enkefru Skrevet 30. juni 2025 #21 Skrevet 30. juni 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jøss, er det mulig? Kun 530k? Og beholde i hele 4 år? Men enig med flere, historien om Prebens 18-års dag er trolling. Anonymkode: 07d53...36f Det trolles om Preben, snart 18 år i seksualforumet og… Forventer festlige problemstillinger fremover 😅 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2025 #22 Skrevet 30. juni 2025 TheLegendBellaGoth skrev (23 timer siden): Vår sønn blir snart 18 år og vi er meget spente på om han får førerkortet på sin fødselsdag. Meg og min mann er ute etter en grei bil som ikke er altfor dyr som kunne passet han. Vi har sett etter verdi for pengene og sikkerhet, og havnet på en Seres 5. Noen som har erfaring med denne bilen? Evt andre biler? Vi tenker å gi en ikke altfor dyr bil, så maks budsjettet er 400k Ny bil? Til en 18. åring? Det du da må se på er hva det koster og hvor komplisert det er å få utbedret bulker og det som er større enn bulker. Anonymkode: 0694b...b7d 1
TheLegendBellaGoth Skrevet 30. juni 2025 Forfatter #23 Skrevet 30. juni 2025 Takk for mange fine svar igjen Jeg føler ikke det er noe uvanlig å gi sitt barn en bil til 18-års dagen, jeg kjenner flere andre som gjør det både av dyrere og billigere biler. Bilen er noe han får av oss ja, men har han tenkt å reise uten oss, kjøpe båt eller nye klær så får han spare selv. Vi hjelper han med forsikring på bilen med tanke på hans alder.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2025 #24 Skrevet 30. juni 2025 Snok1 skrev (1 time siden): Dette innlegget er bare en provokasjon. Ikke mat trollet. Hvorfor så potte sur?! Anonymkode: b4775...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2025 #25 Skrevet 30. juni 2025 Noen folk er ikke blakke, så hvorfor fortelle at dere ikke har råd til bil til 60K? Drit nå i det? Preben her skal ha bil, og mor vil støtte kinesisk krigsindustri og kjøpe en drittbil. Det er problemet, samt at gutten sannsynligvis vil bli misfornøyd med en slik døll bil. Kjøpe en brukt Toyota Yaris GR til gutten, så får han pult på bilen om han ikke har dametekke i utgangspunktet. Anonymkode: 0b58a...b33
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2025 #26 Skrevet 30. juni 2025 Vi brukte endel av feriepengene våre å kjøpte en Yaris til 35 k til min datter, hun var storfornøyd Anonymkode: 5f572...869 1 1
TheLegendBellaGoth Skrevet 30. juni 2025 Forfatter #27 Skrevet 30. juni 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Noen folk er ikke blakke, så hvorfor fortelle at dere ikke har råd til bil til 60K? Drit nå i det? Preben her skal ha bil, og mor vil støtte kinesisk krigsindustri og kjøpe en drittbil. Det er problemet, samt at gutten sannsynligvis vil bli misfornøyd med en slik døll bil. Kjøpe en brukt Toyota Yaris GR til gutten, så får han pult på bilen om han ikke har dametekke i utgangspunktet. Anonymkode: 0b58a...b33 For å være ærlig bryr jeg meg ikke hvor bilen er fra så lenge den er sikker og ikke for dyr. Har sett litt på BYD på nettet og de virker å ha fine suver, så en fin Lexus i dag, men trolig er den litt for dyr. Og hans navn er ikke Preben eller Alexander som visse her ville ha det til. Også er han homofil, så tror ikke han trenger å trekke damer
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2025 #28 Skrevet 30. juni 2025 Snok1 skrev (1 time siden): Dette innlegget er bare en provokasjon. Ikke mat trollet. Hvorfor er det en provokasjon? I enkelte familier er dette vanlig. Noen får i tillegg egen leilighet i Oslo til 18-årsdagen. Anonymkode: d2561...b23 1
Gjest Haldrup Skrevet 30. juni 2025 #29 Skrevet 30. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 20.47): Haldrup skriver at han kommer til å krasje bilen om han får en splitter ny bil. Jeg forstår ikke logikken. Det er vel ikke mer eller mindre sannsynlig at man krasjer en ny bil. Logikken er at "Om man får noe gratis, og kan miste det, helt uten noen konsekvenser" Da passer man IKKE på det som om det var ens eget...! Om man derimot har investert i noe, da passer man bedre på det...!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2025 #30 Skrevet 30. juni 2025 Har man råd så why not? Anonymkode: 1f66b...e22
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2025 #32 Skrevet 30. juni 2025 Vår 18 åring har spart og kjøpt bil til 80K selv, og han har forsikringen i sitt navn. Ett sted må en begynne, og det er like greit å lære først som sist at bil er dyrt! Anonymkode: bdf0f...118
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2025 #33 Skrevet 30. juni 2025 Sønnen til eksen fikk låne penger til bil av pappa da han fikk lappen. En uke senere lå den på taket på et jorde, da mente poden han ikke gadd betale pappa tilbake, siden han ikke hadde bilen lengre. Sønnen til en venninne knødde hele høyreside av den billige, men sikre bilen inn i en lyktestolpe da han skulle snu et par uker etter oppkjøring. Fant ny brukt dør i samme farge på finn, så det ble ikke så dyrt. Anonymkode: e4357...4e8
Snok1 Skrevet 30. juni 2025 #34 Skrevet 30. juni 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor så potte sur?! Anonymkode: b4775...b2c Å være konstanterende er ikke å være sur. 1
Snok1 Skrevet 30. juni 2025 #35 Skrevet 30. juni 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor er det en provokasjon? I enkelte familier er dette vanlig. Noen får i tillegg egen leilighet i Oslo til 18-årsdagen. Anonymkode: d2561...b23 Selv om dette skjer er dette innlegget en provokasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå