AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #21 Skrevet 3. august 2025 Ikke en erfare som varte så lenge nei. Da er det ikke en feil, men et valg mannen tok. Han valgte bort meg og familien med ei annen. Da er all respekt borte. Jeg tilga engangstilfelle med flere krav som måtte innfris, og jobbe med vårt forhold. Det er 10 år siden. Hadde han gjort det igjen så hadde det blitt slutt på sekundet. Anonymkode: 27451...e11
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #22 Skrevet 3. august 2025 Han har bevisst gått bak ryggen min, har sagt han skal treffe kompiser, skal ut med jobben osv. Og så er det henne han har truffet, for å ligge med. Han sier det ikke har vært følelser. Vet ikke om jeg tror han. Vi har virkelig ikke hatt problemer i ekteskapet. Vi har hatt det veldig fine, faktisk. Harmonisk. Slik det alltid har vært. Men det må jo være noe han ikke har fått hjemme, siden han har gjort dette. Ufattelig vondt. Ts Anonymkode: 0edcf...d2e 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #23 Skrevet 3. august 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har bevisst gått bak ryggen min, har sagt han skal treffe kompiser, skal ut med jobben osv. Og så er det henne han har truffet, for å ligge med. Han sier det ikke har vært følelser. Vet ikke om jeg tror han. Vi har virkelig ikke hatt problemer i ekteskapet. Vi har hatt det veldig fine, faktisk. Harmonisk. Slik det alltid har vært. Men det må jo være noe han ikke har fått hjemme, siden han har gjort dette. Ufattelig vondt. Ts Anonymkode: 0edcf...d2e Vi er beklageligvis i samme båt 💔 stor klem til deg Anonymkode: cd79b...fc4 1
blåbærpai Skrevet 3. august 2025 #24 Skrevet 3. august 2025 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Han har bevisst gått bak ryggen min, har sagt han skal treffe kompiser, skal ut med jobben osv. Og så er det henne han har truffet, for å ligge med. Han sier det ikke har vært følelser. Vet ikke om jeg tror han. Vi har virkelig ikke hatt problemer i ekteskapet. Vi har hatt det veldig fine, faktisk. Harmonisk. Slik det alltid har vært. Men det må jo være noe han ikke har fått hjemme, siden han har gjort dette. Ufattelig vondt. Ts Anonymkode: 0edcf...d2e Har du konfrontert ham med dette? Har han en forklaring på hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #25 Skrevet 3. august 2025 Nei! Folk som tilgir slikt har null selvrespekt. Anonymkode: dca43...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #26 Skrevet 3. august 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aldri. Én feil på fylla, kanskje. Men ikke noe som har pågått over tid. Det kommer til å skje igjen. Anonymkode: 73b45...1ed Altså, det er jo «en feil i fylla» som skjer igjen og igjen og igjen … Er dere helt dumme ? Anonymkode: ac891...74c 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #27 Skrevet 3. august 2025 blåbærpai skrev (3 minutter siden): Har du konfrontert ham med dette? Har han en forklaring på hvorfor? Spenning. Ble avhengig av det. Klarte ikke avslutte. Stort sett den forklaringa jeg får… Han vil aldri gjøre det igjen, angrer veldig og vil beholde familien…. Ts Anonymkode: 0edcf...d2e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #28 Skrevet 3. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du har misforstått spørsmålet fra trådstarter, for hun spør oss som har blitt bedratt. Du er jo den som har vært med på å bedra... Anonymkode: 35ac7...ace Det skjønner jeg. Min tanke var å si noe om hvor mye følelser og bedrageri som ligger i et år med utroskap. Og faren for at det ikke er over/kan oppstå på ny. Jeg ville aldri tilgitt / forsøkt på ny med en som hadde utsatt noen for et år med utroskap, fordi jeg «vet» hva som ligger bak og hvilket stor svik dette er. Og ja, jeg var «med» på det, og trodde dessverre mannen jeg var fortapt i… Anonymkode: 52992...b07 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #29 Skrevet 3. august 2025 Jeg regner med at forholdet vårt hadde tatt slutt, men det kommer an på hvorfor dette skjedde og i hvilken grad det ville vært ønskelig for begge å jobbe seg gjennom noe sånt. Jeg håper jeg hadde klart å tilgi, og ikke fylt livet med bitterhet. Hvis man har barn sammen må man ha en relasjon selv om forholdet er slutt. Anonymkode: a48e0...d5f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #30 Skrevet 3. august 2025 Ja såklart! Det er han jeg skal tilbringe resten av livet med. Jeg tilgir små feil hvis han vil bli tilgitt. Anonymkode: 3207a...c49
Strigiformes Skrevet 3. august 2025 #31 Skrevet 3. august 2025 Å tilgi kunne jeg gjort. Kunne likevel ikke klart å fortsette forholdet. I have my limitations...Klok av skade...
