Gå til innhold

Hvor ille er sjokoladepudding?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har laget en hjemmelaget sjokoladepudding og vil ha Tine yoghurt med 20 % mindre sukker på den. Normalt lager jeg aldri slikt (søte greier) men har et unntak nå...

Problemet er bare at jeg ønsker sterkt å gå ned 9 kg (fra 69 til 60). Jeg spiser sunt og variert (proteiner/karboh.-balansen osv.) Jeg har begynt å trene 20 minutters intensiv trening på ergometersykkel hjemme annenhver dag (3-4 dager i uken), har dessverre ikke anledning til noe særlig mer før sommeren.

Kan jeg likevel gå ned i vekt?

Kan jeg unne meg litt sjokoladepudding for en gangs skyld selv om jeg vil ned i vekt?

:tristbla::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Takk, du var snill. :)

Men skal forsøke å fortsette regelmessig med treningen og sunt kosthold. Det skjedde en glipp med den sjokoladepuddingen altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Det er faktisk liten forskjell på yoghurt og sjokoladepudding både kalorimessig og innholdsmessig. Melk, sukker, smaksstoffer.

Når du lager sjokoladepuddingen selv kan du jo prøve å kutte ned på sukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har heistad en sjokoladepudding for diabetikere som ikke har så ille kaloriinnhold. Det er veldig god. Vaniljesausen deres synes jeg er pyton, men kanskje yoghurt var en ide, ja.

Du må ikke tenke slanking, men kostomlegging. Dersom du bare slanker deg og faller tilbake til gamle vaner igjen etterpå, kommer kiloene tilbake. Og da er det viktig å lære seg å leve med fristelsene også. Så kos deg med sjokoladepuddingen med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Tine sine sjokoladepuddinger og vaniljesuaser har faktisk ikke så mye kalorier i deg. 100 gram av hver utgjør ikke sååå mye.

Om du får lyst på søtt er faktisk dette bedre nn sjokolade. Et annet tips er Dream yoghurtis. De har den i mange varianter, jeg spsite en del av den med jordbær da jeg slanket meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Man må unne seg noen godiser iblandt selv om man er på slankern.

Blir man helt fanatisk og bare drømmer om søtsaker går det faktisk motsatt vei.

Man blir ikke feit av en posjon sjokoladepudding. Man blir bare sunn :)

Unn deg med god samvittighet, du trener jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om fikk vi på Grete Roede kurs "lov" til å ta et sånt lite beger med sjokoladepudding med vaniljesaus istedenfor melk den dagen. Ikke hver dag selvsagt, men av og til. Og det holdt til at man fikk noe ekstra kos. Vi kunne også spise dreamis istedenfor melk, men dersom det er sjokoladesmaken du savner hjelper kanskje ikke det. GR har lagt om hele kursopplegget sitt nå, så jeg vet ikke om det fortsatt er slik, men kan ikke se noen grunn til at man ikke skal kunne gjøre det av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...