Gå til innhold

Hvordan er din julefeiring med svigers?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser ikke frem til det fordi det alltid blir så intenst. Svigers bor langt unna oss så vi bor oppå dem i flere dager når vi først kommer og bo på gutterommet. Hadde vi kunne kommet bare på julemiddagen og kanskje besøkt de på dagtid en gang til i løpet av julen tror jeg det kunne vært hyggelig. 

Anonymkode: 426c9...302

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er også mindre hyggelige, mer krasse mennesker, spesielt svigermor. Kan le hånlig og himle med øynene av gaver fra svigerfar. Jeg synes ikke det er hyggelig.

Anonymkode: 48fe0...784

Hvorfor valgte du denne mannen?

Man er et produkt av sine foreldre - arv og miljø. Og blir likere og likere dem med alderen. Så du kommer bare til å føle mer og mer forakt ovenfor han. 

Anonymkode: 5a6dd...467

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man er et produkt av sine foreldre - arv og miljø. Og blir likere og likere dem med alderen. Så du kommer bare til å føle mer og mer forakt ovenfor han. 

Urettferdig å bli straffet for foreldrene man ikke har valgt! 

Anonymkode: ac229...23c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Har nå feirer 24 julaften med mine svigerforeldre.  Og altid like koselig. Vi er samlet flere. Da jeg ble med mannen de første årene var det svigers, familien til søsteren til mannen, og tanta til min mann og oss.

Nå er det svigers, oss med 2 ungdommer, søstre til mannen med følge, hennes 2 ungdommer med kjærester.

Har feiret en jul med mine foreldre og kun krangel. Og vi ba de til oss men de taket altid nei, årsak til vi ikke dro til dem er at vi drev gård og å få avløser til å melke og fóre dyr i jul og nyttår er lik 0

Anonymkode: 7012d...4a4

• Hjerte 1
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Hyggelig. Har aldri forstått meg på voksne mennesker som krisemaksimerer fordi det blir ribbe i stedet for pinnekjøtt eller torsk i stedet for ribbe. Eller at man ikke går rundt juletreet eller ikke har den eller den tradisjonen. 

Det at jeg savnet å ikke gå rundt juletreet, betyr ikke at det var et problem. Det var et eksempel på at vi har forskjellige tradisjoner, og noen av dem savner man. Jeg lever fint med det. Noen tradisjoner er videreført til egen feiring.  Og ja, det har vært diskusjon om hva vi skal ha som julemiddag, men borte bestemmer vertskapet. 

Anonymkode: f6013...867

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tror du misset poenget mitt.

Alle jeg kjenner har blitt likere, og likere og likere, sine foreldre med alderen. 

Om svigers er slik som det beskrives her. Så er det dette hun kommer til å møte i sin egen mann etterhvert. 

Skrevet

Blir hyggelig. De har ganske like tradisjoner som det jeg er oppvokst med, og familien hans er kjempekoselige.

Anonymkode: 175e7...199

• Liker 1
Skrevet

Har bare feiret med svigers en gang, de var her, det var hyggelig nok det, for meg. Min mann var bare lettet da det var over og hadde gått bra, for han har mange dårlige minner fra barndommen med en full far som laget kvalm på julaften. Vi tilbød ikke alkohol (pleier ikke å ha det i julen) og alt gikk fint. Kan gjerne gjøre det igjen for min del. 

Vi feirer vanligvis hjemme, sammen med min familie. Svigers er velkomne, men har stort sett heller reist til syden i julen.

Anonymkode: b3cc6...432

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir hyggelig. De har ganske like tradisjoner som det jeg er oppvokst med, og familien hans er kjempekoselige.

Anonymkode: 175e7...199

Samme her!

Glemte jo å svare på HI da jeg ble så opphengt i at noen velger en mann som har foreldre som er helt off i forhold til hvem de selv er.... Det er jo oppskriften på konflikter i forholdet etterhvert. 

Vi har ganske lite tradisjoner, familier og familieforhold. Kjernefamilier som setter pris på høytiden. Mye er likt, noe er ulikt. Men jeg setter pris på det som er ulikt. Og det å ha feiret begge steder en del år gjør at vi sammen har laget vår jul, og våre tradisjoner. Og det betyr så mye mer for oss når vi har vært med på hverandres tradisjonelle jul. 

