Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har ikke kjørt lokalbuss rundt i Egypt.  Spør hvis du lurer på noe.

Er det mulig??? :ler:

Rettelse: Jeg HAR kjørt lokalbuss rundt i Egypt - spør hvis du lurer på noe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tog og buss i Tunisiagjesten.
Skrevet

Dette var altså meg som glemte å skrive nick.

Nå surrer jeg så mye at jeg går og tar meg en kopp te. :ler:

Skrevet

Gikk de ofte og hvor mye betalte du for det? Stilte du deg bare opp et sted der du visste en buss kom forbi og slengte deg på den, eller hadde du funnet ut om bussrutene på forhånd? Hvor fant du i såfall ut om det? Er det slik som det ofte er i andre afrikanske land, at bussene ikke går før de er fulle? slik at hvis den egentlig skal gå kl 15.00, så går den kanskje ikke før kl 18.00 fordi de venter på at bussene skal fylles opp? :ler:

Gjest Tog og buss i Tunisiagjesten.
Skrevet
Gikk de ofte og hvor mye betalte du for det? Stilte du deg bare opp et sted der du visste en buss kom forbi og slengte deg på den, eller  hadde du funnet ut om bussrutene på forhånd? Hvor fant du i såfall ut om det? Er det slik som det ofte er i andre afrikanske land, at bussene ikke går før de er fulle? slik at hvis den egentlig skal gå kl 15.00, så går den kanskje ikke før kl 18.00 fordi de venter på at bussene skal fylles opp? :ler:

:ler: Du har erfaring med det afrikanske kollektivsystemet skjønner jeg. Både i tunisia og egypt har bussene (de store) faste avgangstider. Minibussene reiser når de er fulle. Tok minibuss i Egypt - fikk beksjed om at den skulle gå kl. 7, men den ble ikke full før kl 16 - så det ble jo en liten forsinkelse kan man si.

Prisene husker jeg ikke, men Egypt er jo et billig land å reise i. Vi tok buss fra Kairo og ut i oasene i den libyske ørken - buss opp til Assyut - tog til Luxor - propellfly til Sharm - taxi til Dahab - lokalbuss til Mosesfjellet - minibuss til Kairo.

Vi undersøkte alltid bussavganger på forhånd - er bare å spørre noen det - så får man hjelp. :)

Skrevet

egypt er kjempe fint.. :)

God mat,

Fantastisk å bade i rødehavet, det er som å svømme i et stort akvarium.

Vi så tilogmed delfiner.

Veldig mye å se og oppleve..

Skrevet

Oi, dette hørtes gøy ut. Nå ble det faktisk til at vi ikke valgte verken Tunisia eller Egypt i år (skal reise litt rundt i Spania), men skal ta en sånn rundtur i tunisia og Egypt en gang senere (kankskje til neste år... ) Skal skrive ned alle tipsene. Takk for tips :)

(PS: Jeg har ikke personlig erfaring med de Afrikanske bussene, men mannen min har vært i hmmm.. hvor var det nå igjen...Mali! Når han var yngre.. så jeg har hørt det fra ham(+ en del andre jeg kjenner som har vært i afrika );)

Gjest Gjest
Skrevet
(PS: Jeg har ikke personlig erfaring med de Afrikanske bussene, men mannen min har vært i hmmm.. hvor var det nå igjen...Mali! Når han var yngre.. så jeg har hørt det fra ham(+ en del andre jeg kjenner som har vært i afrika  );)

Er sånne opplevelser som er en del av sjarmen. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...