Gjest gunda Skrevet 23. mars 2006 #1 Del Skrevet 23. mars 2006 I løpet av en normal dag pleier jeg og spise dette: 09.00 -frokost, 1 skive brød eller havregøt + 1 glass juice eller vann 11.00 -har ofte lett for å bli en sjokolade på denne tiden, ikke hver dag da.. 12.30-13.00 -lunsj, 2 skiver brød som regel + vann eller juice 18.00 ca, middag, varierer veldig, men en porsjon varmmat av noe slag hvertfall. Spiser sjelden kveldsmat, hender det blir litt cola, en kopp kakao/te. Og noen ganger litt suppe, eller ei skive om jeg er veldig sulten. MEn det er sjelden. Litt snop i blandt, ikke ofte egentlig.. Spiser jeg mye syns dere?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 23. mars 2006 #2 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Jeg synes ikke dette høres mye ut. Hadde du kuttet ut søtsakene hadde det vært slanker'n. Kan jo være du går ned uansett, for det høres ikke mye ut. Endret 23. mars 2006 av hecuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2006 #3 Del Skrevet 23. mars 2006 For lite, og for ensidig. Kutt sjokolade, få inn mer frukt og grønt, mer proteiner, og kilder til kalsium og omega 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #4 Del Skrevet 23. mars 2006 Putt inn et sunt mellommåltid mellom frokost og lunsj i stedet for sjokoladen, f.eks. et grovt knekkebrød med kylling eller kalkun og legg til et mellommåltid til kvelds! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gunda Skrevet 23. mars 2006 #5 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg synes ikke dette høres mye ut. Hadde du kuttet ut søtsakene hadde det vært slanker'n. Kan jo være du går ned uansett, for det høres ikke mye ut. ← OM jeg ikke spiser noe om kvelden, så går jeg ned litt ja.. MEn jeg er ikke på slankern egentlig.. er jo bare de 'berømte' 2-3 kiloene man alltid vil ned, og magen man aldri blir fornøyd med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gunda Skrevet 23. mars 2006 #6 Del Skrevet 23. mars 2006 For lite, og for ensidig. Kutt sjokolade, få inn mer frukt og grønt, mer proteiner, og kilder til kalsium og omega 3. ← hmm..ja du har kanskje rett i det.. jeg har nylig fått påvist litt vitaminmangel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 23. mars 2006 #7 Del Skrevet 23. mars 2006 I løpet av en normal dag pleier jeg og spise dette: 09.00 -frokost, 1 skive brød eller havregøt + 1 glass juice eller vann 11.00 -har ofte lett for å bli en sjokolade på denne tiden, ikke hver dag da.. 12.30-13.00 -lunsj, 2 skiver brød som regel + vann eller juice 18.00 ca, middag, varierer veldig, men en porsjon varmmat av noe slag hvertfall. Spiser sjelden kveldsmat, hender det blir litt cola, en kopp kakao/te. Og noen ganger litt suppe, eller ei skive om jeg er veldig sulten. MEn det er sjelden. Litt snop i blandt, ikke ofte egentlig.. Spiser jeg mye syns dere?? ← Du spiser altfor lite og sjelden! Skal du ned i vekt bør du spise hver 3. time/min. 5 måltider per dag. Kutt ut sjokoladen og ha én kosedag i uken hvor du kan spise det du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2006 #8 Del Skrevet 23. mars 2006 Du spiser altfor lite og sjelden! Skal du ned i vekt bør du spise hver 3. time/min. 5 måltider per dag. Kutt ut sjokoladen og ha én kosedag i uken hvor du kan spise det du vil ← Men nå har ikke trådstarter nevnt noe som helst om å ville gå ned i vekt, så hvorfor ta det som utgangspunkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #9 Del Skrevet 23. mars 2006 OM jeg ikke spiser noe om kvelden, så går jeg ned litt ja.. MEn jeg er ikke på slankern egentlig.. er jo bare de 'berømte' 2-3 kiloene man alltid vil ned, og magen man aldri blir fornøyd med ← Men nå har ikke trådstarter nevnt noe som helst om å ville gå ned i vekt, så hvorfor ta det som utgangspunkt? ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2006 #10 Del Skrevet 23. mars 2006 OK, så det nå. Jeg gikk bare ut fra startinnlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gunda Skrevet 24. mars 2006 #11 Del Skrevet 24. mars 2006 Du spiser altfor lite og sjelden! Skal du ned i vekt bør du spise hver 3. time/min. 5 måltider per dag. Kutt ut sjokoladen og ha én kosedag i uken hvor du kan spise det du vil ← Er livredd for å legge på meg.. Veier ca 63 kg og er 168cm høy.. Var nede i 60 kg ved juletider, grunnet mye stress og slitenhet. Men det har kommet på igjen gitt... Trener nesten hver dag!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 24. mars 2006 #12 Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Er livredd for å legge på meg.. Veier ca 63 kg og er 168cm høy.. Var nede i 60 kg ved juletider, grunnet mye stress og slitenhet. Men det har kommet på igjen gitt... Trener nesten hver dag!!!!! ← Hvis du trener nesten hver dag, spiser du for lite(også om du skulle slanket deg). Skulle trodd at du ble veldig sliten? Kroppen har også godt av hviledager, hvis ikke kan du bli overtrent.. Dersom du legger deg på rundt 2000 kcal, vil du hvertfall ikke legge på deg.. Kanskje gå ned litt.. Hvis du vil finne ut hvor mye du kan spise utifra aktivitetsnivået ditt, kan du regne det ut ved hjelp av noen av kalkulatorene på denne siden. Dette er også en fin side for jenter dersom du vil lære om balansen mellom kosthold, trening og helse generelt. Send meg en PM hvis du ikke får roet deg. Kanskje jeg kan komme med noen beroligende tips.. Endret 24. mars 2006 av hecuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. mars 2006 #13 Del Skrevet 24. mars 2006 Du går ikke ned i vekt om du spiser for lite. Kroppen tar vare på alt den får. Og du spiser for lite variert mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gunda Skrevet 24. mars 2006 #14 Del Skrevet 24. mars 2006 Hvis du trener nesten hver dag, spiser du for lite(også om du skulle slanket deg). Skulle trodd at du ble veldig sliten? Kroppen har også godt av hviledager, hvis ikke kan du bli overtrent.. Dersom du legger deg på rundt 2000 kcal, vil du hvertfall ikke legge på deg.. Kanskje gå ned litt.. Hvis du vil finne ut hvor mye du kan spise utifra aktivitetsnivået ditt, kan du regne det ut ved hjelp av noen av kalkulatorene på denne siden. Dette er også en fin side for jenter dersom du vil lære om balansen mellom kosthold, trening og helse generelt. Send meg en PM hvis du ikke får roet deg. Kanskje jeg kan komme med noen beroligende tips.. ← 2000 kcal syns jeg høres mye ut.. trodde man skulle ligge på rundt 1200... Men jeg teller ikke kalorier...men man vet jo sånn ca.. Jeg er nok litt stresset på dette ja.. men jeg er ikke sykelig stresset.. er bare livredd for å legge på meg.. er verken tynn eller tykk ..en mellomting.. Har helt angst for å være i nærheten av folk som er tynnere enn meg...jeg vil være minst... Godt å høre noen synspunkter fra dere... i og med jeg fikk påvist vitaminmangel tyder det på at jeg spiser for ensidig, men jeg syns selv jeg spiser mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 24. mars 2006 #15 Del Skrevet 24. mars 2006 2000 kcal syns jeg høres mye ut.. trodde man skulle ligge på rundt 1200... Men jeg teller ikke kalorier...men man vet jo sånn ca.. Jeg er nok litt stresset på dette ja.. men jeg er ikke sykelig stresset.. er bare livredd for å legge på meg.. er verken tynn eller tykk ..en mellomting.. Har helt angst for å være i nærheten av folk som er tynnere enn meg...jeg vil være minst... Godt å høre noen synspunkter fra dere... i og med jeg fikk påvist vitaminmangel tyder det på at jeg spiser for ensidig, men jeg syns selv jeg spiser mye.. ← Kjenner meg såååå igjen i det du sier der.. Føler meg ukomfortabel noen ganger når jeg omgås personer jeg kvalifiserer som slankere/fynnere enn meg.. Men 1200 kcal for oss er bascalforbrenningen. Dvs det du forbruker ved å ikke gjøre annet enn å sove i 24 timer. Alt fra å tenke, stå, sitte og tilogmed spise gjør at kroppen forbruker mer. Dersom du trener eller er fysisk aktiv, kommer du fort opp i 2200 - 2500 kcal, da vil du faktisk gå ned av å spise 2000. Og det er sant at dersom du spiser så lite, vil kroppen på død og liv hode fast til båte kroppsfett og næringsstoffer(OG slaggstoffer). Er ikke flink med dette selv. Resultater er snop og at kroppen føles dårlig. Vi kan godt samarbeide og bli flinkere sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gunda Skrevet 24. mars 2006 #16 Del Skrevet 24. mars 2006 Kjenner meg såååå igjen i det du sier der.. Føler meg ukomfortabel noen ganger når jeg omgås personer jeg kvalifiserer som slankere/fynnere enn meg.. Men 1200 kcal for oss er bascalforbrenningen. Dvs det du forbruker ved å ikke gjøre annet enn å sove i 24 timer. Alt fra å tenke, stå, sitte og tilogmed spise gjør at kroppen forbruker mer. Dersom du trener eller er fysisk aktiv, kommer du fort opp i 2200 - 2500 kcal, da vil du faktisk gå ned av å spise 2000. Og det er sant at dersom du spiser så lite, vil kroppen på død og liv hode fast til båte kroppsfett og næringsstoffer(OG slaggstoffer). Er ikke flink med dette selv. Resultater er snop og at kroppen føles dårlig. Vi kan godt samarbeide og bli flinkere sammen? ← Ja vet... det er så vanskelig å finne den balansegangen.. enten så spiser man for mye, eller så spiser man for lite. Det er ikke bra og spsie for mye og ikke bra og spise for lite... Kan bli litt confused... Tror jeg må begynne spise litt mer frukt og grønt... Men det sjookoladesuget kommer jeg ikke utenom.. Skal vi skjerpe oss?? Vennene mine har altid sett på meg som tynn.. men de er jo større en meg sant, og fornøyd med å være sånn.. De har aldri vært så veldig sporty, og fatter ikke at jeg gidder og trene så mye som jeg gjør.. MEn det er jo det jeg liker.. og hvis jeg ikke trener blir jeg FEIT. JEg skal ikke bli feit..... Nå har jeg akkurat spist lunsj, to skiver med nugatti og vann... Og hva har jeg lyst på...? SJokolade... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 24. mars 2006 #17 Del Skrevet 24. mars 2006 Hmm.. Et par ting jeg vil kommentere. Denne "jeg må skjerpe meg, jeg må trene, jeg må ikke bli feit" kan komme til å slå tilbake. Plutselig blir du overtrent, får karbosug, blir nedfor og vips så legger du på deg likevel. Tror det beste å jobbe med er et sunt ikke-fanatisk kosthold og ikke-overdrevene treningsvaner hvor du driver med ting du liker. For eksempel legge opp et sunt kosthold, spise jevnt og samtidig trene 3-4 ganger i uka med ting man synes er gøy. I helgen kan man unne seg noe snop, men uten å ta helt av. Blir man urolig fordi man er redd for å legge på seg fordi man ikke trener, må man tvinge seg til å tenke at "nei, jeg har godt av å slappe av" og heller sette seg ned med en god kopp te og en bok. Tror faktisk en av grunnene til dette suget ditt etter bla. sjokolade, er at det er forbudt. Samtidig er treningen påbudt. Alt er noe du MÅ eller IKKE MÅ. Det er ingen gylden balanse. Det skaper en vanvittig stressfaktor(som har fått meg til å kaste meg over godtehyllene på narvesen opptil flere ganger). Skjønner du hva jeg mener..