Gå til innhold

Kvinner er mer utro enn menn

valentino

Anbefalte innlegg

Og kvinner er mer psykisk sterke en menn og takler et samlivsbrudd bedre enn mannen. Det ser vi på sjalusidrap som oftes begår av menn. På selvmord som følge av ett brudd osv..

Det skyldes nok heller at menn i større grad enn kvinner taper ansikt når de blir forlatt. En mann som blir forlatt er en tufs. En kvinne som blir forlatt er et offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skyldes nok heller at menn i større grad enn kvinner taper ansikt når de blir forlatt. En mann som blir forlatt er en tufs. En kvinne som blir forlatt er et offer.

KG-logikk: Siden menn er de største drittsekkene, har kvinner det verst følelsesmessig. Men siden kvinnene er sterkest så fikser de likevel alt best. Mennene har det ikke så ille, men siden de er veike, tar de oftere sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Har også hørt at kvinner er mer utro enn menn, men er usikker siden alle internettsider sier forskjellig.

Jeg tror at du/dere som mente at kvinner takler brudd bedre har rett, nettopp fordi vi fungerer kontaktsøkende i vanskelige situasjoner, mens menn på individnivå.

Jeg antar at menn er utro fordi de styres av testosteronet, og derfor kan de kalles drittsekker om de er utro, mens kvinner styres av hormoner og følelser som gjør dem utro. Så hun er ikke en drittsekk, fordi hun er utro gjerne fordi han ikke tilfredsstiller henne nok eller av spenning eller av sjalusi/ sjekke om han bryr seg om henne osv...

Jeg opplever selv som kvinne å bli ganske hormonstyrt slik at jeg ofte gjør ting jeg ikke burde gjort. I perioder hvor jeg føler han ikke er bra nok, er det lettere å søke etter en ny.... Men det er akkurat som å drikke alkohol: du må vite hvor grensen går. Ellers blir du spyende dritings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kalleklovn

Disse generaliseringene om menn og kvinner er bare tull. Det er ikke kjønn som er viktig, det er personen. Noen mennesker er alltid utro, mens andre aldri er det.

Noen mennesker takler samlivsbrudd bra, andre dårlig. En helt vesentlig faktor i denne sammenheng er om mor forlater far og tar med seg ungene, da er det ikke rart om far får det vanskelig psykisk. Hadde det vært motsatt, ville selvfølgelig langt flere kvinner gått dukken. Men staten/domstolene beskytter mor, ikke far.

Norge er et feministisk og sosialistisk samfunn, og for tiden er det gått sport i å skjelle ut menn for alt mulig, det er ikke bra å være mann i Norge, kvinner er så veldig mye mer verdifulle.

Mannspanelet er verdiløst og jatter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det egentlig noen rolle hvem som er mest utro? Jeg tror ikke tallene vipper til noens fordel...utroskap er trist og det er dårlig gjort...uansett kjønn.

Statistikker er ikke til å stole på...er bare en brøkdel som svarer på de greiene allikevel...jeg pleier ikke å svare på ting fra Statistisk Sentralbyrå...og jeg er nok ikke den eneste...Har aldri vært utro og har ikke blitt utsatt for utroskap. Har både kompiser og venninner som ha blitt utsatt for utroskap og selv har vært utro.

Når det kommer til brudd...ja jeg tror at kvinner kan komme "bedre" ut av det nettopp fordi kvinner prater om problemene med venner og familie, mens menn lettere har en tendens til å lukke seg inn. Men har sett min del av knuste venninner som har blitt dumpet...kommer jo også an på hvem som bryter. Er jo naturlig at den som blir dumpet(uansett kjønn) er den som sliter mest med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...