 Det har kun skjedd et par ganger i løpet av flere tiår. Og hver gang har det vært "aldri igjen!" Også fra mannen min. Vi er veldig enige om at vi har julaften hjemme eller hos min familie. 🤣 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2025 #48 Skrevet 10. august 2025 Grusom. De er ikke innstilt på å feire med barn. Så vi har innsett at vi må vente til barna er større Anonymkode: a1a64...fdb 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2025 #49 Skrevet 11. august 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Litt sukker i stappen gjør en god stappe til en veldig god stappe. Anonymkode: cfb59...b95 Sirup på pinnekjøttet er også godt 🤗 Anonymkode: 48fe0...784
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå