Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

De har sannsynligvis like mange kjeltringer i Sverige, men de har ikke bompenger for det.

Anonymkode: 32f65...f09

Jada, alt er perfekt i Sverige. Skal vi innføre lønnsnivået der også? Personlig ville jeg antakelig tjent på det, men det gjelder langt fra alle.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

Da skal man skrive opp at det er et lån i selvangivelsen.

Jeg lånte bort en million til min datter før jul til utpå våren som mellomfinansiering da hun bygget seg nytt hus. Hun sparte dyre renter på ekstra lån, og jeg kom under grensa til formueskatt. Vinn-Vinn. Skrev lånekontrakt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg lånte bort en million til min datter før jul til utpå våren som mellomfinansiering da hun bygget seg nytt hus. Hun sparte dyre renter på ekstra lån, og jeg kom under grensa til formueskatt. Vinn-Vinn. Skrev lånekontrakt.

Fordringen på din datter skulle vært ført opp som formue og dermed ville det ikke hatt noen effekt hvis du hadde gjort det på lovlig vis.

Anonymkode: e9282...875

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men du reduserer ikke formuen din ved å gjøre det slik. Du skal oppgi i selvangivelsen at pengene er lånt bort.

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (31 minutter siden):

Da skal man skrive opp at det er et lån i selvangivelsen.

Det er ikke ulovlig å gi eller motta gaver. Hva med å sette deg inn i saken før du slenger ut påstander?

Anonymkode: c051a...40b

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke ulovlig å gi eller motta gaver. Hva med å sette deg inn i saken før du slenger ut påstander?

Det stod ikke at det var en gave.

Endret av Brunello
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Men det er ikke en gave. Det sto lånte bort. Hva med å sette seg inn i saken før du slenger ut påstander.

Det var meg som lånte bort, men det ble skrevet bare oss i mellom. Offisielt stod det som gave, ja.

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Men det er ikke en gave. Det sto lånte bort.

Jeg skrev ikke noe om å låne bort.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det var meg som lånte bort, men det ble skrevet bare oss i mellom. Offisielt stod det som gave, ja.

Men dersom det er en underliggende låneavtale er det skatteunndragelse og ulovlig. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg skrev ikke noe om å låne bort.

Ja, det er selvsagt lov å gi bort pengene sine. Men slik du skrev det er det åpenbart at det var plassering og ikke gave. Det var en forutsetning at du stolte på den som skulle ha pengene.

Endret av Brunello
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (33 minutter siden):

Ja, det er selvsagt lov å gi bort pengene sine. Men slik du skrev det er det åpenbart at det var plassering og ikke gave. Det var en forutsetning at du stolte på den som skulle ha pengene.

Først gi som gave, og neste år få tilbake som gave?

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (28 minutter siden):

Det var en forutsetning at du stolte på den som skulle ha pengene.

Ja, og det skrev jeg også. Altså ingen grunn for din beskyldning om  å gjøre seg til kjeltring.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Først gi som gave, og neste år få tilbake som gave?

Tror du må sette deg litt bedre inn i skatteloven. Dette regnes som formue.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Formuesskatten jeg betaler er lav, så den plager meg ikke. Men jeg synes jo det er noe høyt å betale ca 38% skatt av lønnsinntekt når jeg har barn som er så store at jeg ikke får fradrag for barnepass. De koster faktisk ganske mye å forsørge og man belønnes lite for å få mer enn 1,44 barn. Man burde faktisk få fradrag på inntektsskatten for hjemmeboende barn man har forsørgerplikt for. Jeg har ikke voldsom sympati med de som må betale 1% formueskatt pr år på primærboligen sin som er verdsatt til 80% av verdigrunnlaget og får trekke fra 1,7mnok først. Da bør man uansett nedskalere bolig og trenger gevinsten til å leve for.

(Jeg hadde barn i bhg før makspris og garanti for plass, og før gratis kjernetid på Sfo, fikk tvillinger og da kun 6 uker ekstra permisjon for det andre barnet, så vi har vært en "billig" familie for staten da både mannen og jrg betaler mer i skatt hvert år enn det vi koster staten)

Anonymkode: dcf48...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske lav inntekt men eier et selskap. Jeg må betale jeg i skatt enn jeg har i årslønn, så jeg må stadig ta ut mer og mer penger fra selskapet. 

Anonymkode: 9b255...fc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (28 minutter siden):

Tror du må sette deg litt bedre inn i skatteloven. Dette regnes som formue.

Det er du som må sette deg inn i ting. Men virker ikke som om dette går inn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du. Skal det være en gave må det selvsagt være realitet i den. Det er det ikke om du overfører penger med forutsetning om at det skal føres tilbake.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En gave skal gis uten føringer eller forpliktelser. Det skal ikke være en forutsetning at det betales tilbake. Det du har gjort er skattesvik og ulovlig. Skattemyndighetene kan gjøre en gjennomskjæring og definere det som et lån. Og da har du formue pluss straffeskatt. 
Den eneste du kan overføre penger til er ektefelle, siden de lignes som ett formuesmessig

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (8 minutter siden):

En gave skal gis uten føringer eller forpliktelser. Det skal ikke være en forutsetning at det betales tilbake. Det du har gjort er skattesvik og ulovlig.

Nok en som slenger ut beskyldninger uten å ha kunnskap om emnet.

newman01 skrev (9 minutter siden):

Den eneste du kan overføre penger til er ektefelle,

Tull. man kan gi gaver til hvem som helst.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nok en som slenger ut beskyldninger uten å ha kunnskap om emnet.

Tull. man kan gi gaver til hvem som helst.

Selvsagt. Men det som beskrives er ikke gaver. Det er pengeplassering.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...