Skrevet

Hyggelig, slitsomt og litt kjedelig 😅 

Veldig hyggelige folk, suveren mat selv om det for meg ikke er julemat, kjekke gaver. Men broren til min mann og hans kone får så sinnsykt ekstremt mange gaver fra hennes side av familien. Vi snakker 40-50 HVER. Som de alltid åpner i familieselskapet selv om giverene ikke er tilstede. Det er helt ekstremt, og tar fort 3-4 timer. Det orker verken vi, ungene eller svigers, men svigerinne og svigerbroder tar det ikke til seg. 

Når maten er spist og gavene åpnet, skrur svigerfar på nyhetene tv og svigermor går på mobilen. Svigerinne og svigerbroder blir med på tv,titting. Jeg, min mann og våre barn prøver å leke med gavene til ungene, gå rundt juletreet og gjøre ting sammen.  Men vi får beskjed om å roe ned og se på tv. Klokken 18. Orker ikke 😅 

Da savner jeg min kjernefamilie med vår julemat og tradisjoner hvor vi snakker, spiser, leker, synger, barna i senter, det er flere barn etterhvert og generelt mer folkelig stemning. 

Anonymkode: 89563...c95

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Bedre enn med mine egne foreldre. 

Anonymkode: 32509...e3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette stemmer veldig ofte ikke. Mange lever veldig forskjellig fra sine foreldre. Man tilpasser seg ofte partner. Jeg har bodd 20 år med foreldrene mine og 30 men kona. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Tull. Du har ikke opplevd mye hvis du mener alle er lik foreldrene sine. 

Anonymkode: 230ef...907

• Liker 7
Skrevet

Så AB sin mann kjem til å bu trangt når han er eldre? Og ho kjem då til å forakte han? Eller var det andre negative svigers-egenskapar AB nemnde i sitt innlegg? 😂

Anonymkode: 2a728...c29

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet her er jo om mannen har et greit forhold til sine foreldre? Er det ok, er det vel ingen grunn til å forsure det..

Skrevet

Vi feirer alene, så slipper dem 😁 Får ikke komme på besøk her i desember, så kan vi kose oss i fred (de må ligge over). Dårlig relasjon ja.

Anonymkode: 6c8de...f5a

• Liker 1
Skrevet

Det er alltid like hyggelig, uansett om det er jul eller ikke. 

Anonymkode: 334e6...545

• Hjerte 1
Skrevet

Syns det er veldig hyggelig. De er svenske, så blir jo ikke helt det samme mtp mat. Men den svenske julematen er også god. Det er vanlig å gå en tur ute på julaften i sverige, og man ønsker de man møter på god jul. Det er en koselig tradisjon som jeg alltid syns er hyggelig. Får mange gode samtaler på slike turer. Ellers er det likt som i Norge med juleTV, godteri, juletre, gaver.. kanskje en nisse for barna. Vi har det veldig fint når vi feirer jul der. Har det også fint med mine foreldre.

Anonymkode: f8b3a...a93

• Liker 1
Skrevet

Tull. Du har ikke opplevd mye hvis du mener alle er lik foreldrene sine. 

Anonymkode: 230ef...907

Jeg har gjennom mine nesten 50 år sett veldig mye. Alle venninner som har valgt seg en partner med skilte og/eller noe sære svigerforeldre, er nå skilt. 

Og er det et råd jeg vil gi alle som velger sin partner; velg en som har oppegående foreldre, som er i et harmonisk og lykkelig forhold. Og som du liker som mennesker. 

• Nyttig 1
Skrevet

Så AB sin mann kjem til å bu trangt når han er eldre? Og ho kjem då til å forakte han? Eller var det andre negative svigers-egenskapar AB nemnde i sitt innlegg? 😂

Anonymkode: 2a728...c29

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er også mindre hyggelige, mer krasse mennesker, spesielt svigermor. Kan le hånlig og himle med øynene av gaver fra svigerfar. Jeg synes ikke det er hyggelig.

Anonymkode: 48fe0...784

Her er innlegget jeg siterte.

Dette er også hva AB 784 kommer til å møte i egen mann etterhvert. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ekssvigers, der var det mer alkohol enn jeg satt pris på. Ellers ok. Moren til kjæresten jeg har nå er svært selvopptatt, så da feirer jeg heller med mine foreldre når jeg har barnefri. 

Anonymkode: 567d4...f92

Akkurat slik som skjedde her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...