AnonymBruker Skrevet 7. juli #21 Skrevet 7. juli Utrolig for meg med folk som hadde "klikka fullstendig!" eller har partnere som hadde reagert så voldsomt at man heller må fikse det i det skjulte. Jeg skjønner det er surt, jeg skjønner man kan trenge å puste litt dypt hvis årsaken er dust nok, men for et jævla liv å leve der man enten ikke vil eller ikke klarer å kontrollere følelsene sine eller reagerer med skikkelig sinne mot partner fordi bilen får seg en trøkk. Det er en risiko man løper hver dag. Det er synd, og det er dyrt, men det går da faen meg også bra. Anonymkode: 3bc0b...e61 10 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #22 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Mannen din er grei, jeg hadde KLIKKA fullstendig! Anonymkode: ce0cd...e85 Tosk, lær deg noe om de viktige verdiene i livet. Jeg gjorde akkurat det samme på min splitter nye bil. Brukte forsikringen, det er vel derfor man har forsikring, men det tok lang tid før jeg kunne levere inn bilen fordi de måtte bestille delen først, altså lista under dørene. Anonymkode: f6934...656 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli #23 Skrevet 7. juli Slapp av, dette er en skade som må gjøres skikkelig. Benytt forsikring, og merkeverksted. Ikke lakkereren med masse skrot utenfor. Mannen din stresser ikke, så hvorfor gjør du det? Det var et uhell. Anonymkode: 800ba...eac 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #24 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Mannen din er grei, jeg hadde KLIKKA fullstendig! Anonymkode: ce0cd...e85 Hvordan hjelper det å klikke? Får hun gjort skaden ugjort? Hjelper det forholdet? Blir hun trygger sjåfør og sikrer at slik ikke skjer igjen? Ble det gjort med vilje er det lov å klikke, men et uhell er et uhell og ved å klikke hjelper du situasjonen null, du bare sørger for at hun får høyre terskel for å fortelle deg ting som skjer i fremtiden. Anonymkode: 62c73...b5a 5
Gladgutten79 Skrevet 7. juli #25 Skrevet 7. juli Det er bare en bil så du var uheldig å kom borti en stein med, 2 døde ting å ingenting å bry seg om. viktigheten er at ingen levende individer fikk skade eller mèn av skaden, om du får dårlig samvittighet av det ? Tenk om det heller hadde vært et lite barn eller naboens hund ??? En stein å en bil er ingenting å bry seg om 2
Brunello Skrevet 7. juli #26 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville i hvert fall aldri lånt bilen bort igjen. Anonymkode: 80a0f...2da Låner man bort bil til partneren sin? Har aldri forstått meg på folk som snakker om mannen og konas bil. Vi har to biler. Begge er våre. 9
Brunello Skrevet 7. juli #27 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Mannen din er grei, jeg hadde KLIKKA fullstendig! Anonymkode: ce0cd...e85 Har du dårlig impulskontroll og et utrolig lite givende handlingsmønster? Det er en bil. Slikt skjer hele tiden med biler. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli #28 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): 😂😂 Har du sett bildet? Anonymkode: 664ba...a29 med så lite lakk tesla bruker på sine biler er det ikke sikkert skaden er så ille som den ser ut som på bildet.. OG man kan polere med farge, bare nevner det.. Anonymkode: 94cf9...71a
AnonymBruker Skrevet 7. juli #29 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): med så lite lakk tesla bruker på sine biler er det ikke sikkert skaden er så ille som den ser ut som på bildet.. OG man kan polere med farge, bare nevner det.. Anonymkode: 94cf9...71a Nå snakker vi om en Tesla og ikke en rød liten fiat heller da. Anonymkode: 664ba...a29
TomKrus Skrevet 7. juli #30 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei Mannen er bort reist og jeg brukte bilen hans i dag. Skulle rygge og jeg var ikke kjent med det stedet. Det var trangt og det lå stor stein på siden. Klarte å skade en god del. Jeg har fortalt mannen. Han sier det går bra. Men jeg har veldig veldig vond følelse inni meg 😢😢 og dårlig samvittighet. Jeg vil få den fikset fort som mulig. Noen som har peiling på hvor mye det vil koste? Hvor lang tid det vil ta? Er det mulig å få det gjort innen 3 -4 dager?? Det er en Tesla. Bor i oslo Anonymkode: 2f9ac...5ef La meg tippe, ca 10.000 kroner kommer den skaden der til å koste. Finn et verksted eller 5 som kan gi den en pris raskt, og er du heldig så kan de gjøre det i løpet av kort tid, selve skaden tar 2 dage å reparere. Grunning og lakking, så skal det tørke før du får bilen ut. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #31 Skrevet 7. juli Her er det jaggu mye partnere jeg er sjeleglad for at jeg ikke har. Det er en bil og uhell skjer. Hvis min partner hadde klikka på meg for å skade bilen vår, hadde han fått beskjed om å befinne seg et helt annet sted enn hjemmet vårt helt frem til han får huet ut av ræva og begynner å oppføre seg som et voksent menneske. Makan! Det ser ut som det både er skade på lista nederst og noe på døra. Er du uheldig har den også blitt dyttet inn og lagd noe skade på innsiden. Mistenker dette er noe man må ta på forsikring. Jeg hadde selv en ganske mye mindre parkeringsskade enn dette, som kom på nesten 20.000. Særlig på nye biler me de ofte motlakkere andre deler for å unngå fargeforskjell, så blir mer lakk enn akkurat der skaden er. Men, du må ta en takst hos noen som driver med bilskadeservice. Også sørger du for at partner er enig i hvem som skal rette det opp, ikke velg ei tilfeldig sjappe som har ledig tid i fellesferien. Dette går HELT fint. Man får småpanikk med en gang. Det er absolutt sure penger, og han har lov til å være irritert/småsur da det er kjipt å ha småskade på bil, og ikke originallakken etc. Men det er ingen krise, uansett hvor bilentusiast man er finnes det ingen grunn til å gå bananas på partner over et uhell! Og bilen blir fin igjen. Anonymkode: cbe92...9ab 3
TomKrus Skrevet 7. juli #32 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Utrolig for meg med folk som hadde "klikka fullstendig!" eller har partnere som hadde reagert så voldsomt at man heller må fikse det i det skjulte. Jeg skjønner det er surt, jeg skjønner man kan trenge å puste litt dypt hvis årsaken er dust nok, men for et jævla liv å leve der man enten ikke vil eller ikke klarer å kontrollere følelsene sine eller reagerer med skikkelig sinne mot partner fordi bilen får seg en trøkk. Det er en risiko man løper hver dag. Det er synd, og det er dyrt, men det går da faen meg også bra. Anonymkode: 3bc0b...e61 De som klikker på slikt bør leve alene, og da bør de klikke på seg selv når slikt skjer med å benge den lille hjernen de har i veggen 100 ganger når det skjer, for det skjer med ALLE før eller senere at man er uheldig på den ene eller andre måten. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #33 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå snakker vi om en Tesla og ikke en rød liten fiat heller da. Anonymkode: 664ba...a29 Hva mener du med det? Lakkering er jo lakkering eller tror du det er store forskjeller fra bil til bil? 🤣 Anonymkode: 1e525...59b 2 1
TomKrus Skrevet 7. juli #34 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Særlig på nye biler me de ofte motlakkere andre deler for å unngå fargeforskjell, så blir mer lakk enn akkurat der skaden er Det er jo eldre biler dette er verst på, og da kan skaden fort bli dyrere. Fordi man må lakkere veldig mye mer en selv skaden for å ikke få synlige fargeforskjeller, det er neppe tilfellet ut i fra det bildet jeg ser her. Men det vet man bare etter at de som driver med oppretting og lakkering har uttalt seg. Uansett det må gjøres skikkelig, og da overlater man ikke jobben til slike amatører som sier at dette kan du "polere" vekk
AnonymBruker Skrevet 7. juli #35 Skrevet 7. juli Bil er en bruksgjenstand. Puss over. Og mal over med primer fra biltema. Og klatt over maling fra Biltema. Helt sinnsykt egentlig. At man bruker 10 K+ kr for å fikse små kosmetiske skjønnhetsflekker som har null betydning for bilens funksjon. Men står å vurderer om en skal kjøpe en kurv jordbær til 59,90. Anonymkode: d51dc...14a 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #36 Skrevet 7. juli Er ikke dette rent kosmetisk, aka en filleting? Det er jo ikke akkurat som det gjør bilen mindre kjørbar. Anonymkode: a3282...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #37 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nå snakker vi om en Tesla og ikke en rød liten fiat heller da. Anonymkode: 664ba...a29 ja og akkurat derfor skrev jeg AnonymBruker skrev (15 minutter siden): med så lite lakk tesla bruker på sine biler er det ikke sikkert skaden er så ille som den ser ut som på bildet.. OG man kan polere med farge, bare nevner det.. Anonymkode: 94cf9...71a 👍 Anonymkode: 94cf9...71a
Rotemor Skrevet 7. juli #38 Skrevet 7. juli Pust med magen! Det der er ingen krise! Det gjør ingenting om det tar litt tid å reparere, da bilen er fullt kjørbar. Det koster hva det koster og du kan sikkert betale over litt tid.
TomKrus Skrevet 7. juli #39 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bil er en bruksgjenstand. Puss over. Og mal over med primer fra biltema. Og klatt over maling fra Biltema. Helt sinnsykt egentlig. At man bruker 10 K+ kr for å fikse små kosmetiske skjønnhetsflekker som har null betydning for bilens funksjon. Men står å vurderer om en skal kjøpe en kurv jordbær til 59,90. Anonymkode: d51dc...14a Neeeeeeeeeeeeeei, om du skal ha bilen hele dens levetid ja ! Men den kan fort bli veldig mye kortere ! Fordi i Norge har vi noe som heter veisalting, og slike skader som da ikke repareres og forsegles 100 % skikkelig vil begynne å ruste etter noen måneder garantert ! Så om du skal selge bilen videre vil det å la være å reparere slikt skikkelig koste deg dyrt ! andre hånds verdien vil synke enormt mye faktisk. Dette er ikke en plastskjerm vi snakker om. Det er i karosseriet og der kommer rusten raskt om det er gjort på den måten du beskriver. 1
TomKrus Skrevet 7. juli #40 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ikke dette rent kosmetisk, aka en filleting? Det er jo ikke akkurat som det gjør bilen mindre kjørbar. Anonymkode: a3282...4ef Du kan kjøre med bilen lenge ja, og det er jo ikke noe galt i det. Men over tid vil det derre der begynne å ruste Så fikse det før dette får utvikle seg, om det tar et par måneder nå på sommeren ? Ingen krise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå