Gå til innhold

Kvinner er mer utro enn menn

valentino

Anbefalte innlegg

Siden de mest høylydt kvinnene på dette forumet har vært skråsikre på at at menn er mer utro enn kvinner så velger jeg å linke til denne artikkelen:

Jeg siterer: Kvinner vil oftere enn menn

"En undersøkelse foretatt av sosiolog Willy Pedersen publisert i fagtidsskriftet Acta Sociologica kommer det frem at norske kvinner har sin seksuelle debut før guttene, de er mer tilfredse med sexlivet og de har oftere samleie. De er også mer utro enn menn"

Dette stemmer blant de jeg kjenner: De fleste gutta har opplevd at jenta har vært utro. Gutta har selv ikke vært utro noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frigg

Bare fordi noen har skrevet en artikkel om det med den vinklingen betyr overhodet ikke at det er sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Legg også merke til hvordan utroskap forklares forskjellig for kvinner og menn.

Hvis en kvinne er utro, er det nærmest noe hun er drevet til i mangel på oppmerksomhet, hengivenhet og kjærlighet fra sin mann. Hun er et offer for hans manglende oppfyllelse av parforholdet.

Hvis en mann er utro, er han en drittsekk.

Mao er det kvinnene som setter premissene for sex og samliv, menn er ment å skulle opptre innenfor de normene som kvinner setter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
So? Det er vel bare å finne deg ei snelle som har moralen i orden, eller klarer du ikke det?

Hersketeknikk av den nedrige sorten. Tenker du noengang over at du mangler selvkritisk sans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Legg også merke til hvordan utroskap forklares forskjellig for kvinner og menn.

Hvis en kvinne er utro, er det nærmest noe hun er drevet til i mangel på oppmerksomhet, hengivenhet og kjærlighet fra sin mann. Hun er et offer for hans manglende oppfyllelse av parforholdet.

Hvis en mann er utro, er han en drittsekk.

Mao er det kvinnene som setter premissene for sex og samliv, menn er ment å skulle opptre innenfor de normene som kvinner setter.

Du kjenner en helt annen type mennesker enn meg. Utroskap er utroskap uansett hvem som står for det. Men flere kvinner forlater forholdet heller enn å være utro. Mens menn er for utrygge til å forlate forholdet før de har innledet et nytt. De er kanskje mer trygghetsavhengige? Trenger å vite at noen tar seg av dem om de bestemmer seg for å dumpe den gamle sliter'n? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men flere kvinner forlater forholdet heller enn å være utro. Mens menn er for utrygge til å forlate forholdet før de har innledet et nytt. De er kanskje mer trygghetsavhengige?

Menn tar oftere sitt eget liv etter en skillsmisse enn kvinner. Kvinner er kaldere når det gjelder samlivsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Menn tar oftere sitt eget liv etter en skillsmisse enn kvinner. Kvinner er kaldere når det gjelder samlivsbrudd.

Eller kvinner er flinkere til å takle det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Bare fordi noen har skrevet en artikkel om det med den vinklingen betyr overhodet ikke at det er sannheten.

Å hevde at kvinner er mer utro enn menn er en påstand, det har ikke noe med vinkling å gjøre.

Hvorvidt påstanden er sann, avhenger av hvilket statistisk materiale som ligger til grunn. Forøvrig er det flere undersøkelser jeg har sett referert som viser at kvinner i aldersgruppen 20-40 år er mer utro enn menn, vel og merke i Norge (og i noen helt få øvrige nordeuropeiske land. Husker ikke helt, tror det var bare i Norge, Sverige og Danmark) Menn over 40 er fortsatt mer utro enn kvinner over 40 i Norge. I resten av verden er menn mer utro enn kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerert

Det var en veldig bastant konklusjon.

Den grunnen jeg har sett bli oppgitt de fleste steder er at kvinner i større grad enn menn pleier sine sosiale nettverk, de er flinkere med språk enn menn. Fordi de har lettere for å kommuniser med familie og venner om problemene sine i etterkant av en krise, klarer de seg bedre enn menn.

Endret av Sukkerert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bellatrix
Det var en veldig bastant konklusjon.

Den grunnen jeg har sett bli oppgitt de fleste steder er at kvinner i større grad enn menn pleier sine sosiale nettverk, de er flinkere med språk enn menn. Fordi de har lettere for å kommuniser med familie og venner i etterkant av en krise, klarer de seg bedre enn menn.

Nettopp. Kvinner er også flinkere til å innse at de har problemer og oppsøker profesjonell hjelp ofter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke du vite.

Forskere vet.

Det kan du ikke vite.

Forskere vet.

Den grunnen jeg har sett bli oppgitt de fleste steder er at kvinner i større grad enn menn pleier sine sosiale nettverk, de er flinkere med språk enn menn. Fordi de har lettere for å kommuniser med familie og venner om problemene sine i etterkant av en krise, klarer de seg bedre enn menn.

Nettopp. Kvinner er også flinkere til å innse at de har problemer og oppsøker profesjonell hjelp ofter.

Jeg siterer cnn: "Men, in general, in the face of stress, tend to do more destructive coping, like turn to substance abuse"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du kjenner en helt annen type mennesker enn meg. Utroskap er utroskap uansett hvem som står for det. Men flere kvinner forlater forholdet heller enn å være utro.

Nei, det er feil. Undersøkelser og statistikk viser at det er kvinner som er mest utro. I tillegg er det også oftest de som tar initiativ til forholdet.

De gjør mao begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, det er feil. Undersøkelser og statistikk viser at det er kvinner som er mest utro. I tillegg er det også oftest de som tar initiativ til forholdet.

De gjør mao begge deler.

Det skulle stå 'I tillegg er det også oftest de som tar initiativ til å bryte ut av forholdet'.

Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...