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #32 Skrevet 3. august 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kunne du tilgitt at mannen/kona di hadde hatt en affære bak ryggen din? Hatt sex med en annen i over ett år? Vi har barn sammen. Bygd opp et godt liv sammen over mange år. Ekteskapet gikk helt fint, normalt samliv. Jeg skjønner ingenting… Anonymkode: 0edcf...d2e Nei Følelsene for partner hadde forsvunnet og hadde hatt problemer med nærhet og sex, kun tenkt på hva han hadde gjort Det er han som har valgt dette og må betale prisen for dette, nemlig å miste familien. Det burde han tenkt på før. Spenning kunne han få på andre måter. Han kunne vært mer kreativ i senga om det er det som skal til. Eksen min hintet om at han ville ligge med andre, var så kjedelig å bare se og ikke få røre. Jeg mistet respekten for han og følelsene ble kalde. Jeg klarte ikke å stole på han lenger, når han viste slike holdninger. Sitte å vente på at han skulle bli utro ? Nei takk. Anonymkode: e3398...75a 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #33 Skrevet 3. august 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kunne du tilgitt at mannen/kona di hadde hatt en affære bak ryggen din? Hatt sex med en annen i over ett år? Vi har barn sammen. Bygd opp et godt liv sammen over mange år. Ekteskapet gikk helt fint, normalt samliv. Jeg skjønner ingenting… Anonymkode: 0edcf...d2e Har tilgitt, men det ble aldri helt bra igjen. Tvilen satt alltid i. Så brøyt han tilliten min på andre måter i senere tid. Anonymkode: 919a9...083 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #34 Skrevet 3. august 2025 Det kommer an på. Hvis barna er store nok til delt omsorg, så hadde jeg gått. Et forhold uten respekt og tillit kan ikke bli bra. Anonymkode: ac207...4d6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #35 Skrevet 3. august 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han har bevisst gått bak ryggen min, har sagt han skal treffe kompiser, skal ut med jobben osv. Og så er det henne han har truffet, for å ligge med. Han sier det ikke har vært følelser. Vet ikke om jeg tror han. Vi har virkelig ikke hatt problemer i ekteskapet. Vi har hatt det veldig fine, faktisk. Harmonisk. Slik det alltid har vært. Men det må jo være noe han ikke har fått hjemme, siden han har gjort dette. Ufattelig vondt. Ts Anonymkode: 0edcf...d2e AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spenning. Ble avhengig av det. Klarte ikke avslutte. Stort sett den forklaringa jeg får… Han vil aldri gjøre det igjen, angrer veldig og vil beholde familien…. Ts Anonymkode: 0edcf...d2e Hvordan fant du ut at han var utro og hadde vært det så lenge? Oppdaget du det? Eller kom han og fortalte alt etter at han selv hadde avsluttet forholdet til elskerinnen? Dette ville spilt en viktig rolle om jeg i det hele tatt skulle stolt på ham videre. Og like viktig er det at å "angre", det er egentlig bare billig retorikk. Jeg hadde hatt behov for at han selv innså at han hadde et problem som han måtte finne ut av i terapi, og at vi to sammen gikk i parterapi. Hvis ikke ville jeg ikke vurdert å fortsette. I ditt tilfelle ville jeg vært veldig skeptisk uansett, når han sier at det er spenning og avhengighet som var årsaken til at han valgte å være utro mot deg i over et år. Noe i ham er avhengig av denne spenningen, og før han får behandlet det hos psykolog så kan ingen stole på ham. Anonymkode: c59ea...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2025 #36 Skrevet 3. august 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvordan fant du ut at han var utro og hadde vært det så lenge? Oppdaget du det? Eller kom han og fortalte alt etter at han selv hadde avsluttet forholdet til elskerinnen? Dette ville spilt en viktig rolle om jeg i det hele tatt skulle stolt på ham videre. Og like viktig er det at å "angre", det er egentlig bare billig retorikk. Jeg hadde hatt behov for at han selv innså at han hadde et problem som han måtte finne ut av i terapi, og at vi to sammen gikk i parterapi. Hvis ikke ville jeg ikke vurdert å fortsette. I ditt tilfelle ville jeg vært veldig skeptisk uansett, når han sier at det er spenning og avhengighet som var årsaken til at han valgte å være utro mot deg i over et år. Noe i ham er avhengig av denne spenningen, og før han får behandlet det hos psykolog så kan ingen stole på ham. Anonymkode: c59ea...ea4 Han innrømmet det etter han ble ferska. Jeg fant meldinger på telefonen hans ved en tilfeldighet. Sjekker den aldri, da jeg ikke har hatt behov for det. Så mistenkte ingenting. Meldingene var ikke til å ha feil av for å si det sånn. Ts Anonymkode: 0edcf...d2e
monican94 Skrevet 3. august 2025 #37 Skrevet 3. august 2025 aldri verden, spes ikke etter såå lang tids dobbeltspill fra han😱😱
AnonymBruker Skrevet 4. august 2025 #38 Skrevet 4. august 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kunne du tilgitt at mannen/kona di hadde hatt en affære bak ryggen din? Hatt sex med en annen i over ett år? Vi har barn sammen. Bygd opp et godt liv sammen over mange år. Ekteskapet gikk helt fint, normalt samliv. Jeg skjønner ingenting… Anonymkode: 0edcf...d2e Dersom jeg oppførte meg sur, kjipt og vanskelig selv, så kunne jeg tilgitt, tatt noe av det på min kappe. Men om dere har vært i et fint forhold, så kunne jeg ikke tilgitt. Anonymkode: 7838d...3d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå