AnonymBruker Skrevet 4. august 2025 #21 Skrevet 4. august 2025 Hvem bryr seg om en nakenbader i fellesferien? Ca alle i Norge har jo bada naken. Anonymkode: 650a6...6a5 3 1
Traktor Skrevet 4. august 2025 #22 Skrevet 4. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvem bryr seg om en nakenbader i fellesferien? Ca alle i Norge har jo bada naken. Anonymkode: 650a6...6a5 Dette skjedde ikke i fellesferien.
Hulderen Skrevet 4. august 2025 #23 Skrevet 4. august 2025 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei! Og atter nei! Simpel nakenhet er tillatt i Norge. Det er ikke blotting før hensikten med nakenheten er seksuell tenning eller nytelse overfor uvedkommende som ikke har gitt samtykke. ypisk blotting er en som plutselig viser frem sitt erigerte lem til tilfeldig forbipasserende på gata. Det er også paragrafer i lovverket som brukes dersom folk blir støtt av nakenheten selv om det ikke er seksuelle intensjoner med å være naken. Du kan f.eks. få problemer om du kler av deg og er eneste nakne på ei badestrand med masse folk, men det kommer an på settingen og hvordan folk og politi reagerer. En blotter blir nok tatt med inn på stasjonen, men i de fleste andre tilfeller vil nok politiet bare oppfordre deg til å dekke deg til før de forlater stedet igjen. Anonymkode: 77f5b...737 Så var det det med betydningen av ord igjen. Simpel nakenhet er ikke lov, siden det er blotting. Derimot så er enkel nakenhet lov. «Simpel» og «enkel» står milevis fra hverandre i betydning på norsk. Endret 4. august 2025 av Hulderen 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2025 #24 Skrevet 4. august 2025 Slapp av. Jeg og en venninne gikk til et vann i marka. Hadde med reker og hvitvin. Fin temperaturen så vi tok oss et bad. Nakne siden det ikke var planlagt. Vi satt langt unna stiene. Om noen så oss, ja hva da? Anonymkode: 8d485...1ef 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2025 #25 Skrevet 4. august 2025 Eg hadde ikkje brydd meg. Bad i vei. Anonymkode: ab841...094 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2025 #26 Skrevet 4. august 2025 Er så herlig å lese når uvitende mennesker kommer med påstand om blotting. Blotting er jo med formål å vise seg naken for noen. Nakenbading er ikke blotting, når du kler deg naken for å bade, og formålet er bading, ikke å vise deg for andre. For da være måte på!...... Anonymkode: 77dfa...a69 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2025 #27 Skrevet 4. august 2025 Men i himmelens navn, da, hva er greia her? Å bade naken er vel det mest naturlige som finnes, og så lenge man oppfører seg diskret avslappet når man kommer på land så er vel dette helt innafor. Er puritismen på vei tilbake i samfunnet for fullt? Og dere som synes det er ekkelt og plagsomt, kan dere ikke bare la være å glane da? Hva gjør folk i offentlige bad? Jo, de dusjer og vasker seg, i garderoben, før de går i bassenget, skulle dette også blitt gjort med klær på? Anonymkode: e288e...c41 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #28 Skrevet 5. august 2025 Hva om en tenåringsgutt så ts og han ble redd? Anonymkode: 3f430...9ab
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #29 Skrevet 5. august 2025 Enig med dem som sier at nakenbading er innafor, og sånn som du beskriver det i starten med at du kikket deg rundt tenker jeg er supert. Man bader jo ikke naken for å vise seg frem. Derfor syntes jeg også at det er merkelig at du går opp og stiller deg for å lufttørke når du merker at det er andre der. Det kan være ubehagelig for de andre. Hvis du hadde ventet litt, eventuelt gått opp litt i skjul eller satt deg ned syntes jeg det hadde vært innafor. Å stå rett opp og ned helt naken mens andre går forbi er bare rart. Som kvinne ville jeg blitt redd dersom det stod en naken person og kikket på meg mens jeg gikk forbi. Det er utenfor samfunnets normer, og ville som en annen også nevnte gjprt meg bekymret for hva annet utenfor samfunnets normer du kunne funnet på. Anonymkode: b3863...996 5 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #30 Skrevet 5. august 2025 Rosa Dartle skrev (14 timer siden): Å vrenge av seg og bade i et skogsvann der det ikke er noe, er helt innafor. Normal nakenhet er bare sunt og bra. Men å stå og lufttørke foran andre, det er rimelig spesielt og jeg ville følt det påtrengende hvis jeg måtte gå forbi. Selv om utstyret mitt var langt unna deg? Altså en meter eller to fra ansiktet ditt? Anonymkode: 3dacd...a7a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #31 Skrevet 5. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om utstyret mitt var langt unna deg? Altså en meter eller to fra ansiktet ditt? Anonymkode: 3dacd...a7a 1-2meter unna er nært. Hadde det vært 20 meter unna på stranden, så hadde det fortsatt vært mærkelig å bare stå der å lufttørke når det er andre mennesker rundt. Hva gjør du mens du lufttørker? Står med hendene i siden og ser deg rundt? Kikker på telefonen? Rister på klærne du snart skal ta på deg? Hvor lang tid tar det? Anonymkode: b3863...996 3 1