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gunda Skrevet 24. mars 2006 #18 Del Skrevet 24. mars 2006 Hmm.. Et par ting jeg vil kommentere. Denne "jeg må skjerpe meg, jeg må trene, jeg må ikke bli feit" kan komme til å slå tilbake. Plutselig blir du overtrent, får karbosug, blir nedfor og vips så legger du på deg likevel. Tror det beste å jobbe med er et sunt ikke-fanatisk kosthold og ikke-overdrevene treningsvaner hvor du driver med ting du liker. For eksempel legge opp et sunt kosthold, spise jevnt og samtidig trene 3-4 ganger i uka med ting man synes er gøy. I helgen kan man unne seg noe snop, men uten å ta helt av. Blir man urolig fordi man er redd for å legge på seg fordi man ikke trener, må man tvinge seg til å tenke at "nei, jeg har godt av å slappe av" og heller sette seg ned med en god kopp te og en bok. Tror faktisk en av grunnene til dette suget ditt etter bla. sjokolade, er at det er forbudt. Samtidig er treningen påbudt. Alt er noe du MÅ eller IKKE MÅ. Det er ingen gylden balanse. Det skaper en vanvittig stressfaktor(som har fått meg til å kaste meg over godtehyllene på narvesen opptil flere ganger). Skjønner du hva jeg mener..? ← ja jeg skjønner hva du mener.. men jeg er IKKE fanatisk..jeg unner meg sjokolade.. jeg unner meg en dag fri fra trening, men jeg unner meg ikke en dag på sofaen eller en dag bare for meg selv.. jeg har konstant dårlig samvittighet fordi jeg vet jeg heller kunnet hjulpet til her og der.. jeg behøver ikke pleie meg selv på en måte, jeg er redd for å virke egoistisk, skal helst rekke over alt.. skjønner?? MEn jegspiser sjokolade om jeg har lyst på det, ingen problem, men jeg klarer ikke spise mer mat enn jeg gjør. For gjør jeg det eser jeg bare ut.. Ville bare høre om dere syns jeg spiste normalt.. men jeg skjønner det kanskje er lite eller for sjelden, at jeg ofte ender opp med å gå tom rett og slett.. For det gjør jeg ofte.. Jeg trener ikke hardt hver dag, men har jeg en dag jeg ikke trener, så går jeg hvertfall en tur. Eller gjør noe annet som veier opp for det.. JEg blir gal av å henge i en stol en hel dag.. Mulig jeg er litt stresset pga jobben også..at det er det som gjør det.. jeg jobber ca 45-50 timer hver uke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2006 #19 Del Skrevet 24. mars 2006 Når du beskriver ting som du gjør, er jeg nesten litt redd du kan komme til å gå på en smell pga. stress, trening, for lite og ensidig matinntak, sammen med det negative forholdet til mat. Å ha et dårlig forhold til mat og sin egen kropp handler ikke bare om å kunne spise en sjokolade i ny og ne, men det å kunne innse at kroppen faktisk trenger allsidig næring for å holde kjøret, er enda viktigere. Og når du i tillegg beskriver at du ikke klarer å sitte i ro eller slappe av, blir jeg betenkt. Jeg sliter med mye av det samme selv. Har i perioder jobbet altfor mye, spist lite regelmessige måltider, sovet lite, trent for mye....Det som skjedde til slutt, var at jeg slet ut immunforsvaret, og fikk forkjølelse på forkjølelse. Så jeg håper du ikke er kommet DIT enda. Dessverre få råd å gi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #20 Del Skrevet 24. mars 2006 Det eneste jeg kan råde dere til å gjøre - ettersom denne typen fokusering ofte handler om kontroll - er å lese skikkelig litteratur om kroppens byggesteiner og næringsbehov. Dere ødelegger kroppen ved å spise for lite og for ensidig, særlig samtidig med mye trening. Dersom det å gå opp i vekt eller bli tykk er en forferdelig tanke, så må jo en god tanke være å ha en sunn og fornøyd kropp som får det den trenger, slik at du blir pigg og energisk hver dag? I så fall må du få i deg nok næringsstoffer! Om du unner deg sjokolade eller ikke er egentlig veldig sekundært. Det er viktigere at du unner deg nok proteiner, karbohydrater og sunt fett! I riktig mengde og i forhold til hverandre altså. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå