Gå til innhold

Hvorfor er kvinner mer utro enn menn i Norge?

valentino

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gotthard

hvorfor er du så utrolig bitter på kvinner?

i det siste har alt jeg leser av deg handla om at kvinnfolk bare knuller rundt, snyter penger og er utro..

mange har blitt lurt av kvinnfolk, meg inkludert, men det er faktisk mange kvinnfolk som har blitt lurt av mannfolk og.

så, i morgen tar du en posetiv dag her inne, en dag som du bare svarer posetivt og greier, trur du får en bedre dag da faktisk.

vel, måtte bare si det liksom, ha en fin kveld videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadowlyn

Spør igjen siden jeg ikke fikk svar i forrige tråd, hva er poenget ditt med alle disse trådene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

- Omgivelsene (media, feminismen, osv) ser på utro kvinner som sterke, selvstendige og frigjorte. Det er den kvinnelige seksualiteten som setter premissene.

- Hun har kontrollen over barna og vet at risikoen er mindre dersom hun blir oppdaget og det kommer til et brudd i forholdet.

- Tilgangen på villige menn til å bedrive utroskap med er mye større enn omvendt.

- Norske kvinner er vant til et utsvevende seksualliv, de har i regelen mer sex, flere partner, mange kvinner har problemer med å knytte seg emosjonellt til en annen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den kvinnelige seksualiteten som setter premissene.

Det har den alltid gjort. I alle arter så er det hunnen som fungerer som den genetiske selector.

- Tilgangen på villige menn til å bedrive utroskap med er mye større enn omvendt.

Vel, menn har mindre tilgang til sex, så dersom muligheten byr seg så har de lavere terskel for å gi etter.

- Norske kvinner er vant til et utsvevende seksualliv, de har i regelen mer sex,  flere partner, mange kvinner har problemer med å knytte seg emosjonellt til en annen person.

Det her er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Før vi diskuterer videre bør du kanskje dokumentere denne påstanden? For det er jo ingen vits å spørre hvorfor, dersom det viser seg at det ikke stemmer i det hele tatt...

All statistikk jeg har sett viser at menn tidligere har vært mest utro, men at med likestillingen har jentene tatt igjen mannfolka også på dette punktet, og nå ligger de så godt som likt.

Endret av Varg-Menja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før vi diskuterer videre bør du kanskje dokumentere denne påstanden?

Willy Pedersen publisert i fagtidsskriftet Acta Sociologica

All statistikk jeg har sett viser at menn tidligere har vært mest utro, men at med likestillingen har jentene tatt igjen mannfolka også på dette punktet, og nå ligger de så godt som likt.

Du får det til å høres positivt ut at kvinner er mer utro nå enn tidligere. Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du må jo være helt besatt av evolusjonsteori og kvinnehat. Så utrolig slitsomt det må være... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du må jo være helt besatt av evolusjonsteori og kvinnehat. Så utrolig slitsomt det må være... :forvirret:

Hvorfor snakker du om meg, og ikke saken tråden handler om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Willy Pedersen publisert i fagtidsskriftet Acta Sociologica

Og en link til artikkelen hadde vært greit, jeg fant i alle fall ingen artikkel der..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er ikke dette en selvmotsigelse?

Du skriver at forklaringen på at flere kvinner er utro er at det er flere menn enn kvinner som er villige til å begå utroskap...... kan du forklare/utdype påstanden?

:ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte

Hvor får du alt dette tullet ditt fra Valentino?

De fleste trådene dine burde blitt lagt under skråblikk og generaliseringer, for generalisering er jo det eneste du driver med?

Aldri opplevd et mer bittert mannfolk enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En ting er jeg ganske sikker på. Trådstarter har nok blitt såret av kvinner mer enn en gang. Men: join the club, Valentino. Du er ikke den eneste som har fått deg en trøkk. Jeg har opplevd min del av sleske, sleipe, utro folk (menn) jeg også, men er ingen mannehater av den grunn.

Smil til verden og verden smiler til deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor snakker du om meg, og ikke saken tråden handler om?

Til syvende og sist er det vel deg denne tråden handler om, Valentino ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Omgivelsene (media, feminismen, osv) ser på utro kvinner som sterke, selvstendige og frigjorte. Det er den kvinnelige seksualiteten som setter premissene.

- Hun har kontrollen over barna og vet at risikoen er mindre dersom hun blir oppdaget og det kommer til et brudd i forholdet.

- Norske kvinner er vant til et utsvevende seksualliv, de har i regelen mer sex,  flere partner, mange kvinner har problemer med å knytte seg emosjonellt til en annen person.

Dette her er bs! Kvinnelig seksualitete har ikke noe med problemer med å knytte seg til en mann følelsesmessig eller et slags sykt maktspill hvor man drar inn barna! Noen ganger fatter jeg ikke hvordan folk tenker!

