Gå til innhold

Hvilket servise samler dere på?


Gjest KATTAstrofe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg samler ikke på noe nå, men er så heldig at jeg får/arver minst to flotte gamle middagsserviser, sannsynligvis et fra Porsgerund og helt sikkert et fra Rosenthal.

Til hverdags bruker vi litt fra studiedagene, noe arvet og noe kjøpt - går stort sett i hvitt og blått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har "aksjer" i Ambassadør fra PP. Kaffeserviset står i skapet til mamma og middagsserviset er der ute et sted- hvor enn det måtte være.

Det har en elegant form (synes jeg), er hvitt med gullkant inneholdende egyptinspirert bord. Produseres ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samler på Sterling fra Wedgwood, både i kaffe og middagsservise.

Glassene vi har er fra MarcAurel og heter Medici. Hadde egentlig tenkt å ha noen som heter Paola, men det har søsteren min, og siden vi allerede har samme servise og sølvbestikk (sistnevnte arvet vi halvparten hver) fant vi ut at vi skulle ha noe annet. Men de ligner ganske mye...

I bestikk har vi Arvesølv som sølvbestikk og Ramona fra Hardangerbestikk som stålbestikk.

Vi var heldige og fikk veldig mye til bryllupet vårt, så vi har nå 12 av alt, både glass, servise, stål- og sølvbestikk. Det vi mangler nå er litt serveringsting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har komplett middags- og kaffeservise til 12 i det klassiske blå Stråmønsteret fra Porsgrund Porselæn.

Artig at du har det, Milla - det tror jeg ikke det er så mange som har...

Foreldrene mine har stråmønster kaffeservise, jeg håper jeg arver det, det kommer fra besteforeldrene mine, tror jeg. Det er et vakkert mønster, så synd bare, at det er kopiert i så mange billig-varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 gamle og flotte middagsserviset som jeg har arvet, slik at vi samler ikke på noe middagsservise. Jeg tror vi har til 24 personer av det ene serviset (som jeg synes er flottest) og til 12 av det andre og det er mer enn nok.

Av glass samler vi på Finn fra Hadeland. Synes det er flotte glass som passer til det meste av serviser.

Av kaffeservise har vi nå til 12 i serien Saturn Platina fra Porsgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi samler til nå bare på juleservise vi. Nisseservise fra Porsgrund og tilhørene glass fra Hadeland. Dette gjør julebordet ekstra fint og nå har jeg middagsservise til 10, masse ulike serveringsfat og boller og noen frokosttallerkener og andre småting. Mamma fyller på med nye artikler hver jul hun.

I tillegg samler vi på Hardangerbestikk - Ramona - da vi ikke ville ha sølvtøy. Dette brukes både til hverdags og fest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samler både på Sterling og kremfarget Edme fra Wegdwood.

Til hverdags er det en salig blanding, noe fra bokklubb, noe fra Ikea, noe fra billigbutikker.

Til det fuktige har vi Royal rødvinsglass fra Hadeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! ...det er derfor vi samler på det...hehe.

"Problemet" er at halve vennegjengen har det samme...men det gjør jo ingenting, for det er jo like fint hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...