Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er i dag. Har ikke air condition da jeg ikke har råd til det, har ikke mulighet til å dra å bade heller.  Tåler varmen svært lite, i hvertfall når jeg ikke får til å avkjøle meg hjemme. Så ja jeg klager. Det må da finnes en mellomting mellom for kaldt og for varmt🥵

20250717_141158.jpg

Anonymkode: 65926...14c

• Liker 3
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir med å klikker jeg og! 

Anonymkode: 1db32...a6f

Me three

Anonymkode: ae777...fe7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det stemmer virkelig ikke at vinteren varer 9 mnd i Norge! Kanskje i nord, men ikke andre plasser. Stort sett de siste årene så kommer ikke snøen før i desember, så kommer den og går frem til midten av/slutten av mars. Før og etter dette så er det sjelden kuldegrader. Mørketiden begynner heller ikke før midtveis om høsten, og da starter det med å bli mørkt i 19 tiden, da er det sånn en god stund før det blir mørkt omtrent hele døgnet. Så begynner dette og avta igjen midtveis i februar. Så at vi har så mye mørke, vinter og kulde her som sommerelskere skal ha det til er faktisk bare tull.

Anonymkode: 57a7b...47a

Nå ligger jo mesteparten av Norge nord for Trondheim så vi kan vel trygt si at Norge i hovedsak har lang vinter. Her i Midt-Norge kommer gjerne første snøfall i september og snøen kan ligge til mai. Sist vinter var det mye av og på ja, enig i det men vi har da lange sammenhengende vintre også.

Og, det var jo ganske kaldt i Midt-Norge i forrige uke, til og med minusgrader på Røros midt på sommeren.

Anonymkode: 31ccb...838

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg elsker det! Er så lykkelig akkurat nå. Det eneste er at det er ganske svett inni leiligheten, men jeg er nesten ikke hjemme etter jobb. Går fjellturer (luften er kjøligere på topper), har sovet flere netter ute, sitter i diverse hager eller terrasser eller på stranden. Bader mye. 

Dere har selvfølgelig lov til å klage, men det høres ut som en kjip mental tilstand å leve i. Jeg liker ikke kulde, men er da ute i snøen fordet om, bare innpakket. 

Anonymkode: 0b29f...0d8

Høres ut som du har ferie? Det har ikke jeg så jeg må holde det gående. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nordmenn klager alltid. Blir aldri fornøyd. Var varmt på 1900-tallet også. Da kalte de uken for Hætvikun og kunne vare i 2-3 uker. Da ble slåtten tatt, høyet tørket og bært inn på låver. Tung jobb i 30 gr, men de klaget ikke. Etterpå hoppet de alle i havet, elven eller vannet og badet. Ingen snakket om klimakriser da, det var helt normalt. 

Anonymkode: 5b48e...51d

Men du klager på klager🤓 

Anonymkode: e561a...8c3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Me three

Me four

Anonymkode: 9bee5...d7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Me three

Vi får sammen saksøke yr hvis det blir hetebølge neste uke også 

Anonymkode: db313...bd1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså, jeg bor ikke i Norge fordi jeg er så jævla glad i kulde. Jeg bor her fordi jeg er født her

Denne varmen er MAKS 2 uker. Ro ned. Det er tidsnok regn, slaps og snø

Anonymkode: 54851...d10

Problemet er jo at man er påtvunget ferie fra arbeidsgiver i disse ukene, og ikke har mulighet til å gjøre noe fornuftig på fridagene fordi man blir dårlig av å bevege seg ute. 

Anonymkode: 9f13b...12a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er jo at man er påtvunget ferie fra arbeidsgiver i disse ukene, og ikke har mulighet til å gjøre noe fornuftig på fridagene fordi man blir dårlig av å bevege seg ute. 

Anonymkode: 9f13b...12a

Jeg ville nå heller hatt ferie og kunne styrt min egen tid. Vært ute om natta og sovet på dagen. Reist opp på fjellet og lagt meg i en snøfonn eller lignende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

"Ååååååå så deilig og varmt!" I nyhetene. Helt fantastisk! Deilig, deilig, deilig...,bla, bla, BLÆH!!!!!

Er folk helt tullerusk?  Og hvorfor bor de i Norge i utgangspunktet?

Hva faen? Når ble 30 grader fantastisk???? Har folk det så varmt i stua si til vanlig eller??????

Faensjævlafuckings hete! 

Gleder meg til vinteren. Bare et par mnd igjen....

Anonymkode: e561a...8c3

Vi bor her fordi vi er født her og har familien vår her. Ellers hadde vi rømt til varmere strøk for lenge siden. Men nå om dagen er det vidunderlig 🤩😍😍😍

Anonymkode: 83daf...ad0

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Må være grusomt for damer å gå rundt med BH i disse tider. Hadde jeg vært dame hadde jeg droppet BH. 

Anonymkode: 5b688...d16

Det er jo oppskriften på å få underpuppesvette og tendenser til soppvekst! 🥵

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

elsker det og har mensen! 😀 jeg er vant til å reise i tropiske land så kanskje det har noe å si. Man må jo omstille seg og måten man gjør ting på da. Man kan ikke ligge med dyne for eksempel, eller gjøre alt man ellers gjør på samme måte. Er bare å roe ned, å flytte litt rundt på døgnet, sove litt mindre. Er jo en grunn til hvorfor folk har siesta på dagen i varme land. Hvis man aksepterer situasjonen, slutter å være negativ og bare prøve å nyte fordelene så skal dere se at det ikke er så gæli. 30 grader er virkelig ikke helt krise. 

Anonymkode: 784d1...339

Det er faktisk forskjell på folk, så ikke alle tåler varme like godt. Jeg blir direkte dårlig i varmen, med hodepine og uvelhet, så jeg får ikke gjort noe som helst annet enn å sitte og pese i skyggen. Alle planene for sommeren har så langt gått i dass, da det er uoverkommelig å være i bare litt aktivitet. Det ble dessuten veldig brått for oss her i nord, da våren har vært treg med kalde temperaturer til det plutselig slo til med rundt 30 grader.
I "syden" oppleves dessuten 30 grader som mer overkommelig, da det er lavere luftfuktighet og de fleste boliger har AC. Pluss at man ofte oppholder seg i nærheten av havet eller basseng.

Kanskje du burde prøve å reflektere litt rundt at folk er forskjellig, og at det faktisk ikke er sånn at folk sliter fordi de liker å syte. Jeg elsker sol og finvær om sommeren, men når temperaturene begynner å krype oppover til 30 grader og enda verre, så får jeg nok med å holde ut. Bare det å stå opp og kle på meg et par små plagg, gjør meg svett og uvel. Det hjelper jo heller ikke på at det gikk veldig plutselig fra 15 grader til 30 grader...

Fant80 skrev (9 timer siden):

Kommer fra måneder i 30 grader + hele døgnet,så dette er bare deilig for min del. De fleste som syter å klager nå er uansett folk som syter å klager når regnet å kjøligere vær kommer,og er de første til å sette seg på flyet ut av Norge. 

Slutt da. Jeg syter når været er så dårlig at det går ut over fysisk eller psykisk helse. Det vil si når det enten er glovarmt, veldig kaldt, veldig mye snø eller når det regner nonstop i ukesvis uten glimt av sol. Regndager eller sommerdager med lavere temp enn 30 grader er helt innafor og ikke noe jeg klager på. Jeg setter meg heller aldri på flyet ut av Norge.

Hva med å vise litt forståelse for at man er forskjellig, og at noen faktisk direkte sliter i varmen (selv med "bare" 30 grader)? 

Anonymkode: 01041...145

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har lengtet etter dette. Ja, det blir litt heftig av og til, men du verden så herlig å kunne bade og kose seg hver eneste dag 😍

Så må jo innrømme at jeg er en av de som ønsker de såkalte klimaendringene velkommen om det gir oss flere slike varme soldager med muligheter for deilige dager på stranden. Og det positive er jo at man ikke behøver å reise til syden, og dermed blir det færer flyreiser og mindre utslipp. 

Vi har da mer enn nok måneder i året med drittvær i Norge. Det er jo fader meg vinter i 7-8 måneder! Dette fotjener vi folkens! Nyt!

PS! Sett på aircondition på varmepumpa, bruk solskjerming på vinduene, så blir det svalt og godt inne i huset også :)

Anonymkode: 8bafc...5d8

Men det går ikke an å bade, solen er for varm til å oppholde seg i! Å bade er heller ikke koselig, gøy eller andre 'fine' ord. 

Været resten av året er stort sett helt kurant, det er dette som er drittvær.

Anonymkode: df8e7...8a0

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

😂😂 Gi deg! Ikke glem at enkelte også er dekt av mer hår og noen har mer ''isolasjon'' i form av fettvev.

Anonymkode: 686b3...703

Å ikke like varmen har da ingenting med fettvev å gjøre. Jeg er 170 og 57 kg, ikke så jævla feit at det gjør noe. Jeg tåler varmen dårlig og liker det derfor ikke. Vet om ei på 160 kg som eeeeeeeelsker varmen. Vet også om andre slanke folk som misliker varmen og feite folk som digger den. Vanlig misforståelse det at enkelte tror man må være feit for å ikke digge varme. 

Anonymkode: 3c8b0...0e3

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

PS! Sett på aircondition på varmepumpa, bruk solskjerming på vinduene, så blir det svalt og godt inne i huset også :)

Det er jo ikke rart folk sitter og ser ned på folk som klager over varmen, når de har AC/varmepumpe og solskjerming på alle vinduene. Man kan ikke sette på AC på en varmepumpe man ikke har (og kanskje ikke har råd til heller), og man kan ikke bruke solskjerming man ikke har heller.

Stå opp kl 7, ta et morgenbad og nyt. Når kvelden kommer ta et kveldsbad. Disse dagene er magiske.

Anonymkode: bf53f...8b5

Er du litt enkel? Det er jo ikke kl 7 om morran og sent om kvelden som er problemet. Det er resten av døgnet som er problemet! Det nytter ikke å ta et morgenbad eller et kveldsbad når man holder på å kveles resten av dagen. Det finnes ikke magisk å være så varm og uvel at man ikke orker noe annet enn å sitte i skyggen og drikke og puste.

Anonymkode: 01041...145

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gleder til det blir kaldt igjen! Klarer ikke fungere i dette varmehelvetet.

Anonymkode: 00ae4...292

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå ligger jo mesteparten av Norge nord for Trondheim så vi kan vel trygt si at Norge i hovedsak har lang vinter. Her i Midt-Norge kommer gjerne første snøfall i september og snøen kan ligge til mai. Sist vinter var det mye av og på ja, enig i det men vi har da lange sammenhengende vintre også.

Og, det var jo ganske kaldt i Midt-Norge i forrige uke, til og med minusgrader på Røros midt på sommeren.

Anonymkode: 31ccb...838

Nettopp. Og du trenger ikke dra til nord en gang. Du finner flere steder i Innlandet som er sånn, og i indre strøk på Nordvestlandet.

Jeg bor her jeg bor nå på grunn av jobb. Jeg elsker jobben min, jeg hater klimaet her. Det hadde ikke falt meg inn i søvne engang om det ikke var for den jobben. Men her kommer den første snøen vanligvis i månedsskiftet september-oktober, og ligger til april, minst. Der har du ni måneder med en gang.

Og jo da, vi får mildere perioder på vinteren innimellom. Men det er jo ikke som om snøen forsvinner. Den blir bare til is, som blir liggende under snøen når neste forsyning kommer. Fuck winter!

Anonymkode: 90277...ed2

Skrevet
Adrenalina1 skrev (7 timer siden):

Det er bare folk som er frysepinner med dårlig blodsirkulasjon som elsker denne vanvittige varmen.

Elsker varmen, og går lett i t-skjorte om vinteren så nei.

En kan bade, ta kalde dusjer osv om det blir litt mye noen timer 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo fader meg vinter i 7-8 måneder! Dette fotjener vi folkens! Nyt!

Jeg er ikke en som nyter smerter. Og har verken varmepumpe eller aircondition. Har solskjerming, men fortsatt godt over 30 grader inne.

Anonymkode: 897e2...4a5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

elsker det og har mensen! 😀 jeg er vant til å reise i tropiske land så kanskje det har noe å si. Man må jo omstille seg og måten man gjør ting på da. Man kan ikke ligge med dyne for eksempel, eller gjøre alt man ellers gjør på samme måte. Er bare å roe ned, å flytte litt rundt på døgnet, sove litt mindre. Er jo en grunn til hvorfor folk har siesta på dagen i varme land. Hvis man aksepterer situasjonen, slutter å være negativ og bare prøve å nyte fordelene så skal dere se at det ikke er så gæli. 30 grader er virkelig ikke helt krise. 

Anonymkode: 784d1...339

Og disse fordelene man bør nyte, hva er så de?

Anonymkode: bdb04...9b6

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...