Gå til innhold

Spekepølse er smittekilden


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har ingen tro på at noen spekemat er skyld i  e-koli saken.

Tror Gilde (og håper) at dem kan gå til sak etter at det hele roer seg. Tenk hvor mange prøver som er tatt og ingen viser e-koli!!!

Så hva slags ny matlov er det du ønsker? Skal man ikke handle på mistanke, men heller sette seg tilbake og vente på litt flere dør? Hvor mange skal dø før man bør vurdere en fellesnevner som mulig smittekilde? 1? 5? 10? 50?

Tenk hvis det var kjøttdeigen, og man ikke hanldet på mistanke? Hadde du da kanskje postet ett innlegg om hvor lite mattilsynet gjorde?

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Har ingen tro på at noen spekemat er skyld i  e-koli saken.

Tror Gilde (og håper) at dem kan gå til sak etter at det hele roer seg. Tenk hvor mange prøver som er tatt og ingen viser e-koli!!!

Jeg synes dette er fullstendig irrelevant. Det er faktisk fare for barns liv vi snakker om her, og da betyr det overhodet ikke noe at Gilde sitter og surker over tapte inntekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva slags ny matlov er det du ønsker? Skal man ikke handle på mistanke, men heller sette seg tilbake og vente på litt flere dør? Hvor mange skal dø før man bør vurdere en fellesnevner som mulig smittekilde? 1? 5? 10? 50?

Tenk hvis det var kjøttdeigen, og man ikke hanldet på mistanke?  Hadde du da kanskje postet ett innlegg om hvor lite mattilsynet gjorde?

Har da aldri snakket om noen ny matlov. Mener det heller burde informeres om produkter med potensiell fare for å kunne inneholde ekoli bakterie.

Da ikke på merkenavn men typen mat. Eks. bearbeidet kjøtt som karbonader, pølser, osv osv

Dessuten er det faktisk ikke bare kjøtt en kan få denne smitten gjennom.

Burde heller opplyses mer om hva og hvordan en skal tilberede og behandle forskjellig mat typer. For på den måten tror jeg flere kunne unngått å bli syke.

Om årsaken til smitten er renhold er det til pass for det stedet hvor avstammingen av ekoli kommer fra (Den fabrikken/kjeden) men

er det fra krydder slik det nå hevdes er ikke Gilde på noen måte ansvarlig. Krydder skal testes ved innførsel, før vidresalg og forbrukerne i dette tilfelle Gilde skal kunne være sikker på at produktene er trygge for bruk.

Jeg synes dette er fullstendig irrelevant. Det er faktisk fare for barns liv vi snakker om her, og da betyr det overhodet ikke noe at Gilde sitter og surker over tapte inntekter.

Nei det betyr sikkert ikke noe for deg, men jeg er ganse sikker at det betyr noe for alle dem som arbeider i Gilde sitt system over det ganske land, bønder, butikker som omsetter varene osv osv.

Dessuten synes jeg ikke dem surker på Gilde. Synes dem har opptredd meget fornuftig og sammarbeidsvillig.

Bare følelsen over mistenkeliggjøringen er sikkert vanskelig å forholde seg til når flere prater til og om de ansatte som dem er kriminelle.

Som nevnt over:

Burde heller opplyses mer om hva og hvordan en skal tilberede og behandle forskjellig mat typer. For på den måten tror jeg flere kunne unngått å bli syke.

Ekoli kan du faktisk også få av salat. Det er mange som ikke skyller salaten godt før bruk. Bare tenk hvor ofte det i private hjem blir slurvet med renholdet på kjøkkenet. Eks. bruker samme skjærfjøl til flere typer mat uten grundig rengjøring.

OG FOR Å UNDERSTREKE DET.

JEG TENKER PÅ ALLE BARN/ELDRE SOM BLIR SYKE OG SYNES VELDIG SYND PÅ DEM OG DERES FAMILIE.

ØNSKER IKKE AT NOEN SKAL BLI SYKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja
Tenk hvis det var kjøttdeigen, og man ikke hanldet på mistanke?  Hadde du da kanskje postet ett innlegg om hvor lite mattilsynet gjorde?

Jeg synes faktisk de bør uttale seg svært forsiktig før de vet noe. Og vi og media må godta at å finne slike smittekilder er en utrolig vanskelig jobb, det er tross alt snakk om å gå igjennom hva en gruppe mennesker spiste for 2-3 måneder siden. Det de burde sagt var at vi vet ikke enda, men jobber med saken, og imellomtiden bør folk forholde seg til normal hygiene på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk de bør uttale seg svært forsiktig før de vet noe. Og vi og media må godta at å finne slike smittekilder er en utrolig vanskelig jobb, det er tross alt snakk om å gå igjennom hva en gruppe mennesker spiste for 2-3 måneder siden. Det de burde sagt var at vi vet ikke enda, men jobber med saken, og imellomtiden bør folk forholde seg til normal hygiene på kjøkkenet.

:Nikke:

Godt skrevet.

Nå blir det jo meget spennende å høre fra hvilken av ingrediensene i Sognemoren smitten kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...