Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere som sitter inne med vifter på fullt, fordi kroppen ikke klarer noe annet? Og så får man samtidig dårlig samvittighet for å ikke "nyte sola", siden den er her (på Vestlandet) så sjeldent... :slurk:

Anonymkode: 4d092...59c

Ja😭 Føler hele ferien er bortkastet.

Anonymkode: 9f13b...12a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bålkaffe skrev (På 18.7.2025 den 12.58):

Det er heeeelt jævlig. 

Når det er så varmt som nå blir jeg helt tømt, ass, kroppen kjemper en tøff kamp om å holde temperaturen nede og all energien går til det. 

Og når jeg ikke får sove godt nok heller fordi det er altfor varmt på soverommet I tillegg, blir jeg altså så sur og gretten at fy. 

Takke meg til mellom 20-23 grader heller. 

Siterer meg sjæl skamløst, men herregud, nå er det jævlig. Kroppen er helt i ulage, jeg er svimmel, blir fort sliten, orker ikke å gå, har smerter, er stiv. Men det retter seg litt med en gang jeg kommer i kjøligere omgivelser. Holder meg hydrert med både vann og elektrolytter, det pleier å hjelpe, men nå hjelper det null, virker det som.

Gleder meg sjukt til dårlig vær og kjøligere temperatur. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere som sitter inne med vifter på fullt, fordi kroppen ikke klarer noe annet? Og så får man samtidig dårlig samvittighet for å ikke "nyte sola", siden den er her (på Vestlandet) så sjeldent... :slurk:

Jepp. Sitter foran PCen med to vifter - en svær på gulvet og en bordvifte. Begge for fullt. Drikker iskald appelsinjuice. Er fortsatt latterlig varm, det er 30 grader her.

Finnes ikke dårlig samvittighet for å ikke være ute, er jo saunatemperatur. Helt umulig å være ute.

Anonymkode: 6b32e...763

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner på en ørliten dårlig samvittighet her nå ja... :sjenert: men kun fordi det er 30 grader her nå. Men det blir en liten tur i havet på kvelden når heten har roet seg litt så da får jeg litt god samvittighet igjen.

Men jeg hater varme over 22 grader, liker ikke å føle meg varm og svett. Men jeg har en jobb hvor jeg er ute hele dagen, så vanligvis når andre skal hjem fra jobb for å nyte solen ute på terrassen så gleder jeg meg til å komme INN for å slippe solen :fnise:

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dyrene ser ut til å kose seg som vanlig her. Ingen har strøket med.

Anonymkode: 31ccb...838

Har sett masse humler som har død her.

Anonymkode: ae777...fe7

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff, kanskje de ikke får tak i vann? Jeg har satt ut skåler med vann på terrassen, enten det er fugler, insekter eller en forbipasserende katt som trenger det.

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Huffda, her er det fullt av humler som suser fra blomst til blomst. Og fluer og klegg, massevis. Ser ut som de blir helt ville av denne temperaturen.

Anonymkode: 31ccb...838

AnonymBruker
Skrevet

Savner å trene,kunne gå en tur etter jobb. Det sliter på meg for trening er viktig for psyken min og å holde vondter i sjakk. 

Anonymkode: 1db32...a6f

• Liker 6
Skrevet

TIPS: Legg kjøleelementer rundt på kroppen, pakket i florlett stoff. 

Skrevet

Hvis det er så ille, hvorfor ikke bare reise en plass til feks. Svalbard eller til Sveits, det er kaldere i Alpene. Så slipper du å klage :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært ung og barnløs så hadde det vært mer kos, men om jeg tar med 3 små til sola strand blir vi ikke mange timer, det er for varmt, lite skygge, de løper hver sin retning,  og altfor langt ut(langgrundt) men fortsatt skummelt med understrømmer og små barn som ikke kan svømme, hjemme i huset når vi har pause fra sol er varmt, de orker knapt mat, herk å legge barna når de er for varme (selv med en dusj før sengetid) nei, det er altfor varmt for barna mine, gleder meg til det er 22 grader, mer enn nok

Anonymkode: c9d6d...976

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (7 minutter siden):

Hvis det er så ille, hvorfor ikke bare reise en plass til feks. Svalbard eller til Sveits, det er kaldere i Alpene. Så slipper du å klage :) 

Ja, betaler du biletter til meg og familien og ordner fri på jobben? Gå et annet sted å sutre over oss som forbanner denne jævla heten.

De har en egen vi som elsker varmen tråd du kan kose deg i. Men det passer kanskje ikke KG-humøret ditt i dag? Litt varmt kanskje???

Anonymkode: e561a...8c3

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tydelig at dette med å elske eller hate varme er noe medfødt. På samme måte som noen er A mennesker og noen er B mennesker. Noen er ekstroverte og andre introverte..

At noen velger å reise til Spania og Kreta i Juli år etter år etter år tross dramatiske overskrifter om alvorlige og farlige hetebølger er vel bevis på at noen rett og slett ikke biter på varmen. Og de samme folka syns nok det er ganske alright hjemme også nå.

Dvs noen prøver seg på at norsk varme er verre enn syden varme, men det e jo bare tull. Det er bare fordi vi ikke har forventning av varme her. Husker mine første sydenturer. Gradestokken var ikke mer enn 28-30 grader, men varmen som slo ut i det vi gikk av flyet var minst like ubehagelig som her hjemme nå. Like fuktig vat det også. Pg dis o luften. Akkurat som på kysten på Vestlandet.

Jeg elsker å bo i Norge og lengter etter høsten sommer favorittårstiden min. Det er en drøm å jobbe nattevakter på høst/vinter. Samtidig greit å kunne sove vekk de varmeste timene av dagene på sommeren.

Anonymkode: 09998...da2

Ikke medfødt her. Pleide å like det til jeg ble kronisk syk. Nå gjør temperaturen at jeg blir syk, alt blir verre, og bare temperaturen gjør at gjennomsnittspulsen min er 40 slag i minuttet raskere. Ikke rart en blir sliten da. :P 

Anonymkode: ad4b4...3f6

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Satte stor skål med isbiter og vann under bordvifta og hadde iskaldt vann i en sprayflaske som jeg sprayet meg med jevnlig. Det hjalp, faktisk.

Anonymkode: 6b32e...763

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 0.39):

"Ååååååå så deilig og varmt!" I nyhetene. Helt fantastisk! Deilig, deilig, deilig...,bla, bla, BLÆH!!!!!

Er folk helt tullerusk?  Og hvorfor bor de i Norge i utgangspunktet?

Hva faen? Når ble 30 grader fantastisk???? Har folk det så varmt i stua si til vanlig eller??????

Faensjævlafuckings hete! 

Gleder meg til vinteren. Bare et par mnd igjen....

hørt om aircondition?

AnonymBruker
Skrevet

Aldri vert mer takknemlig for varmepumpa med aircondition jeg fikk i fjor🥲 Er altfor varmt ute for mini på 10 mnd, så vi holder oss for det meste inne

Anonymkode: a71dc...9f5

AnonymBruker
Skrevet
bryllup 2025 skrev (33 minutter siden):

hørt om aircondition?

Hørt om folk som ikke kan sitte i aircon hele tiden? Jobb, barn, forpliktelser etc? Hørt om det?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er noen få dager i løpet av noen år. Er det så himla vanskelig å la folk glede seg over varmen? 

Regn, snø, kulde kommer snart og preger store deler av hverdagen vår. Så la oss glede oss over noen fine og varme dager.

Makan til negativitet! 

Anonymkode: 15819...9d1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er noen få dager i løpet av noen år. Er det så himla vanskelig å la folk glede seg over varmen? 

Regn, snø, kulde kommer snart og preger store deler av hverdagen vår. Så la oss glede oss over noen fine og varme dager.

Makan til negativitet! 

Anonymkode: 15819...9d1

Vi lever her og nå og har lov å klage! Jeg liker ikke positivitet over ting som for meg er helt forferdelig! Det er ikke et liv det her, det er som å være i en varm sentrifuge og ikke komme seg ut. 

Anonymkode: 1db32...a6f

• Liker 11
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 12.44):

Dere som klager så fælt drar aldri til syden eller? Såå varmt er det da virkelig ikke.. Det er jo varmt for å være Norge, men sammenlignet med sør- Europa er det jo bare vanlig sommervarme. 

Anonymkode: d6921...9e5

Så klart ikke! Var til Kreta med familien en gang og det var et helvete. jeg drar ikke til "syden" om jeg får betalt for det! 

sånn sett er jeg glad for at barnet mitt tåler heller ikke varmen. Så slipper jeg i hvert fall "syden"-mas.

Anonymkode: 7a25e...a0d

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...