Gå til innhold

noe som hjelper mot søtsug?

Murron

Anbefalte innlegg

Har et søtsug som jeg gjerne vil bli kvittt, har hørt om krom. Men virker det egentlig? eller er noe annet bedre? Kan ikke bare tenke sjokolade, sjokolade SJOKOLADE! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA jeg tror det :sjenert:

Har tatt det er periode nå og spist mindre gotteri og ikke hatt så lyst på!!!

Tar to krom tbl. om dagen,j trenger en litt stor dose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo verdt å prøve. Krom stabiliserer blodsukkeret, noe som fører til at du ikke bli så lett godtesyk. Selv kan du bidra med å spise regelmessig (ikke gå mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid), samt å spise mat med lav GI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Man har behov for sukker fordi det er et stoff man blir avhengig av. Om man lar vær å spise sukker i en ukes tid, forsvinner suget. Det verste er liksom å overleve den uken, da. Ingen har kommet fra det i live enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Krom virker - garantert. Jeg har brukt det i flere år. Hvis du skulle oppleve at det ikke virker, så øk dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så positivt! Takk for svar. Da skal jeg jammen meg kjøpe det. Men du Tusseline; feks. hvilken mat er lav GI?

*tror jeg må sette meg mer inn i ja-mat og nei-mat. Jeg har jo virkelig ikke peiling lenger.. :rodme: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare å ta en kromtab? Må man ta noe annet sammen med den for at den skal virke bedre? (har hørt rykter om det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - krom hjelper ikke alltid - og ikke for alle.

Jeg hadde ingen nytte/glede av kromtabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lager deg en regel om at du spiser en frukt hver gang du får lyst på noe søtt, så tror jeg søtsugen går fort over. Det hjalp for meg. Jeg prøvde krom for noen år siden og det fungerte ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Husker ikke helt i farta hvilke matvarer som har lav GI, men da jeg gikk hos en fedon lindberg lege, sa han at som en liten regel kunne jeg spise så mye jeg ville uten å overdrive av matvarer som hadde mindre enn 4g karbohydrater pr 100g. ikke så mange, men jeg kunne spise mye champignon på boks sammen med kylling f eks.

har klart å bare spise godteri en dag i uka nå siden jul ;:) er ganske flink synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ingen nytte av krom. Har tatt dobbel av anbefalt dose hver dag i et halv nå, men merker ingen forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke krom, men har en spiseskje eplecideredikk i et glass vann - drikker det hver morgen. Og det har hjulpet meg med å bli kvitt søtsuget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krom hadde ingen virkning på meg, men når jeg har vært hard mot meg selv og avstått fra mye sukker har også suget forsvunnet. Og å spise lite og ofte hjelper også for meg. Det er gjerne når jeg er sulten at jeg har lyst på noe godt.

Det finnes også alternativer i søtsaker da. De har noen drops på apoteket som er sukkerfrie, vi har lackry, heistad har både sjokoladepudding og gele som har lavt kaloriinnhold. Og frukt er fremdeles sunt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...