Dersom kvinner har fått det for seg at sex er en lek uten følelser og totalt blottet for hensyn til andre, så har de kanskje fått dette fra et sted da?? Eller er dette noe som er plottet inni det ekstra x-kromosomet vårt? Dersom dette er en utvikling som dere påstår, så er det noe som har smittet over på hverandre. En slags dominoeffekt. Et kjønn er ikke alene om noe slikt?

Og hvor har myten om at kvinner er det emosjonelle kjønnet? Det har dere bare følt for ikke å ta med?

Men hva er poenget. Noen vil bare være bitre og tro at de har rett. Det er tydeligvis mye lettere enn å krype seg opp av den søla de har blitt tråkket ned i.

Det har den alltid gjort. I alle arter så er det hunnen som fungerer som den genetiske selector.

Vel, menn har mindre tilgang til sex, så dersom muligheten byr seg så har de lavere terskel for å gi etter.

Det her er det ingen tvil om.

Dersom du har dette fra kilder, er det tydeligvis selektive kilder. Når kvinner faktisk prøver å fortelle deg hvordan kvinner fungerer, bryr du deg ikke. Det er tydelig at du nesten trives med å være bitter og at du prøver å samle en gjeng eller forståelse slik at du har noen å være bitter med. Personlig begynner jeg å bli lei å forklare deg dette, for det går ikke inn.

Hvor får du alt dette tullet ditt fra Valentino?

De fleste trådene dine burde blitt lagt under skråblikk og generaliseringer, for generalisering er jo det eneste du driver med?

Aldri opplevd et mer bittert mannfolk enn deg.

En ting er jeg ganske sikker på. Trådstarter har nok blitt såret av kvinner mer enn en gang. Men: join the club, Valentino. Du er ikke den eneste som har fått deg en trøkk. Jeg har opplevd min del av sleske, sleipe, utro folk (menn) jeg også, men er ingen mannehater av den grunn.

Til syvende og sist er det vel deg denne tråden handler om, Valentino ?

De tre siste trådene hlder jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er ikke dette en selvmotsigelse?

Du skriver at forklaringen på at flere kvinner er utro er at det er flere menn enn kvinner som er villige til å begå utroskap...... kan du forklare/utdype påstanden?

:ler:  :ler:

Ingen selvmotsigelse, det finns massevis av single menn å være utro med.

så, kvinne i forhold har seg med single mann er lik kvinne utro, mann ikke.

Dessuten vil det være en gruppe notorisk skjørtejegere av alfamenn som enten de er i forhold eller ikke, nedlegger et stort antall damer. Da har du en mann som er utro, en rekke damer (titalls, hundretalls) er utro med denne ene mannen.

Videre har vi damer i forhold på Syden-tur, et ikke ubetydelig antall slike affærer vil nok trekke statistikken opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tror jeg ingen ting på.

Dette må da være en påstand uten hold i fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å føye til det. Jeg har faktisk ikke sett en eneste undersøkelse som sier dette. Greit nok så er kanskje ikke denne tupen undersøkelser alltid noe man skal ta på alvor, men at kvinner er mer utro enn menn var nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor er påstanden om at kvinner er mer utro enn menn en helt umulig forestilling?

Det finns to kjønn, ett av de må nødvendigvis være mer utro enn det andre, hvorfor er det helt utenkelig at det kan være kvinnene som er mest utro?

Kanskje fordi det strider sånn mot de seige forestillingene om at det er kvinner som alltid er offer, det er menn som alltid er drittsekker, det er kvinnene som sitter med de edle følelsene og motivene, mens menn er utro så raskt sjansen byr seg.

For en stund siden var vi en kompisgjeng som bestemte oss for å teste kjærester/kjæresteemner/partnere. I gjengen var det en riktig alfahann, en fyr som ble betraktet som skikkelig attraktiv blant damene, han hadde nedlagt hundrevis. Han fikk oppdraget med å i skjul legge an på alle de andre guttenes damer/kjæresteemner for å teste om damen kunne motstå fristelsen til et lite eventyr med en skikkelig puleprins.

Vi drev et småskittent spill med å tilrettelegge for utroskap. Og vet du, samtlige av damene vi testet (ni stk i løpet av 3 mnd) kastet seg med liv og lyst inn i utroskapet.

Puleprinsen trakk seg ut av prosjektet når flere fikk høre om det og ville teste ektefelle og mor til felles barn. Det er jeg for så vidt glad for, tror ikke utgangen hadde blitt helt pen.

Men vi var flere som mistet noen illusjoner, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fordi det finnes menn som deg Valentino. Pluss at vi selvsagt vil gjøre livet så ille som mulig for alle mannfolk. Ligger i genene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...