AnonymBruker Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli Har barn fra før, og ett barn med nåværende samboer, han forventer å være med gratis på ferieturer fordi jeg har barn fra før. Når jeg sier han må betalte for seg blir han veldig sur. Han skal ikke betale for mine barn, men for seg selv og halvparten av vårt barn. Dette liker han ikke. Feks. Båttur til Danmark: Bilen et dyrest å ha med på denne reisen. Da synes jeg det er riktig at han betaler for bilen på båtreisen ned, og for seg selv som kommer på 400 kr t/r. Jeg betaler da for mine barn, meg og bilen på turen hjem. Dette liker han ikke fordi jeg har flere barn, og han føler han da betaler for mine barn. Dette forstår jeg ikke noe av? Tenker jeg feil her? Kan noen komme med synspunkter? Hotell: Han vil helst ikke betale noe. Hotellet koster 5000 kr, jeg forventer ikke at han betaler halvparten, men 1000 kr for seg for tre netter. Har noen råd å komme med? Anonymkode: 1eefc...62d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli Betaler han ikke kan han faktisk ikke være med! Anonymkode: 0819d...c82 31 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli Det der hadde jeg aldri orket. Forventer han å dra uten å betale da eller? Anonymkode: af9b0...214 22 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #4 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har barn fra før, og ett barn med nåværende samboer, han forventer å være med gratis på ferieturer fordi jeg har barn fra før. Hvem er han i denne setningen? Samboeren? Han forventer at du skal betale for han fordi du har barn fra før? Er han ett av barna dine? Hvorfor kan han ikke betale halve reisen? JEg tror ikke jeg skjønner dette. Anonymkode: ec6c8...9a0 23
AnonymBruker Skrevet 5. juli #5 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem er han i denne setningen? Samboeren? Han forventer at du skal betale for han fordi du har barn fra før? Er han ett av barna dine? Hvorfor kan han ikke betale halve reisen? JEg tror ikke jeg skjønner dette. Anonymkode: ec6c8...9a0 Ja samboer Anonymkode: 1eefc...62d 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli Hæ? Du har flere barn? Det ene av dem er vel hans barn? Dette er det dummeste jeg har hørt om på lenge. Sett ned foten litt brennkvikt, for dette mennesket utnytter deg grovt! Du hadde sannsynligvis hatt langt bedre økonomi hvis du bodde alene med barna, og å bli samboer skal ikke straffe seg Anonymkode: cc035...686 15
fru Alving Skrevet 5. juli #7 Skrevet 5. juli Vet du hva, bare la ham bli hjemme du. Det er helt gratis. 18 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli #8 Skrevet 5. juli Jeg forstår ikke jeg heller. Derfor skriver jeg her. Jeg har tre barn fra før, og vi har ett sammen. Jeg har aldri sagt at han skal betale noe for mine barn, de betaler jeg alltid for selv, jeg blir usikker på hva jeg forventer når jeg ser hvor sint han blir. Anonymkode: 1eefc...62d 1 1
Brukerano Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli Du forventer for lite i mine øyne. Herregud for et ett ræl av en fyr. han burde aldri! ALDRI! Være stefar! Barna kommer virkelig til å føle hvordan han ser på dem som en økonomisk byrde. 11 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli Han blir sint fordi du ikke betaler 100% av ferien hans? Han høres ikke trygg ut. Anonymkode: ec6c8...9a0 10 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Hadde dumpet han. Seriøst. Når han velger en partner med barn fra før så velger han hele pakken. Jeg har én og forloveden to. Vi er én familie. Anonymkode: afb3c...c8f 10 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli Jeg har ett barn fra før, samboer har to, og vi har ett felles. Vi deler alltid prisen på reiser i to. I starten foreslo han å betale litt ekstra siden han har et ekstra barn, men det tenker jeg er unødvendig. Han betaler kanskje litt mer på matfronten når vi er på reise, ellers merker vi ikke noe til "mine, dine, våre" greien. Samboeren din høres virkelig ikke klok ut, og det han driver med er IKKE normalt. Anonymkode: 6ea9f...6e3 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli Du har skutt gullfuglen av en far til ditt barn igjen. Anonymkode: 55da5...850 13
AnonymBruker Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli Ofte når man bestiller hotell, så betaler man for 2 voksne og barn er gjerne gratis eller redusert pris frem til de er 12 år. Han skal betale sin pris som voksen. Det samme gjelder båt/bil og reise ellers. Dersom han ikke ønsker det, hadde jeg reist med barna alene. Dette forholdet er ikke liv laga, dersom han er like gjerrig og villig til å betale for seg selv ellers. Anonymkode: 22cde...91e 10 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #15 Skrevet 5. juli Det kan diskuteres om han egentlig burde spytte inn noe av stebarnas del også, siden han har valgt å få barn med ei som har barn fra før. Da er dere en familie. Men la oss si at han skal få slippe det da: Han skal selvfølgelig uansett dekke 100% av sin del og 50% av fellesbarnets del. Er han mentalt utfordret eller noe? Ferien blir jo dyrere for deg ved at han er med! En del ting (bl.a hotell) er dyrere for voksne. Uansett hadde 1000 kr vært for lite for hotellet, dersom dere deler på antall personer. Han skulle da nemlig betalt for 1,5 person, og det blir 1250 kr. Anonymkode: d2fe5...933 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli #16 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har barn fra før, og ett barn med nåværende samboer, han forventer å være med gratis på ferieturer fordi jeg har barn fra før. Når jeg sier han må betalte for seg blir han veldig sur. Han skal ikke betale for mine barn, men for seg selv og halvparten av vårt barn. Dette liker han ikke. Feks. Båttur til Danmark: Bilen et dyrest å ha med på denne reisen. Da synes jeg det er riktig at han betaler for bilen på båtreisen ned, og for seg selv som kommer på 400 kr t/r. Jeg betaler da for mine barn, meg og bilen på turen hjem. Dette liker han ikke fordi jeg har flere barn, og han føler han da betaler for mine barn. Dette forstår jeg ikke noe av? Tenker jeg feil her? Kan noen komme med synspunkter? Hotell: Han vil helst ikke betale noe. Hotellet koster 5000 kr, jeg forventer ikke at han betaler halvparten, men 1000 kr for seg for tre netter. Har noen råd å komme med? Anonymkode: 1eefc...62d Finn deg en bedre mann... med de summene der så burde han påspandert hele turen.... Anonymkode: aadea...28f 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli #17 Skrevet 5. juli Lurer til tider på hvor enkelte kvinner finner mennene sine, og at de velger å få barn med dem..når jeg leser alt her inne Hadde sagt han fikk være hjemme å reist uten ham. Er en familie så deler en . Anonymkode: 4fc2a...034 8 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #18 Skrevet 5. juli Og du valgte å få barn med denne mannen fordi???? Er det nødvendig med et felles kjærlighetsbarn runde to tenker jeg når jeg leser slikt. Nå er du stuck med denne dusten. Anonymkode: 7af5d...7f2 7 1
Brunello Skrevet 5. juli #19 Skrevet 5. juli Er dere barn? Jeg forstår jo at dere ikke er det siden dere har barn, men den diskusjonen dere har er ikke for voksne folk. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå