afr0dite Skrevet 6. april 2006 #21 Skrevet 6. april 2006 Hvis datteren din fortsetter å bruke hårspray er det jo ikke det minste rart at det er i hodebunnen hun er mest angrepet. Det er klart det er vanskelig å være tenåring, og ikke kunne style seg som ønsker, men i lengden vil hun forstå at det er bedre med helsen i behold! Saltvann hjelper uansett om det er åpne eller lukkede sår! Men for all del, ikke putt henne i et klorbasseng! Jeg vet ikke hva slags forhold du har til datteren din, men både røyking og drikking gjør vondt veldig mye verre. Finn en fuktighetskrem som datteren din trives med! Det er ikke alltid slik at de uparfymerte fra apoteket er de beste. Prøv ut litt, til hun finner en hun trives med. Ellers de elementære tingene som: sov nok, spis godt, holde seg i form, og reduser psykisk og fysisk stress til et minimum. Det viktigste er at datteren din lærer sin kropp å kjenne, hva den har godt av, og hva den ikke har godt av. Når hun lærer dette, bør du høre på hva hun har å si, og ikke bli skeptisk i forhold til feks gym. Svette i eksem er smertefullt! Hun bør bruke milde dusjsåper, og ikke bruke såpen over hele kroppen. Og SMØR, SMØR, SMØR! Datteren din har nå fått en ny "hobby", så lykke til!
momo Skrevet 7. april 2006 #22 Skrevet 7. april 2006 Nå har jeg ikke lest de andre svarene. Men jeg skal prøve og svare så godt jeg kan. 1.Er det fare for at hun kan miste håret (hun har store utbrudd i hodebunnen)? Det vet jeg ikke. Jeg har aldri mistet håret mitt, jeg har og hatt store utbrudd i hodebunnen. 2.kan hun fortsette med å farge håret? Hun kan bruke henna farge, hvis hun ikke reagerer på det, men den er helt naturlig. Jeg har brukt den i de periodene med eksem. Har jeg ikke eksem i hodebunnen så har jeg farget det, men går til frisøren for den fargen de bruker er mildere. Men det er jo store forskjeller og alle tåler ikke farge. 3.Kan hun bruke styling-produkter,finnes det evnt. noen uten parfyme og hvor kan jeg få tak i dette? Dette vet jeg faktisk ikke 4.Kan hun bruke parfyme (hun har også utbrudd på arm,legger osv)? Jeg kan bruke veldig milde parfymer, men jeg sprayer det aldri på huden der jeg har eksem. 5.Kan hun fortsette med gym på skolen?Hun sier at det klør som f*** når hun svetter... Tror det er normalt og klø når man svetter, jeg gikk på idrettslinja og hadde ca 3 timer gym på skolen hver dag og trente på kvelden og. Det gikk bra med meg, men jeg var helt avhengig av og dusje etterpå. Her går det jo an og se det an litt og, i de verste periodene med store sår, så er det sikkert ikke like lett og ha gym, mens i de bedre periodene kan det går bra. 6.Hvordan er det med saltvann?Vet at det hjelper på noen typer eksem,men hun er så redd for at det skal svi.Noen som vet? Saltvann har aldri svidd på meg, jeg var i Tyrkia og bada i havet hver dag, når min eksem var på sitt værste. 7.Er det noen som har kjerringråd? Nei, beklager. 8.Hun er 16 år,kan hun bli kvitt dette eller er det noe hun må leve med? Jeg hadde mine værste perioder når jeg var fra 16-19 år. Jeg har fortsatt eksem, men det er mye, mye bedre, nå har jeg bare små plager. Får si at mine råd, er ut i fra mine erfaringer, og andre kan sefølgelig oppleve ting helt annerledes, og det er veldig forskjellig hva vi reagerer på og. Jeg bruker kremer fra serien Hemp til body shop, og de er utrolig bra på min eksem hud. Gjør at jeg bruker mye mindre kortison salver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå