Gå til innhold

Hvordan finne dame?


Gjest gutt 21

Anbefalte innlegg

Gjest gutt 21

Hei alle samme,

Jeg er en gutt på 21 år. Har normalt utseende og er sosialt oppegående. Aktiv i lokalpolitikk, stabil og er underveis med en solid utdanning.

Jo, det store problemet er å finne seg en kjæreste eller dame som man sier. De gangene jeg har vært sammen med jenter er når de har tatt initiativet og ført ann. Jeg på min side.. hva skal jeg si.. for det første vet jeg ikke hvor jeg skal finne jenter og hvis jeg først skulle finne de.. hva skal jeg da gjøre? Er sånn typisk snill type og alle jente jeg får kontakt med viser det seg at de har type... Skal man bare gå bort til tilfeldige jenter og introdusere seg selv? Jeg er i villrede altså... Vet dette er et litt usammenhengende skrevet, men jeg håper du/dere får med dere poengene.

Hele denne sjekkescene er uvant og jeg finner den nesten ikke... Så noen tips på hva jeg kan gjøre hadde vært flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kanskje det enkleste er å møtes gjennom felles interesser? Møter du ingen jenter i politikken eller på skolen, for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jo, jeg møter jo jenter overalt. Men så og si alle sammen har type. Er jo klart mange single flotte jenter. Så er det det å kunne ta initiativet til sånne ting. Hva skal jeg gjøre, be de på cafe eller noe sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har samme problemet, bare at jeg er jente, og finner ingen gutt :ler:

tror de bare dukker opp der du minst venter det egentlig.

Finnes ingen oppskrift på kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men er ikke det en litt håpløs strategi da, at de dukker opp der jeg minst venter de. Så synes jeg det også er vanskelig å skille mellom om jenter er interessert i meg fordi de vil bli venn eller kjæreste... Er ikke greit å se forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ikke gå rundt å undre deg på hva du skal gjøre. Det som skjer er at når du møter ei jente vil du ha huet fullt av bekymringer for hvordan du skal te deg, hva du skal gjøre osv, fremfor å være deg selv.

2. Når du møter ei jente, vær deg selv. Ikke gå inn for å bli venn eller kjæreste med henne, men la det som skjer skje.

3. Initiativ. Finner du ei jente du vil bli bedre kjent med kan du alltids be henne med på cafè, kino, eller noe i den duren. Film og middag hjemme er kanskje ikke helt det store på første date. ;)

Bare noen småtips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Veldig flott svar, men et lite spørsmål som går opp for meg. Alt hadde vært så mye enklere hvis dere kvinner hadde vært litt flinkere til å ta initiativet og be oss gutta ut. Kjenner mange som kvier seg stort før de tør å gjøre slike ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott svar, men et lite spørsmål som går opp for meg. Alt hadde vært så mye enklere hvis dere kvinner hadde vært litt flinkere til å ta initiativet og be oss gutta ut. Kjenner mange som kvier seg stort før de tør å gjøre slike ting...

Det gjelder sikkert for begge parter så det hjelper ingen å sitte og vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Vixen, du har så rett. Det er ikke bare jentene som ikke tar initiativ nødvendigvis... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
1. Ikke gå rundt å undre deg på hva du skal gjøre. Det som skjer er at når du møter ei jente vil du ha huet fullt av bekymringer for hvordan du skal te deg, hva du skal gjøre osv, fremfor å være deg selv.

2. Når du møter ei jente, vær deg selv. Ikke gå inn for å bli venn eller kjæreste med henne, men la det som skjer skje.

3. Initiativ. Finner du ei jente du vil bli bedre kjent med kan du alltids be henne med på cafè, kino, eller noe i den duren. Film og middag hjemme er kanskje ikke helt det store på første date. ;)

Bare noen småtips..

Jøss, nå ble jeg positivt overrasket over Lambie her :ler: men slenger meg på han jeg. Kanskje du burde slutte å lete og heller ta det som det kommer?

Du vet hva de sier om vann i en kjele, det koker ikke hvis du står å ser på, eller noe i den duren :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
Veldig flott svar, men et lite spørsmål som går opp for meg. Alt hadde vært så mye enklere hvis dere kvinner hadde vært litt flinkere til å ta initiativet og be oss gutta ut. Kjenner mange som kvier seg stort før de tør å gjøre slike ting...

;)

Vet du, i de aller fleste tilfellene når jeg har startet et forhold har det vært jeg som måtte ta initiativet. Jeg faller som regel for sjenerte nerdegutter som gjerne (som deg) ikke helt vet hvordan etiketten for sjekking er, eller som ikke tolker signaler om at jenter er interessert særlig godt. Så vi finnes!

Vær deg selv først og fremst. Og ikke tenk på enhver jente som et potensielt kjæresteemne. Tenk på dem som hvemsomhelst, bli kjent med dem, og kjenn deretter på hvilke følelser du har for henne. Hvis du kjenner at du føler noe ekstra, så kan du begynne å gi henne ekstra oppmerksomhet, gi henne komplimenter, og hvis du føler dere har en kjemi og at hun trives i ditt selskap, så inviterer du henne på kino, kafe, eller en annen sosial aktivitet som passer for to. Når dere har hatt et par møter på tomannshånd, og det virker som om hun fremdeles setter pris på din tilstedeværelse, kan du evt hinte frempå om hva du føler, eller du kan forsøke på litt intimkontakt, som holde henne i hånden, legge armen rundt henne osv.

Men hvis du er ekstra heldig treffer du en jente som blir interessert i deg før du skjønner at hun er det, og at hun tar styringen på det hele ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Bare si du er milliader så kommer kvinnene løpende.

Men for og svare alvorlig på spørsmålet....Det finnes egentlig ingen hemmeligheter ihvertfall ikke etter min egen efaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, mange gode råd her. Ikke så frustrert lengre.

Men kom nettop hjem fra skolen nå. På trikken ovefor meg satt det en søt jente som leste en bok av Bjorneboe (flott med jenter som leser Bjorneboe), hva kan / kunne jeg gjøre i en slik situasjon for å bli kjent med henne. Så på hverandre og sendte et par smil frem og tilbake, men så gikk jeg av trikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
1. Ikke gå rundt å undre deg på hva du skal gjøre. Det som skjer er at når du møter ei jente vil du ha huet fullt av bekymringer for hvordan du skal te deg, hva du skal gjøre osv, fremfor å være deg selv.

2. Når du møter ei jente, vær deg selv. Ikke gå inn for å bli venn eller kjæreste med henne, men la det som skjer skje.

3. Initiativ. Finner du ei jente du vil bli bedre kjent med kan du alltids be henne med på cafè, kino, eller noe i den duren. Film og middag hjemme er kanskje ikke helt det store på første date. ;)

Bare noen småtips..

:klappe:

Veldig flott svar, men et lite spørsmål som går opp for meg. Alt hadde vært så mye enklere hvis dere kvinner hadde vært litt flinkere til å ta initiativet og be oss gutta ut. Kjenner mange som kvier seg stort før de tør å gjøre slike ting...

Nevnte du ikke at de du hadde vært sammen med stort sett hadde tatt initiativet overfor deg? At gutta stadig oppfordrer jentene til å ta initiativ, er det en unnskyldning for å selv å bli late på det området? Sånn virker det nemlig på meg. Mener ikke å angripe deg her. Bare lufte mine observasjoner.

Ja, mange gode råd her. Ikke så frustrert lengre.

Men kom nettop hjem fra skolen nå. På trikken ovefor meg satt det en søt jente som leste en bok av Bjorneboe (flott med jenter som leser Bjorneboe), hva kan / kunne jeg gjøre i en slik situasjon for å bli kjent med henne. Så på hverandre og sendte et par smil frem og tilbake, men så  gikk jeg av trikken...

Du er åpenbart kjent med forfatteren, hvorfor ikke starte der? Kommentere boken hennes, eller forfatteren. "Den har jeg lest og. Bra bok." eller "Har du lest X av samme forfatter?" Om damen har interesser som ligger i din gate er det jo plankekjøring.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tråstarter: Jeg er singel og snasen. Lover. (Bare spør TNode. :ler: )

Jeg er eeeegentlig ikke innbilsk altså. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1
Jo, sorry...

:wow:

bedre nå?

Mye bedre! Du er en :sexy: dame du også!

Nei, seriøst. Trådstarter; Kjærligheten dukker opp når du minst venter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...