Nelle Skrevet 21. november 2002 #1 Del Skrevet 21. november 2002 Hei dere! Neste fredag kommer jeg til å være i en situasjon hvor det er viktig at jeg ser litt flott ut. Til min store forargelse ser jeg i dag at jeg har begynt å få et stort forkjølelsessår på leppene (sånt sår som begynner med mange bittesmå blemmer). Noen som har et genialt tips for at dette såret skal være HELT borte neste fredag? Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 21. november 2002 #2 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg har ikke noe tips slik at det blir helt borte, men to kjerringråd... Smør på Solhattekstrakt en gang i timen. Eller gjør det samme med tea-tree olje. Du kan også be legen om resept på salve som inneholder acyclovir (Zovirax heter det visst). Alt dette demper sårene, men jeg kan absolutt ikke garantere at de blir helt borte....dessverre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. november 2002 #3 Del Skrevet 21. november 2002 Bacimycin! Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 21. november 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg har Zovirax, men dette må smøres på FØR blemmene kommer ellers hjelper det ikke. Derfor tror jeg desverre det er for sent å bruke det. Milla: Hva er Bacimycin? Må man ha resept? Hvordan bruker man det? Virker det selvom de små blemmene har kommet? Nelle krysser fingrene for at dette skal gå bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. november 2002 #5 Del Skrevet 21. november 2002 Milla: Hva er Bacimycin? Må man ha resept? Hvordan bruker man det? Bacimycin er en salve som leger munnsår, den er resptfri og kan kjøpes på apoteket. Smøres på 3 ganger daglig. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 21. november 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 21. november 2002 Milla: Virker den også selv etter at såret har "brutt ut" (dvs. når man allerede har fått de små blemmene?). Hvor fort blir man kvitt såret når man bruker denne salva? Tusen takk for svar, forresten! *være evig takknemmelig og gi Milla og PostIt en klem* Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa Skrevet 21. november 2002 #7 Del Skrevet 21. november 2002 Basimycin er en antibakteriell salve. Og virker også etter at du har fått de sma blemmene. Alle bør ha basimysin hjemme det er et vidunder middel på betente neglebånd (hvis du biter negler vel å merke) og kviser som aldri blir borte. Bør ikke brukes hele tiden da bakteriene kan utvikle resistens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. november 2002 #8 Del Skrevet 21. november 2002 Virker den også selv etter at såret har "brutt ut" (dvs. når man allerede har fått de små blemmene?). Hvor fort blir man kvitt såret når man bruker denne salva? Ja det gjør den. Får du tak i salven i morgen bør blemmen være borte etter 3.4 dager, ikke mer hvertfall. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 21. november 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 21. november 2002 Hurra!!! *løpe til apoteket i morgen tidlig* Tusen takk for svarene!! Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. november 2002 #10 Del Skrevet 21. november 2002 Hurra!!! *løpe til apoteket i morgen tidlig* Tusen takk for svarene!! Nelle Bare hyggelig! Milla- "har orden i sysakene" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 21. november 2002 #11 Del Skrevet 21. november 2002 På meg hjelper Basimycin kun på slutten av en forkjølelsessår-periode. Det vil si når utbruddet er over og det kun er et vanlig sår igjen. Det to beste kjerringrådene jeg har i det det bryter ut, er å stryke på solhatt (tidligere nevnt her, funker veldig bra) og tannkrem eller sinksalve. Tannkremen/sinksalven tørker ut såret slik at det slutter å utvikle seg videre. Men ser jo ganske ekkelt ut da..... *grøss* Etter å hatt dette problemet i mange år har jeg nå lært. Går alltid rundt med en liten tube Zovirax i vesken. Tar knekken på forkjølesessårene før de tar knekken på meg! Du får kjøpt Zovirax reseptfritt i blant annet England. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. november 2002 #12 Del Skrevet 22. november 2002 Tannkrem - styr unna! Jeg brukte det på et sår før jeg skulle gifte meg - selvsagt hadde jeg panikk ved tanken på å bli gift med en diger blemmekvisesår-greie på munnen - og det ble verre. Jeg ble bra i tide altså - men holde sge unna tannkrem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 22. november 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 22. november 2002 Har kjøpt meg Bacimycin, og krysser fingrene for at såret er helt borte til fredag om en uke. Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. november 2002 #14 Del Skrevet 22. november 2002 På meg hjelper det med et munnskyllevann beregnet på gebiss . Fikk rådet på apoteket en periode hvor jeg hadde problemer med munnsår. Det virket fort og jeg slapp å smøre med ting og tang. Sårene/blemmene mine kom innenfor leppene liksom, så jeg brukte munnskyllevannet 3-5 ganger om dagen. Det var sjelden at jeg trengte å bruke det 2 dager på rad. Husker ikke hva dette produktet heter, men de vet det garantert på apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. november 2002 #15 Del Skrevet 22. november 2002 Her var det mange gode råd og tips. Selv har jeg Zovirax og har brukt Vectavir. Når ut utbruddet er over har jeg prøvd Aloe Vera-gel, som jeg ble skuffa over. Jeg har også brukt Eight Hour Cream (som det har vært mye snakk om på forumet før). Etter at jeg kjøpte meg Eight Hour Cream Lip Protectant Stick har jeg ikke hatt noen munnsår. Dette kan jo være tilfeldig, men jeg velger å tro at den hjelper på leppene. *bank i bordet* Jeg lurte litt på, og prøvde å smøre på Zovirax/Vectavir en gang iblandt når jeg ikke hadde blemmer, i håp om at dette kanskje kunne "forebygge", uten hell. Jeg skal absolutt kjøpe meg Bacimycin og prøve det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå