Far til 2 Skrevet 26. mars 2006 #21 Skrevet 26. mars 2006 Hvordan kunne hun nekte deg det? Sperret hun veien for deg inn i barnehagen/skolen? ← Hun kontaktet skolen og sa jeg måtte kreve "egen samtale" (før jeg visste at vi skulle ha foreldresamtale). Jeg ble derfor ringt opp av lærer som beskrev barnets hverdag, arbeidsmønster, etc, pr tlf. Dette skjedde f.o.m. den dagen jeg var dum nok til å stille opp i foreldreutvalg og styre i barnehagen. De siste 2 årene har imidlertid ikke dette vært noe stort problem. De 3 siste årene har jeg hatt tilsvarende funksjon i skolen, noe som har gjort at jeg har fått noe kontakt med lærerene. Men de har en utrolig profesjonell holdning og har aldri kommentert hva som tidligere er sagt på foreldresamtalene. Men kontakten har gjort at jeg har kunnet få tidlig tilgang til informasjon om barnet og kunnet ta tak i "problemer" som kan oppstå på et tidlig tidspunkt, uten å måtte ta det hele over telefon. Dessuten har barna altid KREVD, helt fra tiden i barnehagen, at jeg skal kontaktes fremfor moren om det har oppstått mindre "ulykker" på skolen.
Gjest Gjest1 Skrevet 26. mars 2006 #22 Skrevet 26. mars 2006 Hun kontaktet skolen og sa jeg måtte kreve "egen samtale" (før jeg visste at vi skulle ha foreldresamtale). Jeg ble derfor ringt opp av lærer som beskrev barnets hverdag, arbeidsmønster, etc, pr tlf. Dette skjedde f.o.m. den dagen jeg var dum nok til å stille opp i foreldreutvalg og styre i barnehagen. De siste 2 årene har imidlertid ikke dette vært noe stort problem. De 3 siste årene har jeg hatt tilsvarende funksjon i skolen, noe som har gjort at jeg har fått noe kontakt med lærerene. Men de har en utrolig profesjonell holdning og har aldri kommentert hva som tidligere er sagt på foreldresamtalene. Men kontakten har gjort at jeg har kunnet få tidlig tilgang til informasjon om barnet og kunnet ta tak i "problemer" som kan oppstå på et tidlig tidspunkt, uten å måtte ta det hele over telefon. Dessuten har barna altid KREVD, helt fra tiden i barnehagen, at jeg skal kontaktes fremfor moren om det har oppstått mindre "ulykker" på skolen. ← Dette innlegget forsto jeg ikke stort av, bortsett fra at det virker som du er mer enn litt opptatt av at barna dine skal velge hvilken side de skal stå på. Det synes jeg er skremmende.
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #23 Skrevet 27. mars 2006 Dessuten har barna altid KREVD, helt fra tiden i barnehagen, at jeg skal kontaktes fremfor moren om det har oppstått mindre "ulykker" på skolen. ← Barna har krevd mens de gikk i barnehagen at de voksne skal ringe deg i stedet for mor dersom noe oppsto?? Her mistet jeg siste rest av repspekt for alt du skriver og har skrevet. Jeg er ellers enig i Violettas siste innlegg.
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #24 Skrevet 27. mars 2006 Dessuten har barna altid KREVD, helt fra tiden i barnehagen, at jeg skal kontaktes fremfor moren om det har oppstått mindre "ulykker" på skolen. ← Dette høres jo helt sprøtt ut! Hvem har barna stilt dette kravet fram hos? Mor? Deg? Lærerne? Barnehageansatte?
Far til 2 Skrevet 27. mars 2006 #25 Skrevet 27. mars 2006 Beklager Trådstarter at spørsmålet ditt har sklidd litt ut, men jeg må svare på beskyldningene jeg har fått. At barna har "krevd" at jeg skulle bli kontaktet har nok i hovedsak med at mor ikke har vært tilgjengelig pr tlf. pga en hektisk jobb med mange møter. Barnehagepersonalet (og skolen) har derfor vært tvunget til å kontakte meg. Etterhvert som årene har gått, og bostedsforelder aldri stilte opp (fordi hun aldri fikk beskjed i tide ?), har det blitt slik at barna har krevd at det er jeg som skal kontaktes. Jeg ser ikke dette som noe dramatisk, men som et resultat av at barna ser hvem som kommer når de trenger en av foreldrene tilstede. Jeg kunne naturligvis ha sagt at jeg ikke kan komme (f.eks. ved mindre uhell som har medført besøk på legevakt, etc). At noen mener jeg har mistet respekten fordi jeg valgte å stille opp når bostedsforelder ikke var tilgjengelig sier vel det meste om hvilke holdninger jeg møter hos enkelte her inne.
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #26 Skrevet 27. mars 2006 At noen mener jeg har mistet respekten fordi jeg valgte å stille opp når bostedsforelder ikke var tilgjengelig sier vel det meste om hvilke holdninger jeg møter hos enkelte her inne. ← Jeg tviler på at det var DERFOR Evelina mistet respekt. Jeg tipper det har noe å gjøre med at barna dine fikk KREVE hvem som skulle kontaktes.
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #27 Skrevet 27. mars 2006 Xavia har helt rett. Og du trenger ikke late som om du ikke skjønte det.
Far til 2 Skrevet 27. mars 2006 #28 Skrevet 27. mars 2006 Xavia har helt rett. Og du trenger ikke late som om du ikke skjønte det. ← Det du skriver er: Barna har krevd mens de gikk i barnehagen at de voksne skal ringe deg i stedet for mor dersom noe oppsto?? Her mistet jeg siste rest av repspekt for alt du skriver og har skrevet. Jeg er ellers enig i Violettas siste innlegg. ← Den forstod jeg ikke. Har du mistet respekten for barna ettersom de krevde at det ble ringt etter meg. Eller har du mistet respekten for meg fordi jeg valgte å stille opp når bostedsforelder ikke var tilgjengelig. Om det siste er tilfelle kunne jeg helt klart latt være å stille opp når barna hadde behov for det, men ettersom jeg mener det er viktigere at jeg stiller opp for barna enn det er å bli respektert av motdebatanter må det nødvendigvis bli et valg som går i barnas favør.
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #29 Skrevet 27. mars 2006 Igjen gjør jeg et forsøk på å nå gjennom: Tipper hun mistet respekt fordi du skrev at BARNA krevde at det var du som ble kontaktet. Selvsagt er det ingen som mister respekt fordi man velger å stille opp for barna sine. Nå synes jeg du gjør deg dum.
Far til 2 Skrevet 27. mars 2006 #30 Skrevet 27. mars 2006 Igjen gjør jeg et forsøk på å nå gjennom: Tipper hun mistet respekt fordi du skrev at BARNA krevde at det var du som ble kontaktet. Selvsagt er det ingen som mister respekt fordi man velger å stille opp for barna sine. Nå synes jeg du gjør deg dum. ← Beklager at jeg er så dum, men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor jeg skal kritiseres for noe barna ønsker når moren ikke stiller opp. Men det å være dum er vel ulempen ved å være mann .
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #31 Skrevet 27. mars 2006 Det gikk nok på det at du skrev at dette var noe dine barn i barnehagealdre KREVDE, og ikke at det bare var noe de ØNSKET som du nå har moderert det til.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #32 Skrevet 27. mars 2006 Hm. Hvorfor blir kvinner så på tuppa når menn skriver og står på for samværsrett etc som kvinner gjør selv....
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #33 Skrevet 27. mars 2006 Det tror jeg ikke kvinner gjør. Det var ikke det det handlet om her i alle fall.
Far til 2 Skrevet 27. mars 2006 #34 Skrevet 27. mars 2006 Det gikk nok på det at du skrev at dette var noe dine barn i barnehagealdre KREVDE, og ikke at det bare var noe de ØNSKET som du nå har moderert det til. ← OK. Men det skal tydligvis ikke mye til for å miste respekten for motdebatanter om det skjedde fordi jeg ordla meg kronglete. For å rette opp dette skal jeg ordlegge meg på nytt: I barnehagen ØNSKET våre barn at jeg skulle kontaktes fordi moren "aldri" var tilgjengelig, basert på den erfaringen de hadde. Også de ansatte i barnehagen så det som "håpløst" å få tak i moren. På skolen "krevde" barn (alternativt veldig sterke ønsker) at jeg skulle kontaktes fordi moren "aldri" hadde tid til å kjøre den på f.eks. legevakten. Også lærerene har etterhvert sett det lite formålstjenelig å forsøke å kontakte moren. Både for barna og meg er det godt om de kan gjenoppbygge tilliten til moren. I mellomtiden vil jeg stille opp for dem etter beste evne. Håper dette retter opp noe, og at Evelina gir meg tilbake den lille respekten jeg hadde hos henne .
Gjest Gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #35 Skrevet 27. mars 2006 Beklager Trådstarter at spørsmålet ditt har sklidd litt ut, men jeg må svare på beskyldningene jeg har fått. At barna har "krevd" at jeg skulle bli kontaktet har nok i hovedsak med at mor ikke har vært tilgjengelig pr tlf. pga en hektisk jobb med mange møter. Barnehagepersonalet (og skolen) har derfor vært tvunget til å kontakte meg. Etterhvert som årene har gått, og bostedsforelder aldri stilte opp (fordi hun aldri fikk beskjed i tide ?), har det blitt slik at barna har krevd at det er jeg som skal kontaktes. Jeg ser ikke dette som noe dramatisk, men som et resultat av at barna ser hvem som kommer når de trenger en av foreldrene tilstede. Jeg kunne naturligvis ha sagt at jeg ikke kan komme (f.eks. ved mindre uhell som har medført besøk på legevakt, etc). At noen mener jeg har mistet respekten fordi jeg valgte å stille opp når bostedsforelder ikke var tilgjengelig sier vel det meste om hvilke holdninger jeg møter hos enkelte her inne. ← Du motsier deg selv. Enten er det barna som krever, mor som krever, barnehage/skole som krever eller du selv. Du forandrer på opplysningene etter hvert som du kommer med nye innlegg. Om mor er utilgjengelig er det sunn fornuft at nestemann "på listen" kontaktes. Det er ikke noe barna krever, det er bare logikk.
Far til 2 Skrevet 27. mars 2006 #36 Skrevet 27. mars 2006 Du motsier deg selv. Enten er det barna som krever, mor som krever, barnehage/skole som krever eller du selv. Du forandrer på opplysningene etter hvert som du kommer med nye innlegg. Om mor er utilgjengelig er det sunn fornuft at nestemann "på listen" kontaktes. Det er ikke noe barna krever, det er bare logikk. ← Jeg har ikke sagt at mor har krevet noe som helst i denne saken. Heller ikke barnehage/skole. Derimot har jeg sagt at mor har vært fraværende når barna trenger dem. Det er kjempestor forskjell på disse tingene.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2006 #37 Skrevet 28. mars 2006 Far til 2: Mener du alvorlig at det var barna dine, mens de gikk i barnehagen, som folangte at de voksne skulle kontakte deg fremfor mor i enhver setting dersom det oppstod en slik situasjon at foreldretilkalling ble nødvendig?
Far til 2 Skrevet 28. mars 2006 #38 Skrevet 28. mars 2006 Far til 2: Mener du alvorlig at det var barna dine, mens de gikk i barnehagen, som folangte at de voksne skulle kontakte deg fremfor mor i enhver setting dersom det oppstod en slik situasjon at foreldretilkalling ble nødvendig? ← Jeg har moderert dette til "ønsket" i innlegg #34.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2006 #39 Skrevet 28. mars 2006 for meg er det like på trynet. Hva mener du -ønsket-? hvordan vet du det? sa de voksne i barnehagen til deg at vi ringer deg fordi sønnen din heller ville vi skulle ringe deg enn mor? Eller tar du tre fireåringers ord for god fisk?
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #40 Skrevet 28. mars 2006 He he gærninger avslører seg alltid før eller senere...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå