Gå til innhold

Kvinner endrer menn til de mister interessen selv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Valentino er kanskje oppvokst med et troll av en mor og er selv skaphomo?

Videoannonse
Annonse
Gjest camillo
Skrevet

... men jeg synes påstanden i overskriften er interessant, jeg.

At vi endrer partneren så mye at h*n til slutt er en annen enn den vi falt for... Fordi vi er redde for å miste vedkommende i utgangspunktet!

Skrevet

Hverken jeg eller min kjære har blitt endret på i den tiden vi har vært sammen. Selvfølgelig må man ta hensyn til hverandre og møtes på midten i mange tilfeller, men å endre seg synes jeg blir helt feil.

Den som føler seg endret, har vel også da et ansvar for å si fra, eller?

Gjest camillo
Skrevet
Hverken jeg eller min kjære har blitt endret på i den tiden vi har vært sammen. Selvfølgelig må man ta hensyn til hverandre og møtes på midten i mange tilfeller, men å endre seg synes jeg blir helt feil.

Den som føler seg endret, har vel også da et ansvar for å si fra, eller?

Ja, helt klart.

Jeg synes bare det er et spennende tema - det betyr så klart ikke at det gjelder i alle parforhold. Leste litt om det i psykologi, jeg tror det var i boka 'Den tusende dråpe' av Astrid Bastiansen.

Skrevet

Ja hvis man er litt usikker og har litt lite selvtillitt, er det sikkert lett å "la seg endre" for å føle at man blir godtatt.

Det er vel ikke noe godt utgangspunkt for et bra forhold egentlig, men det er nok mange som har det slik.

Gjest camillo
Skrevet
Ja hvis man er litt usikker og har litt lite selvtillitt, er det sikkert lett å "la seg endre" for å føle at man blir godtatt.

Det er vel ikke noe godt utgangspunkt for et bra forhold egentlig, men det er nok mange som har det slik.

Ja, det tror jeg også.

I tillegg så tror jeg mange også kanskje gjør slikt i veldig liten grad, men som likevel gjør det. Og det er jo gjerne det som gjøres i veldig liten grad som er skummelt, siden det ikke er ekstremt nok til helt å sette fingeren på det... På en måte.

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)
Det er ikke bevist at menn er mer utro enn kvinner. Faktisk vokser 20-25% av alle barn opp med feil far fordi moren var utro og ble gravid med en elsker.

De tallene er nok hentet ut av løse lufta ja... Det korrekte er at ca 10% vokser opp med "feil far" ifølge det som blir oppdaget i forbindelse med organdonasjon ol. Og dersom du tror at absolutt alle fedrene til disse 10% er single, så tar du nok feil...

Når et gjelder utroskap viser vel de ferskeste statistikker at kvinner stort sett har tatt igjen menn, og at kjønnene nå ligger likt.

Endret av Varg-Menja
Gjest Gjest
Skrevet
...og disse tallene har du fra...hvor??

Alle statistikker jeg har lest, i aviser, samlivsspalter og sexårdgivningsbøker, sier at menn er mer utro enn kvinner. Men de tar sikkert feil, alle sammen!

Kvinner er mer utro enn menn i Norge, det har vært kjent en stund.

http://www.althelse.com/default.asp?artid=103

Gjest lurven
Skrevet
Hvordan forklarer du da at flest mannfolk er utro?? Ja,jeg vet mange kvinner er det også, men faktumet er at gutta fremdeles topper statistikken.

trodde det var kvinnene som toppet statistikken jeg

Skrevet
trodde det var kvinnene som toppet statistikken jeg

"En undersøkelse foretatt av sosiolog Willy Pedersen publisert i fagtidsskriftet Acta Sociologica kommer det frem at norske kvinner har sin seksuelle debut før guttene, de er mer tilfredse med sexlivet og de har oftere samleie. De er også mer utro enn menn."

Men kvinner liker jo å framstå som så feilfrie. Dette kommer blant annet til uttrykk på dette forumet.

Gjest Gjest
Skrevet
Men kvinner liker jo å framstå som så feilfrie. Dette kommer blant annet til uttrykk på dette forumet.

Godt ikke menn har det problemet da. :ler:

Gjest Gjest_Loverboy_*
Skrevet

Nå ble pipene til alle dere som skrek høyt om at menn er mer utro enn kvinner plutselig stille. Vanskelig å svelge den skjønner jeg...

Gjest Gjest
Skrevet
Nå ble pipene til alle dere som skrek høyt om at menn er mer utro enn kvinner plutselig stille. Vanskelig å svelge den skjønner jeg...

Jeg nekter ganske enkelt å tro det. Ikke føler jeg trangen og ikke kjenner jeg noen andre kvinner som anser det som akseptabelt heller.

Skrevet (endret)
Nå har jeg funnet ut noe om menn:(og dette er helt sant og gjelder absolutt alle i hele verden :ironi: )

På dette forumet - altså KVINNEforum - finnes det iallfall 2 mannspersoner som alltid snakker om en ting, uansett hva tråden handlet om i utgangspunktet. De starter også egne tråder med sitt ene tema. Ingen av dem kan diskutere/føre en dialog, uansett hvilke argumenter de møtes med så kommer de med det samme oppgulpet omatt og omatt igjen. De klipper og limer sitater etc. helt etter eget forgodtbefinnende for å "bevise" at det de selv sier er riktig.

Dette må da bety at

1) det går ikke an å diskutere med menn,

2) menn evner ikke å se at en sak har flere sider

3) menn insisterer på at de har rett, uansett

Eller kanskje dette bare er forumtroll - som det egentlig hadde vært greit å ignorere?

Fantastisk! :klappe:

Valentino: har du ingenting nytt å komme med? Når du utrykker deg på en slik måte så ikke vent forståelse. Men det regner jeg med at du allerede vet siden du skriver antagelig mest for å provosere. ;) Men nå begynner jeg å bli lei. Jeg har også mye stygt å si om det annet kjønn, men jeg velger å ikke gjøre det. For hva vil det gagne? Bare meg selv og ingen andre. For det første er det lite attraktivt og for det andre så fører det ingen vei. Ettersom jeg har lært meg å tenke mer positivt har jeg også funnet ut av alle de positive sidene ved menn, og jeg velger å fokusere på de. Dette blir litt som øyet som ser, og jeg mener at den største feilen du gjør er å fraskrive deg eget ansvar og legger det på det motsatte kjønn. Du kan begynne å klage når du selv har faktisk fortstått at forhold ikke går bare én vei og at alt har en sammenheng, enten du vil det eller ei. Jeg tror ikke noe skjer uten grunn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet (endret)
Jeg nekter ganske enkelt å tro det. Ikke føler jeg trangen og ikke kjenner jeg noen andre kvinner som anser det som akseptabelt heller.

Fornektelse er vanligvis den første reaksjonen mennesker har når de får informasjon som rokker ved sine eksisterene oppfatninger om virkeligheten.

Endret av valentino
Skrevet
"En undersøkelse foretatt av sosiolog Willy Pedersen publisert i fagtidsskriftet Acta Sociologica kommer det frem at norske kvinner har sin seksuelle debut før guttene, de er mer tilfredse med sexlivet og de har oftere samleie. De er også mer utro enn menn."

For det prøver du ikke å oppnå ovenfor deg selv?

Skrevet
For det prøver du ikke å oppnå ovenfor deg selv?

Nei.

Skrevet
Nei.

Hvorfor tar du da ikke noe ansvar selv hvis du sier at du ikke gjør det?

Skrevet
Hvorfor tar du da ikke noe ansvar selv hvis du sier at du ikke gjør det?

Jeg tar mye mer ansvar enn de fleste andre menn. Jeg setter meg ned for å forsøke å forstå hva kvinner vil ha.

Skrevet
Jeg tar mye mer ansvar enn de fleste andre menn. Jeg setter meg ned for å forsøke å forstå hva kvinner vil ha.

Ved å konstant kritisere dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...