Rosa Dartle Skrevet 5. august 2025 #32 Skrevet 5. august 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Selv om utstyret mitt var langt unna deg? Altså en meter eller to fra ansiktet ditt? Anonymkode: 3dacd...a7a Eh ja, det er minst 50 meter for nærme. 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #33 Skrevet 5. august 2025 Nei, bare bad naken du! Anonymkode: da33f...af6 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #34 Skrevet 5. august 2025 Har man ikke egnede strender for det? Ikke alle som vil se gamle kropper løpende omkring. Anonymkode: d45bc...acb 1
Lucky_Jack Skrevet 5. august 2025 #35 Skrevet 5. august 2025 AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 11.20): Gikk meg en tur igår inn til et skogsvann i nærheten av der vi har hytte. Stekende sol og 27 grader. Gikk av turstien som går rundt vannet og tuslet ned til en liten odde som ligger helt i enden. Med falkeblikk speidet jeg langs vannkanten på begge sider. Ofte folk som går tur eller løper her, men konstanterte at kysten var klar, bokstavelig talt. Vrengte av meg klærne og la på svøm. Får da plutselig se et par som reiser seg og rusler rolig langs vannkanten bare 20-30 meter unna. De hadde nok sittet i ro da jeg kom og unngikk dermed scanningen min! Jeg svømmer tilbake og opp på tørr grunn. Ser at de tar det ganske pent da, så blir stående naken en liten stund "for å tørke"😁 De fortsetter etterhvert forbi meg og ute av syne. Mener selv jeg ikke har gjort noe galt. Det er vel ikke ulovlig å være naken i naturen? Mener også de smilte litt... Anonymkode: 2ae04...561 Det er krig I Ukraina, og Gaza ( og sikkert mange andre steder) Dette er IKKE et problem.
Rosa Dartle Skrevet 5. august 2025 #36 Skrevet 5. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har man ikke egnede strender for det? Ikke alle som vil se gamle kropper løpende omkring. Anonymkode: d45bc...acb Nudisme er helt greit. Men å være påtrengende som den fyren her som kommer opp av vannet med en gang han får øye på noen, og stiller seg opp for «lufttørking» der noen må gå forbi 1-2 meter unna, er sykt creepy. Jeg hadde blitt veldig utilpass. Hadde jeg vært alene, hadde jeg sannsynligvis blitt redd også. Om noe derimot hadde badet nakne for seg selv uten å gjøre noe ut av det, hadde jeg ikke engang tenkt over det. Gammel og udigg kropp eller ei, det er helt irrelevant. Det er oppførselen som har betydning. 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2025 #37 Skrevet 6. august 2025 TS her. Om jeg er mann eller kvinne, bør det spille noen rolle? Og vifte med snoppen eller dåsa 1-2 meter unna folk har det vel aldri vært snakk om? For moro skyld gikk jeg inn på kartet på finn for å måle. Viser seg at de to turgåerne var 94 meter unna på det nærmeste🤷♀️ Men men...jeg fortsetter uansett å bade jeg Anonymkode: 2ae04...561 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2025 #38 Skrevet 6. august 2025 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Om jeg er mann eller kvinne, bør det spille noen rolle? Det spiller jo en stor rolle, slutt å skap deg Anonymkode: dfd7b...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2025 #39 Skrevet 6. august 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det spiller jo en stor rolle, slutt å skap deg Anonymkode: dfd7b...0e7 Lenge leve dobbeltmoralen 👏 Anonymkode: 2ae04...561
AnonymBruker Skrevet 6. august 2025 #40 Skrevet 6. august 2025 AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 7.56): Hva om en tenåringsgutt så ts og han ble redd? Anonymkode: 3f430...9ab De fleste tenåringer blir vel ikke redde av at noen bader naken, til og med på avstand. Er det ei dame og en tenåringsgutt så henne hadde han sikkert ikke hatt imot det. Anonymkode: 4f67e...50f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå