AnonymBruker Skrevet 21. juli 2025 #1 Skrevet 21. juli 2025 Hei alle som leser dette For snart to år siden valgte min ex dame og gå ut av forholdet , vi har to flotte gutter ilag. Vi kom til et stadiet der vi kommuniserte svært dårlig og selv om jeg gjord mye for hun og ungene så var det aldri godt nok følte jeg . Jeg ville ikke bryte opp kjernefamilien så prøvde gjør andre oppgaver også , men hun hadde bestemt seg for flytte , vi budde ilag 3 måneder før hun flyttet men til ingen nytte . Hun kom seks måneder senere og angret på valget, men jeg hadde da brukt alle disse månedene på fokusere på depresjonen jeg fikk av alt dette og var redd for ta hun tilbake nor hun virket så likegyldige nor hun for . Nor vi ble sammen med hverandre måtte ex damen flytte fra kommunen hun kom fra og det er ca 2,5 time i kjøring ink ferje fra der jeg bur nå . Jeg lovet hun på sikt at vi sku flytte til hennes kommune , men det blei jo aldri slik siden hun gjorde det slutt . Hun fikk seg heller aldring et sosialt nettverk her så var i grunn litt vanskelig for hun , jeg ville heller ikke holde hun igjen her fordi da hadde hun ikke hatt noen familie eller venner så jeg lot hun flytte med barna hjem hvor hun kom fra så får jeg over tid flytte etter tenkte jeg. Problemstilling : No har jeg våre grei med hun over tid og hentet og levert ungen for å ha samværa med dem siden hun ikke har bil lappen , jeg var uenige i begynnelsen da avtalen vi har signert var levering sku vær med båt kaien. Jeg ville ikke gjør meg vanskelig og muligens hun så att jeg fortsatt var der for hun og barna , men det har vist seg over tid er kun en selvfølge att jeg gjør ( barnas beste ) . Jeg har har hat barna langt over sammværsavtale tilsier der mor har spurt om jeg kan ha på hennes helger også pga hun skal til ei syk bestemor osv osv .. , men må også ha di neste helg som er min for gud forby viss jeg ikke opprettholder mine helger med ungene også . For ikke så lenge siden hadde jeg hatt ungene tre helger inkludert påske som hun egentlig skulle ha i år og hadde sett fram til ei helg for meg selv , men det var min helg med barna . Spurte hun om jeg kunne endre denne helgen med hun siden jeg hadde hatt ungene mye i det siste men hun nektet bytte med meg, jeg ringte hun og spurte hvorfor ikke og fikk til svar hun skulle i konfirmasjon så jeg lot hun gjøre det ( var trossalt hennes fri helg ) Fant ut att hun løy om det og hadde prioritert noe heilt annet , så nå føler jeg meg utnyttet og har brukt mye penger på transport over lang tid og kostnadene er neste like høy som bidraget jeg baktaler i måneden. Problemet er hun nekter møte meg på båt kaien og hun mener det går ut over barna våres . Hun bruker barna opp mot meg i flere settinger føler jeg nor det ikke gagner hun og dette begynner jeg bli lei av . er jeg urimelig hva syns folk om dette ? noen med samme problem erfaringer ? Anonymkode: bffca...7f0
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2025 #2 Skrevet 21. juli 2025 Utgangspunktet er at samværsforeldren henter og leverer. Men kostnaden skal deles forholdsmessig etter inntekt. Du kan si nei til samvær utover dine helger. Anonymkode: 4ba5e...92d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2025 #3 Skrevet 21. juli 2025 Hvis en forelder gjentatte ganger bryter samværsavtalen, kan du evt kalle inn til ny mekling og få den revidert, slik at den stemmer med virkeligheten. Fleksibilitet, bytting av helger etc, fungerer stort sett bare der samarbeidet er knirkefritt. Du kan henvise til avtale og ikke gå med på noe mere enn det som står der, men skjønner at du vil se mere til barna hvis du kan. Da bør heller avtalen vurderes på nytt. Anonymkode: 12798...3a1 1
skodaveber Skrevet 21. juli 2025 #4 Skrevet 21. juli 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Utgangspunktet er at samværsforeldren henter og leverer. Men kostnaden skal deles forholdsmessig etter inntekt. Du kan si nei til samvær utover dine helger. Anonymkode: 4ba5e...92d Ser den , men hun har jo signert avtalen , tanker også på att jeg lot hun ta med ungene til en annen kommune.
monican94 Skrevet 21. juli 2025 #5 Skrevet 21. juli 2025 skriv ned hva som er det reelle samværet om du har mye mer kan du kreve endring samt endret bidrag. er det avtalt kaien er det kaien hun må forholde seg til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå