Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #21 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvorfor er kvinner mer utro enn menn i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2006 #22 Del Skrevet 22. mars 2006 Da er det flest mannfolk som synker så lavt at de har sex med en gift/opptatt dame! Æsj mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 22. mars 2006 Forfatter #23 Del Skrevet 22. mars 2006 Da er det flest mannfolk som synker så lavt at de har sex med en gift/opptatt dame! Æsj mann! ← Det er da kvinnen som er utro! For alt du vet så forteller ikke kvinnen at hun er i et forhold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2006 #24 Del Skrevet 22. mars 2006 Det var kune litt tirsdagshumor fra min side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SniperCat! Skrevet 22. mars 2006 #25 Del Skrevet 22. mars 2006 Alle som har begått utroskap har fått et arr. Jeg er arrfri. Det er penere. Jeg akter å forbli slik. Uansett problemer som kommer. (De skal være tøffe for å matche de jeg har møtt) Utroskap-Null respekt. Uansett kjønn. Har du et problem? Løs det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 23. mars 2006 #26 Del Skrevet 23. mars 2006 Legg også merke til hvordan utroskap forklares forskjellig for kvinner og menn. Hvis en kvinne er utro, er det nærmest noe hun er drevet til i mangel på oppmerksomhet, hengivenhet og kjærlighet fra sin mann. Hun er et offer for hans manglende oppfyllelse av parforholdet. Hvis en mann er utro, er han en drittsekk. Mao er det kvinnene som setter premissene for sex og samliv, menn er ment å skulle opptre innenfor de normene som kvinner setter. ← Dette her har jeg også bitt meg merke i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 23. mars 2006 #27 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Bare fordi noen har skrevet en artikkel om det med den vinklingen betyr overhodet ikke at det er sannheten. ← Denne undersøkelsen som det henviser til blir bla omtalt i denne artikklen som tar for seg avisender om sex: http://www.aftenposten.no/helse/article1013355.ece Endret 23. mars 2006 av Varg-Menja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 23. mars 2006 Forfatter #28 Del Skrevet 23. mars 2006 Dette her har jeg også bitt meg merke i. ← Ja, og det er ikke bare på forumet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 23. mars 2006 #29 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Å hevde at kvinner er mer utro enn menn er en påstand, det har ikke noe med vinkling å gjøre. ← Jo, det har det. Og dessuten synes jeg Pudding skin single sa det best når hun sa: Jøss det gikk fort. Var ikke mer enn et par år siden jeg leste at menn var utro oftere. ← Forøvrig, forskningstall er basert på statistikker. Statistikker viser bare en brøkdel av samfunnets meninger/handlinger, og er dermed ikke realistiske tall når en vil finne en konklusjon på hvilket kjønn som er mest utro. I såfall må vi ha en stor opptelling kommune for kommune, og så kan vi si med sikkerhet. Inntil da... blir det bare synsing. Uansett hva disse forskerne påstår. Endret 23. mars 2006 av Frigg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 24. mars 2006 #30 Del Skrevet 24. mars 2006 Jo, det har det. Og dessuten synes jeg Pudding skin single sa det best når hun sa: Forøvrig, forskningstall er basert på statistikker. Statistikker viser bare en brøkdel av samfunnets meninger/handlinger, og er dermed ikke realistiske tall når en vil finne en konklusjon på hvilket kjønn som er mest utro. I såfall må vi ha en stor opptelling kommune for kommune, og så kan vi si med sikkerhet. Inntil da... blir det bare synsing. Uansett hva disse forskerne påstår. ← Har du jobbet mye med statistikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 27. mars 2006 #31 Del Skrevet 27. mars 2006 Har du jobbet mye med statistikk? ← Nei, men det er da ikke akkurat rakettforskning, det med statistikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caramba ii Skrevet 27. mars 2006 #32 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg siterer artikkelen i aftenposten: Kvinner er mer utro enn menn", skrev Dagbladet med krigstyper 10. august i fjor. Det hadde de fra en nettundersøkelse som svenske Aftonbladet hadde gjort på sine hjemmesider. Tallene strider mot alle tidligere undersøkelser, i 2002 oppga 29 prosent av norske menn og 23 prosent av kvinnene at de hadde hatt et sidesprang mens de var gift eller samboende. Journalisten ringte Træen for en kommentar. Jeg fortalte at han ikke hadde noen overskrift, fordi de som går inn og svarer på en slik nettundersøkelse, mest sannsynlig er særlig opptatt av sex, mer utro og så videre, forteller hun. Journalisten fikk henne til å ramse opp tre grunner til at folk kan være utro, og fikk noen andre til å kommentere på underrapportering i tidligere studier. - Dette er fusk, juks, ikke sant! Men de bryr seg ikke og griper begjærlig sjansen til å skrive at nå er kvinner mer utro enn menn. Jeg blir så forbanna på aviser som gjør sånt, raser professoren. http://www.aftenposten.no/helse/article1013355.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 3. april 2006 #33 Del Skrevet 3. april 2006 Eller kvinner er flinkere til å takle det. ← Det er faktisk et godt argument for at det ikke er rasjonelt av menn generelt å være tilhenger av likestilling. Mange femnister skryter jo faktisk av at menn er dårligere rustet enn kvinner til å takle et likestilt samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #34 Del Skrevet 4. april 2006 Det er faktisk et godt argument for at det ikke er rasjonelt av menn generelt å være tilhenger av likestilling. Mange femnister skryter jo faktisk av at menn er dårligere rustet enn kvinner til å takle et likestilt samfunn. ← Blir ikke det en falitterklæring å hevde at kvinner må nedkjempes fordi de er bedre enn menn? Jeg er tilhenger av den romantiske tankegangen at vi er jevnbyrdige. At vi trenger hverandre for å eksistere som art er det jo liten tvil om. Så hvorfor i helvete er det så vanskelig å respektere hverandre? Hva har gått galt i utviklingen vår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 4. april 2006 #35 Del Skrevet 4. april 2006 Blir ikke det en falitterklæring å hevde at kvinner må nedkjempes fordi de er bedre enn menn? ← Kvinner er da ikke bedre enn menn. Det er det feministiske samfunnssystemet som gjør kvinner til vinnere. Poenget er at feministene ønsker å skape et samfunn hvor menn er taperne, og de skryter av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 6. april 2006 #36 Del Skrevet 6. april 2006 Kvinner er da ikke bedre enn menn. Det er det feministiske samfunnssystemet som gjør kvinner til vinnere. Poenget er at feministene ønsker å skape et samfunn hvor menn er taperne, og de skryter av det. ← Det er bare tull. Feminister øsnker å skap et samfunn der kvinner har de samme mulighetene som menn, pluss får samme lønn for samme jobb. Menn har ingen grunn til å føle seg truet av feminisme, tvert imot. Likestilling gir også menn en masse fordeler de ikke hadde for 30 år siden. I dag kan en mann ta barselpermisjon feks, det ville vært helt uhørt for noen tiår tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pauline Skrevet 8. april 2006 #37 Del Skrevet 8. april 2006 Valentino, hva definerer du som utroskap? Hva definerte den undersøkelsen du henviser til? Tror det har litt å si for om du finner flest kvinner eller menn. Min def. går ved senga / samleie og jeg tror IKKE kvinner er verre enn menn, heller tvert i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 12. april 2006 #38 Del Skrevet 12. april 2006 Det er bare tull. Feminister øsnker å skap et samfunn der kvinner har de samme mulighetene som menn, pluss får samme lønn for samme jobb. ← For å sitere artisten og feministikonet Peach; ”Hvorfor kan ikke kvinner være menn og menn danse cancan?” Jeg mener, bare selve begrepet feminisme tilsier at det ikke er likestilling det dreier seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2007 #39 Del Skrevet 16. november 2007 Meget viktig kommentar. I dagens parforhold tror jeg likeså godt at det er mannen som kan bli drevet til utroskap pga mangel på oppmerksomhet osv. Mann - med utro kone Legg også merke til hvordan utroskap forklares forskjellig for kvinner og menn. Hvis en kvinne er utro, er det nærmest noe hun er drevet til i mangel på oppmerksomhet, hengivenhet og kjærlighet fra sin mann. Hun er et offer for hans manglende oppfyllelse av parforholdet. Hvis en mann er utro, er han en drittsekk. Mao er det kvinnene som setter premissene for sex og samliv, menn er ment å skulle opptre innenfor de normene som kvinner setter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 18. november 2007 #40 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg tror at begge kjønn er tilbøyelig for å være utro. Å stole på slike statistikker vil aldr være helt sikre. For det er bare en brøkdel av befolkningen som svarer på slike. Og kvinner er mer psykisk sterke en menn og takler et samlivsbrudd bedre enn mannen. Det ser vi på sjalusidrap som oftes begår av menn. På selvmord som følge av ett brudd osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå