AnonymBruker Skrevet 8. juli #61 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere som sier; Sånt skjer... Det er bare å male over med primer fra Biltema... Det er bare en bruksgjenstad.... Dette må man regne med... osv. Alle disse uttalelsene er grunnen til at jeg ALDRI låner bort bilen min. Jeg hadde ikke "klikka helt" utad , men inni meg hadde jeg vært rasende. Noe så unødvendig! Ja, uhell kan skje, men noen skader er helt unødvendig, og skyldes at folk rett og slett ikke kan kjøre bil. Ja, bil er en bruksgjenstand, men en ganske dyr en for mange. Det er ikke bare å "slenge på litt primer fra Biltema" på en bil til 500'-tusen +. Er du klar over hvor mye mer verditapet er på en bil som er skadet og lakkert i forhold til en uskadet? Nei, jeg er for glad i bilen min til å utsette den for folk som kommenterer slik som over. Anonymkode: 2fa4c...dce Jeg fikk låne en bil en gang og klarte å skrape opp felgene. Jeg hadde vært såå forsiktig hele tiden, men så skulle jeg bare fylle opp tanken igjen før jeg leverte den tilbake… Våre biler, samt andre lånebiler, har jeg kjørt skadefritt både før og etter Jeg var klar for å tømme sparekontoen(akkurat da hadde jeg ikke så mye penger) for å betale for nye felger, nettopp fordi jeg tenker at hvis man skader andres bil skal man gjenopprette så langt det lar seg gjøre. Heldigvis for meg var det en bruksbil som ble solgt for pante-verdi et år seinere. Uhell kan skje, men folk har så ulikt forhold til dette, så vi ønsker ikke å låne bort bilen vår til hvem som helst, på samme måte som jeg kvier meg for å kjøre andres nye/dyre biler. Anonymkode: 9b969...236
AnonymBruker Skrevet 8. juli #62 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg fikk låne en bil en gang og klarte å skrape opp felgene. Jeg hadde vært såå forsiktig hele tiden, men så skulle jeg bare fylle opp tanken igjen før jeg leverte den tilbake… Våre biler, samt andre lånebiler, har jeg kjørt skadefritt både før og etter Jeg var klar for å tømme sparekontoen(akkurat da hadde jeg ikke så mye penger) for å betale for nye felger, nettopp fordi jeg tenker at hvis man skader andres bil skal man gjenopprette så langt det lar seg gjøre. Heldigvis for meg var det en bruksbil som ble solgt for pante-verdi et år seinere. Uhell kan skje, men folk har så ulikt forhold til dette, så vi ønsker ikke å låne bort bilen vår til hvem som helst, på samme måte som jeg kvier meg for å kjøre andres nye/dyre biler. Anonymkode: 9b969...236 Det var jeg som skrev innlegget du siterte. Å 'ta en felg', er irriterende og kan bli ganske dyrt. Men den er enkel å erstatte og skaper ikke et verditap på lik linje som skader på selve bilen. Det er kjipt å ødelegge sin egen bil, men å ødelegge andres ville vært helt grusomt. Jeg låner ikke bort bilen min. Punktum. Det er ingen som spør meg heller, fordi de sier de ikke hadde turt å kjøre den. Nei, bil er for dyrt til å se på som bare en bruksgjenstand for meg iallefall. Anonymkode: 2fa4c...dce
AnonymBruker Skrevet 8. juli #63 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 8.37): Mannen din er grei, jeg hadde KLIKKA fullstendig! Anonymkode: ce0cd...e85 Jeg løser sånt ved å aldri låne bort bilen min jeg Ikke engang min mann får lov til å kjøre min bil. Anonymkode: 99fa5...fe8
AnonymBruker Skrevet 8. juli #64 Skrevet 8. juli Why we cant have nice things.... Uansett, dette er svindyrt å reparere, umulig å skifte ut kun den biten og ja - det kan ikke "poleres" bort og det blir uansett fargeforskjell. Anonymkode: 76c1b...709
AnonymBruker Skrevet 8. juli #65 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 1.12): Hei Mannen er bort reist og jeg brukte bilen hans i dag. Skulle rygge og jeg var ikke kjent med det stedet. Det var trangt og det lå stor stein på siden. Klarte å skade en god del. Jeg har fortalt mannen. Han sier det går bra. Men jeg har veldig veldig vond følelse inni meg 😢😢 og dårlig samvittighet. Jeg vil få den fikset fort som mulig. Noen som har peiling på hvor mye det vil koste? Hvor lang tid det vil ta? Er det mulig å få det gjort innen 3 -4 dager?? Det er en Tesla. Bor i oslo Anonymkode: 2f9ac...5ef Det er dette man har forsikring for. Det er bare å ringe forsikringsselskapet å melde skaden så ordner de resten. Anonymkode: 7fda0...a89
AnonymBruker Skrevet 11. juli #66 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 2.48): Bil er bruksgjenstand.Ingenting å ta på vei for. Anonymkode: 9bbee...7e1 Jævla tulling! Bil er det nest dyreste etter bolig. Anonymkode: 5f30f...8b9
Al Bundy Skrevet 11. juli #67 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 13.23): Jeg løser sånt ved å aldri låne bort bilen min jeg Ikke engang min mann får lov til å kjøre min bil. Anonymkode: 99fa5...fe8 Du er en sjelden dame, og det er positivt ment!
Al Bundy Skrevet 11. juli #68 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 23.05): Dere som sier; Sånt skjer... Det er bare å male over med primer fra Biltema... Det er bare en bruksgjenstad.... Dette må man regne med... osv. Alle disse uttalelsene er grunnen til at jeg ALDRI låner bort bilen min. Jeg hadde ikke "klikka helt" utad , men inni meg hadde jeg vært rasende. Noe så unødvendig! Ja, uhell kan skje, men noen skader er helt unødvendig, og skyldes at folk rett og slett ikke kan kjøre bil. Ja, bil er en bruksgjenstand, men en ganske dyr en for mange. Det er ikke bare å "slenge på litt primer fra Biltema" på en bil til 500'-tusen +. Er du klar over hvor mye mer verditapet er på en bil som er skadet og lakkert i forhold til en uskadet? Nei, jeg er for glad i bilen min til å utsette den for folk som kommenterer slik som over. Anonymkode: 2fa4c...dce Jeg er helt enig med deg. For meg er bilen viktig, de nedsnødde tåkehuene her som babler om at det er "bare en gjenstand" er sannsynligvis slike som enten ikke har bil, er en mdg skrulling eller kjører rundt i ett vrak og siden de ikke bryr seg skal alle andre heller ikke bry seg om bilen. Å diskutere med slike er meningsløst. Men egen bil låner jeg gjerne bort til fruen og skulle hun skade den så vet jeg det er ett uhell og ikke resultat av en gi-faan-holdning så hun er tilgitt som default. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #69 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 8.37): Mannen din er grei, jeg hadde KLIKKA fullstendig! Anonymkode: ce0cd...e85 For en holdning.... Klikket på hva? Tror du hun gjorde det med vilje? Det er en bil, og den er forsikret. Anonymkode: 36051...5ae
AnonymBruker Skrevet 12. juli #70 Skrevet 12. juli Er det virkelig så mye å si om en bil? Min datter ødela min bil til 80 000kr. Ny var bilen å. Ble jeg sur? Nei. Jeg var glad det gikk bra med henne. Fikk hun bruke den flere gange. Ja selvfølgelig. Jeg bryr meg ikke om døde ting. Det finnes så mye verre ting i livet enn det der. No har jeg kjørt i så mange år uten å hatt noen uhell. Så jeg mista ikke noen bonus på å ta det på forsikringen heller. Kosta meg 2000kr å få den fiksa. Var gjort på to dager. Lånebil fikk jeg å. Så null stress. Anonymkode: 20ab3...895
AnonymBruker Skrevet 12. juli #71 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det virkelig så mye å si om en bil? Min datter ødela min bil til 80 000kr. Ny var bilen å. Ble jeg sur? Nei. Jeg var glad det gikk bra med henne. Fikk hun bruke den flere gange. Ja selvfølgelig. Jeg bryr meg ikke om døde ting. Det finnes så mye verre ting i livet enn det der. No har jeg kjørt i så mange år uten å hatt noen uhell. Så jeg mista ikke noen bonus på å ta det på forsikringen heller. Kosta meg 2000kr å få den fiksa. Var gjort på to dager. Lånebil fikk jeg å. Så null stress. Anonymkode: 20ab3...895 Det er stor forskjell på en bil til 80 000 kontrast en til 500 000. Verditapet det blir når en så ny og dyr bil blir skadet, er stort. Så du kan ikke sammenligne dette. Anonymkode: 2fa4c...dce 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #72 Skrevet 12. juli Al Bundy skrev (På 11.7.2025 den 17.00): Jeg er helt enig med deg. For meg er bilen viktig, de nedsnødde tåkehuene her som babler om at det er "bare en gjenstand" er sannsynligvis slike som enten ikke har bil, er en mdg skrulling eller kjører rundt i ett vrak og siden de ikke bryr seg skal alle andre heller ikke bry seg om bilen. Å diskutere med slike er meningsløst. Men egen bil låner jeg gjerne bort til fruen og skulle hun skade den så vet jeg det er ett uhell og ikke resultat av en gi-faan-holdning så hun er tilgitt som default. Ja, bilen er det nest dyreste jeg eier, og da tar jeg godt vare på den. Jeg har ikke råd til å gi blanke i en så dyr ting iallefall. Joda, alle kan være uheldig. Men jeg tror det er en stor overvekt av folk som gir blanke, og ser på bilen som en bruksgjenstand, som småbulker støtt og stadig. Anonymkode: 2fa4c...dce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå