Usikker Skrevet 24. november 2002 #41 Del Skrevet 24. november 2002 Helt enig Vibeke. 8) Men - jammen er det mange i dagens samfunn med dårlig "dømme-kraft",........... det ser vi jo på all "dritten" som skjer rundt omkring!. :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylvalin Skrevet 24. november 2002 #42 Del Skrevet 24. november 2002 Kanskje den 10 år gamle jenta syntes det var superflaut å ha fått hår på tissen? Jeg husker at jeg syntes det da jeg fikk det. Jeg tror jeg var den første jenta i klassen som kom i puberteten, og jeg barberte faktisk bort hårene i begynnelsen. Det var skikkelig pinlig at de andre jentene så meg naken i dusjen med hår på tissen. Det hadde ikke noe med sex å gjøre, det handlet om at hår på tissen var noe man fniste av og hvisket og tisket om. Da jeg gikk i 4. klasse tror jeg det var, delte vi garderobe med jentene i 6. klasse. Noen av dem hadde enorme mengder hår (i våre øyne), og vi stirret så øynene nesten spratt ut... Så jeg barberte for å slippe de blikkene... Men å få en annen person til å gjøre det... det skjønner jeg ikke! Og ikke skjønner jeg hvordan et voksent menneske kan ha så lite dømmekraft... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totech Skrevet 24. november 2002 #43 Del Skrevet 24. november 2002 Må spørre....hadde det vært bedre om den 17 år gamle nabogutten hadde barbert jentungen nedentil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 24. november 2002 #44 Del Skrevet 24. november 2002 Må spørre....hadde det vært bedre om den 17 år gamle nabogutten hadde barbert jentungen nedentil? Et ørlite hakk bedre, faktisk... :o Foreldre, enten det er biologisk eller ikke, har i hvert fall ingenting med en ung datters kjønn å gjøre... Det ER incest!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. november 2002 #45 Del Skrevet 24. november 2002 Må spørre....hadde det vært bedre om den 17 år gamle nabogutten hadde barbert jentungen nedentil? Ja faktisk! Hele denne saken er motbydelig, håper faren til denne jenta blir holdt langt unna henne i framtiden. Hvis moren ikke bryter all kontakt med faren burde hun miste omsorgen for barnet. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2002 #46 Del Skrevet 25. november 2002 At hun i det hele tatt spør... Hun er 10 år og tror hun skal begynne å barbere seg "der nede" med en gang hun ser noe, men DET VERSTE er denne EKLE ste-faren som synes det er helt greit og hjelper henne med det!!!!! Jeg blir så KVALM!!!! Han kan jo ikke ha gjort det bare for å hjelpe - man skal nok ikke se bortifra at han ble litt opphisset av det óg... Uff a meg for et samfunn vi lever i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 26. november 2002 #47 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg var den første i min klasse som fikk kjønnshår, og det var ULTRA flaut. Jeg grudde meg til hver ENESTE gym time. Jeg fikk omtrent ikke sove på natten fordi jeg grudde meg slik. Det skal ikke alltid så mye til for et barn når det gjelder å føle seg annerledes. Det kan være en utmerket forklaring til HVORFOR jenta ønsket å få hårene fjernet. Da jeg var ti år, så visste jeg ikke om intim barbering. Fenomenet var nok ikke så utbredt da... Dersom MIN datter ønsket å fjerne hår, så hadde jeg selvsagt ikke barbert henne selv, men jeg hadde forstått henne dersom hun syntes det var ganske fælt å ha hår der nede når ingen andre hadde det.... Videre når det gjelder barn - voksne og berøringer på private deler, så tenker jeg at vi ikke må være helt hysteriske heller. Jeg mener IKKE at det er greit for en foreldre å barbere barnet sitt, men det kan oppstå situasjoner hvor berøring kanskje er på sin plass. For å konkretisere det da: min datter på snart ni år blir ofte plaget av makk. For å IKKE gi henne unødige kurer, så har det hendt at jeg har undersøkt endetarmsåpningen hennes for å se om jeg kan se utyskene. Med hennes samtykke, så klart. Jeg har tenkt at det er bedre at JEG foretar den undersøkelsen enn legen... Stefaren handlet galt da han barberte jenta, men det er slett ikke sikkert at han hadde seksuelle motiver for å gjøre det. Kan hende at han visste om hennes redsel for å bli beglodd, ledd av osv, som fikk ham til å utføre den handlingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2002 #48 Del Skrevet 28. november 2002 Hm. Det samme tenkte jeg. Hva med oss som IKKE ser kjønnsbarbering som noe seksuelt? For meg er det etter mange års vane blitt noe på linje med å barbere leggene d.v.s. noe jeg bare gjør uten å tenke noe over det, og jeg ABSOLUTT IKKE opphisset av det. Hva om det faktisk var en helt praktisk greie, slik som noen foreslo ovenfor? At det handlet om at jenten ikke ønsket forandring velkommen men fortsatt ville se ut som de andre? Hvem spør man da om barbering? Mor? Nei, det er jo far som har peiling på det, ikke sant? (Husket at jeg fikk barberingstips av min far, men det gjaldt leggene da...). Jeg sier ikke at det var sånn det var, men det KAN ha vært slik. I mange kulturer oppfattes intimbarbering som hygenisk, og behåring er ikke bra (vet om en tyrkisk bestemor som holdt på å klikke da hun kom brasende inn på do og fikk se svigerdatteren ubarbert, men det er en annen historie). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marilyn Skrevet 28. november 2002 #49 Del Skrevet 28. november 2002 hjelpe meg, jeg ville fått panikk om min datter ville barberes eg nedentil. Det kan vel være som mange sier her at hun er flau over å ha hårvekst der.. Men det kan jo og være tegn på seksualisert atferd... Barn som har vært utsatt for noe får ofte en overdreven seksuell atferd. Dette kan jo være noe slikt? Hvis dette har vært en elev i min klasse og jeg fikk høre om at far hjelper henne med intimbarbering hadde jeg satt himmel og helvete i bevegelse iallefall!! hadde min datter bedt meg om noe slikt, ville jeg gått med henne til helsesøster, lege eller lignende (ikke fordi jeg så på det som at hun var "syk"), men for å få profesjonell hjelp til å snakke med datteren min om det, finne ut hvorfor hun ville det, og dessuten for å sikre meg for at dette ikke slår tilbake på meg som voksen på en "missforstått måte". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 28. november 2002 #50 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg fikk også barberingstips av min far når det gjaldt leggene som yngre; hans tips var: Jenter skal ha hår på leggene, det er helt naturlig! Jeg kan ikke fatte og begripe at denne faren, om enn så flaut det eventuelt har vært å ha hår nedentil for den 10 år gamle datteren, ikke kunne gi jenten en innføring i hva det vil si å komme i puberteten, istedet for å bygge oppunder flauhet og unaturlighet. Og dermed også bevege seg på grensen til hva som like godt kan tolkes som et seksuelt overgrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Legolas Skrevet 28. november 2002 #51 Del Skrevet 28. november 2002 Dette e HEILT SYKT!!!! Han der faren skulle ikke hatt nie med datteren å gjøre!! Selv om hun spurte om hjelp burde han hatt nok oppe i toppen som sa "NEI!!!!!!!". Han fortjener den fengselsstraffen for å tenke over hva han gar gjort, IDIOT!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå