Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hjeeelp har skadet bilen til mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Mannen er bort reist og jeg brukte bilen hans i dag. Skulle rygge og jeg var ikke kjent med det stedet. Det var trangt og det lå stor stein på siden. Klarte å skade en god del.

Jeg har fortalt mannen. Han sier det går bra. Men jeg har veldig veldig vond følelse inni meg 😢😢 og dårlig samvittighet. Jeg vil få den fikset fort som mulig. Noen som har peiling på hvor mye det vil koste? Hvor lang tid det vil ta? Er det mulig å få det gjort innen 3 -4 dager?? Det er en Tesla. Bor i oslo

20250706_235842.jpg

Anonymkode: 2f9ac...5ef

Skrevet

Folk har ferie, du må bare ringe rundt. Om alt må byttes eller om det kan rettes ut, er umulig å vite. Tar den tiden det tar. 
Heldig for deg at han tok det rolig da. 

En annen sak, hva skal folk med store biler, og kjøre store biler når de ikke klarer å manøvrere disse bilene? Telia har så mye hjelpesystemer at dette er helt unødvendig å gjøre. Ser stadig mennesker i store biler som ikke klarer å manøvrere bilen inn i parkeringsluker ol. 

Anonymkode: c72e8...1ec

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Du får nok ikke fikset det så raskt. Koster nok 20k+ hvis du skal fikse de skikkelig.

For noe billigere kan du høre med Nordic Dent, MPS eller Quick var fix om de kan gjøre noe

Anonymkode: 5c36b...257

• Liker 1
Skrevet

Må bruke mannens forsikring da, og så betaler du egenkapitalen. Denne skaden blir jo veldig dyr. Skal godt gjøres å få time til sånt nå når det er ferietid. 

Så mannen må ta kontakt med forsikringsselskapet sitt, og så må dere høre med verkstedet om time. Kanskje blir det først en konsultasjonstime for at skaden skal dokumenteres og vurderes og verdisettes. De må bestille deler og lakk i riktig farge. Så får du time til å få ordnet skaden. Egenandelen betales ved henting. Kanskje har han rett på leiebil imens 🤗

Så ingen quickfix på dette nei.

Anonymkode: 498df...92e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Prøv å få taksert skaden først. Ta en ringe runde, fikk fort time selv nå . Det ligner litt på samme type skade min mor fikk av en Stein på døra nederst. Den skaden lønte det seg ikke å bruke forsikring. De lakkerte å pusset å den ble så fin.

Anonymkode: a6150...6a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Legg kortene på bordet. som det heter, og snakk uansett med forsikringsselskapet dere bruker. De gir de beste rådene med hensyn til taksering og reparasjon. Det er ingen grunn til å skjule et uhell som kan skje alle. Kvikk-fiks gir bare dårlig resultat som kan redusere bilens verdi ved eventuelt fremtidig salg eller innbytte.

Skrevet

Kan du polere det bort?

Anonymkode: 3fdb9...517

Skrevet

Litt vanskelig og se skaden men mulig det kan poleres bort 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du polere det bort?

😂😂 Har du sett bildet?

Anonymkode: 664ba...a29

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Bil er bruksgjenstand.Ingenting å ta på vei for. 

Anonymkode: 9bbee...7e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan du polere det bort?

At det er mulig å spør om noe så dumt... 

Anonymkode: d47de...778

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ai ai, dette er ikke pent. Godt du la deg paddeflat. Håper han tar det pent🤞

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er en Tesla

Oops. Hvis det bare er en lakkert list, kan bruktdel.no være greit. Inngår det i en større del, må det nok fikses skikkelig, og da bør du taksere og eventuelt ta det over forsikringen. Norge har 3 mill biler og 1 mill bilforsikringssaker i året pga. slike tabber. Du er mao. ikke alene.

Anonymkode: e1787...17b

• Liker 1
Skrevet

Håper det ikke var du som hadde en tråd her for en uke siden om at du ikke fikk låne mannens Tesla 🙃

Anonymkode: 57392...910

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville i hvert fall aldri lånt bilen bort igjen. 

Anonymkode: 80a0f...2da

• Nyttig 2
Annonse
Skrevet

Mannen din er grei, jeg hadde KLIKKA fullstendig!

Anonymkode: ce0cd...e85

• Liker 3
Skrevet

Dette trenger absolutt i ikke koste så mye. Det ser jo kun ut som skraping og uten sprekker i sideskjørtet. Hatt skade enn det, med sprekker som måtte repareres på fronten som kom på 5000,- Det var da selvfølgelig ikke hos Tesla, men hos uavhengig firma som driver med slik. 

Hør på mannen din og ikke tenk på det, så tar dere en liten ringerunde når dere kommer hjem og finner et rimelig sted som fikser det.

Anonymkode: 62c73...b5a

• Liker 1
Skrevet

Basert på det du skriver har du like lite peiling på dette som meg, du omtaler det som mannens bil og det høres ut som han tok det greit. 
Hadde dette vært i vår familie tror jeg det verste jeg kunne gjort hadde vært å ta med bilen til et tilfeldig sted som har ledig tid midt i fellesferien for å fikse det før mannen kom hjem 🙈 

Ta ansvar for å finne et sted jeg vet gjør en skikkelig jobb, levert og henta bilen og betalt for det etter å ha gjort research? Det kunne jeg gjort, men sannsynligvis ville mannen hatt et ønske om å være en del av prosessen. 

Anonymkode: 9b969...236

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Mannen din er grei, jeg hadde KLIKKA fullstendig!

Anonymkode: ce0cd...e85

Hvorfor? Det er en bil. Det kan fikses, som ts har tenkt til å gjøre. Hjelper det å klikke? 

Anonymkode: 51a74...f2e

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Slapp av, sånt skjer.

Anonymkode: 806b4...9d0

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...