Gå til innhold

Handleliste!

Gjest Starya

Anbefalte innlegg

Hva er et must å ha i en bursdag, mener dere? Sitter her og lurer, men hjernen er blank. Jeg har nesten nok med å tenke positive tanker sik at jeg ikke bryter ut med en forkjølelse i løpet av dagen (mind over matter).

det blir 4-5 gjester, også gutten selv da. Hva trenger vi? Så langt har jeg ført opp pølser og pølsebrød... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

..og hva slags kaker bruker dere forresten? Jeg strakk meg etter en pose "ferdigmuffins" i går, men fikk hakeslepp da jeg så det skulle være 1 dl olje i.. :o

En rund sjokoladekake med vaniljefyll har gutten ønsket, og en bløtkake. Hmm, med pølser og snop i tilleg er kanskje dette nok..? ..tenk at jeg ikke klarer å huske hva vi hadde i fjor... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Must til bursdag?`

Hmm..

IS!! :D Det var alltid standard hos mine venner når jeg var lita.

også sånne godteposer som premie etter konkuranse(Alle fikk seff)

hmm.. popcorn og saltstenger (billig og greit)

brus

pølse med brøøøød.. ELLER hjemmelaget pizza / grandiosa

kake.. :D

Tror vi hadde sjokoladekaker.. En gang fikk jeg gelètog.. hehe.. En historie for seg selv.

Bløtekake er jo greit :)

Det du også kan lage er jo.. sjokoladekake i langpanne.. Pynte med nonstop el.

Nå vet jeg ikke hvor gammel sønnen din er.. Men jeg går ut i fra at han ikke er så gammel ettersom at han ønsker seg pølse med brød/lompe :ler:

Punch(skrives det slik? Tenker på det vi uttaler "punsj") er jo greit. Kan brukes i stedet for brus. (Det er jo brus i den da)

Gelè er også noe vi pleide å få... Den kan du jo pynte med masse rart inni... Isgelè er spennende.. :D

Phew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første bursdagsselskapene jeg laget ble veldig overdrevet. Ungene spiste nesten ingenting og jeg satt i dagesvis etterpå å trykte i meg kaker.

Nå lager jeg en kake, som oftest sjokolade for det ser ut til at flest liker det. Pølse med brød er en sikker ting. Så har jeg litt is eller noe slikt. Av og til har jeg og laget muffins i tillegg til kaken. Det holder i lange baner. De får med seg en liten godtepose hjem og, men det er litt forskjellig fra sted til sted tror jeg. Dersom de ikke gjør det der du bor trenger du ikke føre inn nye tradisjoner, tror de fleste foreldre setter pris på at man heller holder igjen litt.

Ferdigmuffins med olje...hva er problemet der? Man bruker jo margarin eller smør i baking. Det er "ett fett", for å si det som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir ni..

Og.. TAKK! Isen hadde jeg glemt! Tror jeg kjøper en pakke småis.

Gele har vi kjøpt inn.

Han ville ha slike godteposer til hver, dette er noe jeg ikke har vært med på før, faktisk. Har ikke planlagt noen konkurranser (er ikke i toppform for tiden, akter bare å slippe dem inn og løs... :wink: ) Kanskje de får med seg en pose med snop hjem når de går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdigmuffins med olje...hva er problemet der? Man bruker jo margarin eller smør i baking. Det er "ett fett", for å si det som det er.

Det hørtes bare så.. fryktelig mye ut, syntes jeg... :o Vel vel, så er jeg en pyse.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. En liten staing du har?:D

Godteposene trenger ikke å inneholde så mye.

En kjærlighet, en tyggis (bugg f.eks.), liten sjokolade elns.

Over til spm om konkuranse..

Tja.. Vi hadde alltid 5på! :D

Lagde sånne spørsmålskonkuranse.

Av og til hadde vi fisking. Dvs. at man har en pinne med en klesklype og slenger den ned en trapp der du står og fester på poser.

Stol-leken er jo morsomt! Hvis det er fem barn, starter du med fire stoler. Setter på musikk. Alle skal gå rundt stolene i en ring. Når du stopper musikken skal man sette seg ned så raskt som mulig. Den som ikke får stol er ute. Slik fortsetter man til det er en igjen.

Fiske eple-i-vann-med-munnen er også morsomt. Du legger epler i en skål med vann og lar barna fiske disse opp med tennene. Hender er forbudt.

Sette hale på grisen er en klassiker.:D (Gris på veggen og tegnestift med hale i hånda. Bind for øyne og snurr rundt den som skal sette tegnestiften på plass)

Du kan gjemme godteposene en plass i huset. Også sier du at de skal lete etter den. Gi dem en lappe til å starte med. "Se under en blomsterpotte"(f.eks.) også legger du neste lapp der. Til slutt finner de namnamen. :)

Dopapirleken. Del opp i lag. En skal stå på gulvet rett opp og ned. Gi laget en dopapirrull. Den som klarer å surre personen på gulvet raskets inn i dopapir vinner.

Binde to og to sammen. La dem komme seg raskest mulig over til den andre siden av et rom.

Holde potet i skje og ikke la den falle av. Gå så og så langt.

Sekkeløp. (Søppelposer funker)

Nå fikk jeg jernteppe...:D

*mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sta er han, men ikke akkurat på dette området, da.. :lol: HAn ønsket godteposer fordi han vanligvis har en med seg hjem når han selv har vært i bursdag. Har kjøpt et kinder egg, fox og litt smågodt til å ha i hver pose.

Gode leker du nevnte, men desverre blir de litt vanskelig å gjennomføre her: 40 kvm, to stoler (og en liten sofa da..) osv.. Men, kanskje tar jeg den med å gjemme posene og gi dem lapper med gåter.. :)

Tror jeg har kjøpt inn så det holder nå, de skal i allefall ikke gå sultne hjem! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du eeeer!  

Hah..

Jeg skulle vært pisket hardt og kastet naken ut i sneen! :evil: :roll:

Pappa sendte meg en melding i dag og lurte på hva jeg ønsket til jul. jeg kom ikke på noe... Ikke før nå i kveld. Kakeformer! Hver gang jeg skal sette i gang med ei kake kommer jeg på at springformen min ble ødelagt for leenge siden.. Men husker jeg det når jeg har anledning å kjøpe en form? Nix.

Vel vel, så må jeg på butikken i morgen og kjøpe en ferdig bløtkakebunn. Ikke like godt, men det får duge. Sjokeladekaka kan jeg jo uansett lage, for den kan jeg steke i en mindre firkanta form. No problem. Tenkte jeg. Og, dere vet disse produktene man vanligvis har i kjøkkenskapet til enhver tid? Slik som mel, sukker, bakepulver, kakao.. Vent litt, sa jeg kakao? PØH! Når jeg kjøper bløtkakebunnen må jeg nok plukke opp en sjokoladekakebunn i samme slengen, og håpe jeg rekker å få de pynta før gjestene kommer.

:roll: :evil: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er de i gang.. Det ble kake, løp på butikken så snart den åpnet. Men da kaka var ordna og det bare var sjokoladeglasur igjen? Eeek! Måtte sende guttungen for å kjøpe kakao... :roll::lol:

Ja ja, kakene ble godkjent, geleen likeså, nå går det i snacks. Pølse m brød blir det også.

Gud for en lykke når klokka slår fire... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vel selskapet over? Gikk det bra? Fordelen med barneselskap er at det er så utrolig deilig etterpå! Også er det et helt år til neste gang :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Et helt velsignet år... :ler:

Et par av gjestene kunne ikke komme, så det ble ikke store gjengen. Snop var det nok av. Sønnen min vil ikke høre ordet "mat"... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...