Gjest Liten Skrevet 21. november 2002 #1 Del Skrevet 21. november 2002 stemmer det at det nylig har kommet en regelendring for rett til sykemelding i forbindelse med nær families alvorlige sykdom og dødsleie? tidligere vet jeg at leger som skrev sykemeldinger på dette grunnlaget var nødt å ta i bruk psykiatriske diagnoser, men har hørt eller lest et sted at dette nå er endret slik at dette er selvstendig grunnlag noen som vet noe? evt hvor jeg kan finne ut noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslojente Skrevet 21. november 2002 #2 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg skulle gjerne likt å vite om dette selv.. Jeg har et familiemedlem som er veldig sykt, og vi kommer sikkert til å miste han om ikke så lenge. Jeg tror ikke jeg er i stand til å jobbe som normalt... Får man sykmlelding for ting som dette? Evt, hvor lang tid kan man være borte fra jobben og sørge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 21. november 2002 #3 Del Skrevet 21. november 2002 I min fag-organisasjon er det lovfestet at man har rett på 5 dagers fri m/lønn ved nær families sykdom/bortgang. I trygde-systemet har hver og en av oss en "kvote" som sier at trygde-etaten kan lønne en person i 20 dager ved sykdom/bortgang. Disse 20 dagene kan (tror jeg) deles på flere personer. Dvs. at du kan søke permisjon fra jobben din for å pleie et nært familiemedlem - trygdekontoret betaler lønn for deg (refunderer til din arbeidsgiver). Eks: blir jeg syk så er det jeg som har 20 dagers-kvote. Min søster kan få perm. fra jobben for å pleie meg. Sjekk på nettsidene tli trygde-etaten så finner dere mer eksakte opplysninger der. Eller sjekk på "ditt" trygdekontor, eller med arbeidgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 21. november 2002 #4 Del Skrevet 21. november 2002 har sjekket på nettsidene til trygdekontoret og de 20 dagene som ble nevnt ovenfor her gjelder kun når du selv pleier den syke i hjemmet, ikke når du vil være hos dem på sykehus eller lignende men har sendt mail til trygdekontoret, så får vi se om de svarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 22. november 2002 #5 Del Skrevet 22. november 2002 Jeghar 5 dager, resten fik jeg fordi legen skrev ut sykemeld på grunnlag av søvnforstyrrelser.... da slipper man psykiatriske årsaksforhold... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå