Gå til innhold

Hvordan er din julefeiring med svigers?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser du frem til den eller gruer du deg? 

Anonymkode: ac229...23c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns den er like hyggelig som når vi feirer med  min side av familien. 
Hvorfor skulle den være annerledes? Jeg er voksen, og heldigvis ikke avhengig av mine foreldre for å lage en fin jul.

Anonymkode: 32348...f96

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi feirer jul hjemme hos oss og da legger vi selv lista. Ingen problem med å feire med svigers. Det er min familie som er krevende og må settes grenser for. 

Anonymkode: defef...368

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lite hyggelig.

Bl. a mindre høytid enn jeg er vant med (eks rødsaus i kartong rett på bordet, mens mamma lager hjemmelaget og serverer i pene mugger). 

Er også mindre hyggelige, mer krasse mennesker, spesielt svigermor. Kan le hånlig og himle med øynene av gaver fra svigerfar. Jeg synes ikke det er hyggelig.

Anonymkode: 48fe0...784

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lite hyggelig.

Bl. a mindre høytid enn jeg er vant med (eks rødsaus i kartong rett på bordet, mens mamma lager hjemmelaget og serverer i pene mugger). 

Er også mindre hyggelige, mer krasse mennesker, spesielt svigermor. Kan le hånlig og himle med øynene av gaver fra svigerfar. Jeg synes ikke det er hyggelig.

Anonymkode: 48fe0...784

Kanskje du kan tilby deg å hjelpe til å ordne i stand? Eller vil du kun komme til dekket bord? 

Kanskje dere selv kan invitere til julefeiring hos dere, slik at det er dere som kan ordne alt av mat og pynt? 

Anonymkode: 32348...f96

• Liker 9
Skrevet

Trives like godt med begge sider av familien. Det kjekkeste er når alle har mulighet til å komme hit og vi kan være vertskap. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Anspent. Svigermor har svært mange narsissitiske trekk, og alle går som på eggeskall rundt ho. 

Ho har også anstrengt forhold til egen kropp og har fettfobi, der ho er redd for at ho sjøl og andre skal legge på seg. Det er derfor aldri nok mat til at folk blir mette, og om noen tar en matbit mellom måltidene, påpeker ho det i en ekkel tone. 

Anonymkode: d5a55...4c0

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Ekssvigers, der var det mer alkohol enn jeg satt pris på. Ellers ok. Moren til kjæresten jeg har nå er svært selvopptatt, så da feirer jeg heller med mine foreldre når jeg har barnefri. 

Anonymkode: 567d4...f92

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hyggelig :) 

Anonymkode: ed44c...9fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ser du frem til den eller gruer du deg? 

Anonymkode: ac229...23c

Den er lik feiringen med hvem som helst andre. Vi feirer gjerne med begge sider samtidig. Ikke noe forskjell på om det er en side eller begge sider. 

Anonymkode: 40e92...aaa

AnonymBruker
Skrevet

Det er lenge siden vi har feiret hos dem. Det er alltid hyggelig å være sammen med svigerfamilien. På julaften blir alle, selv små, forskjeller i tradisjoner tydelig. Hos svigerfamilien er det pinnekjøtt som serveres, jeg er vant til svineribbe. Begge deler er godt, og det er alltid stas å gå til pent dekket bord og hygge seg sammen. Svigerfamilien går ikke rundt juletreet, så jeg savnet det. 

Jeg foretrekker å feire jul hjemme med våre tradisjoner, og det er ikke mange ganger vi ikke har gjort det. Svigerforeldrene har vært her to ganger, og det har også vært hyggelig.

Anonymkode: f6013...867

AnonymBruker
Skrevet

Koselig! Liker mine svigers bedre enn min pappa og hans kone. Jeg kjenner på en takknemlighet for å ha svigers i livet vårt. De har tatt min datter med diagnoser under sine vinger. De er så omsorgsfulle og ønsker å ha del i livet vårt. 

Pappaen min og hans kone kjenner jeg ingen slike tanker. De er opptatt av seg selv og seg selv. Penger og fasade. 
Min kjære mamma er dessverre død❤️

Anonymkode: 8c7cd...0fd

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Den skjer ikke. Feirer bare med min familie eller kun oss på hytta. 

Anonymkode: 94694...28e

AnonymBruker
Skrevet

Det er hyggelig og ganske likt de tradisjonene jeg er oppvokst med. Litt mindre høytidelig enn jeg er vant til, men det er helt uproblematisk. Det eneste jeg ikke liker så godt er at julegavene åpnes i full fart og alle åpner samtidig. 

Anonymkode: 9c28b...b70

• Liker 1
Skrevet

Hyggelig. Har aldri forstått meg på voksne mennesker som krisemaksimerer fordi det blir ribbe i stedet for pinnekjøtt eller torsk i stedet for ribbe. Eller at man ikke går rundt juletreet eller ikke har den eller den tradisjonen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi feirer jul hjemme til oss hvert år. Foreldre kommer annen hvert år. Svigerfar kommer og går som han selv vil. Svigermor feirer vi ikke med. Hun er en narsissist. Så de få julene vi var med henne var pyton. Men svigerfar er verdens hyggeligste. Svigermor er kuttet ut av vårt liv. 

Anonymkode: 230ef...907

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (10 minutter siden):

Hyggelig. Har aldri forstått meg på voksne mennesker som krisemaksimerer fordi det blir ribbe i stedet for pinnekjøtt eller torsk i stedet for ribbe. Eller at man ikke går rundt juletreet eller ikke har den eller den tradisjonen. 

Du er uredelig når du later som at det er hovedgrunnen for de fleste. Som regel er det fordi den ene siden av familien er mye mindre trivelige. Mange eksempler i denne tråden allerede.

Mine svigers er mer trivelige enn min egen familie, så jeg er heldig sånn sett. Men jeg både forstår, anerkjenner og respekterer opplevelsene til de som skriver i denne tråden. 

Anonymkode: 42c0b...f33

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Like koselig som med min egen familie ❤️ de har de samme tradisjonene, og vi er ganske mange som samles. Min mor er gjerne med etter at vi fikk to barn selv og har det veldog koselig med min samboers side. Ser alltid frem til å feire med hans familie (som er hvert år)😊 

Anonymkode: 0d090...344

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er uredelig når du later som at det er hovedgrunnen for de fleste. Som regel er det fordi den ene siden av familien er mye mindre trivelige. Mange eksempler i denne tråden allerede.

Mine svigers er mer trivelige enn min egen familie, så jeg er heldig sånn sett. Men jeg både forstår, anerkjenner og respekterer opplevelsene til de som skriver i denne tråden. 

Anonymkode: 42c0b...f33

I mange tilfeller går det på tradisjonene også. Det er mange tråder som handler om at par krangler om hvor de skal være. Så det at det er triveligst ett sted, er det ofte uenighet om. I de tilfellene det er enighet om at det er triveligst ett sted, er det som regel ikke krangling om hvor man skal være.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Både også, er vant til litt mer folk i juletiden, min familie er større, litt andre tradisjoner. Svigermor har enormt med sukker i alt av mat, til og med i kålrotstappen.... 

Anonymkode: ae5d3...76c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...