Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Lexus Ux e 300 vs MG Marvel R

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer en av disse. Noen med erfaring? Kjører ikke så store avstander i hverdagen max 4-5 mil ish. Brukes stort sett av en voksen pluss to store tenåringer. 

Anonymkode: 275a7...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen av modellene, men jeg ville valgt Lexus når som helst. De har en legendarisk kvalitet og driftssikkerhet på bilene sine, samt at forhandlere og verksteder yter en service som man sjelden kan finne andre steder. For Lexus handler et bilkjøp om mye mer enn bare bilen, men om hele opplevelsen rundt det å kjøpe og eie bil.

Jeg har selv en eldre Lexus(RX450h), og makan til service og oppfølging har jeg ikke opplevd noe annet sted.

Anonymkode: 5e366...2da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt japanske Lexus fremfor kinesiske MG…

Anonymkode: 722c7...e75

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lexus 😍

Anonymkode: c44d0...8b0

• Liker 2
Skrevet

Lexus. Bedre kvalitet jevnt over, vil jeg tro. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var ute å prøvekjørte en UX 300e fra Lexus for ikke lenge siden. Gud for en forferdelig gammeldags bil, fikk ikke rattet mot meg nok og det trangeste baksete jeg har opplevd i en elbil noengang, min tenåring hadde begge knærne lang inn i ryggen på forsetet. Rekkevidden er helt forferdelig på vinteren visst har jeg hørt

Anonymkode: 9e129...df2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vurderer en av disse. Noen med erfaring? Kjører ikke så store avstander i hverdagen max 4-5 mil ish. Brukes stort sett av en voksen pluss to store tenåringer. 

MG er og har vært mye trøbbel med både med lekkasjer utenfra og med lading. Det er en bil i andre enden av kvalitetstesten enn Lexus. Selv om Lexus ikke er noen bil vil vil kjøpe og kjøre etter å ha hatt den i USA. 

Anonymkode: 517d8...403

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt utvalg. Lexus er kvalitet, men dårlig innhold. Kort rekkevidde, høy pris, features fra 2005. Alt virker og bilen kan sannsynligvis overleve deg.

MG er veldig moderne, ufattelig billig, og litt gambling på kvalitet. Men SAIC har vist seg å være flinke til å lytte til kundene, så skjer det noe, får du sikkert hjelp der også.

Spørsmålet er jo hvorfor du sammenlikner akkurat disse to kontrastrike bilene, og hva du er ute etter? Kanskje den ene passer bedre for deg, kanskje den andre.

Anonymkode: f8265...47b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ute etter en suv med litt tøft design innenfor 250.ish segmentet, synes ikke det er så mange å velge i mellom her. Lexus er kvalitet ja, men så er det rekkevidden da, spesielt på vinteren.. Ønsket er lav km og nyest mulig 2020 mod + skinnseter. 

AnonymBruker
Skrevet

Det beste forslaget er å prøvekjøre begge. I din prisklasse får du vel en MG med fabrikkgaranti? Dette kan man jo satse på.

Skrevet

Marvel har kun firhjulstrekk fremover pga enveisclutch. Så dersom du er avhengig av 4x4 for å rygge på vinterglatte veier er ikke dette bilen for deg. 

Hadde heller valgt Lexus eller lagt i mer penger og kjøpt en Subaru Solterra med 4x4, de har et annet oppsett enn Toyota BZ4X 

AnonymBruker
Skrevet
C-girl skrev (3 minutter siden):

Hadde heller valgt Lexus eller lagt i mer penger og kjøpt en Subaru Solterra med 4x4, de har et annet oppsett enn Toyota BZ4X 

Men der er jo batteriet like dårlig som på Lexusen, med mindre OP legger i noen hundretusen ekstra for å kjøpe den nye versjonen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men der er jo batteriet like dårlig som på Lexusen, med mindre OP legger i noen hundretusen ekstra for å kjøpe den nye versjonen?

Kommer jo helt an på bruksmønster til TS, kjører man såpass mye i hverdagen at batteriet må lades daglig? Nåværende versjon av Solterra har fått sw oppdatering som optimaliserer forbruk og hurtiglading. 

AnonymBruker
Skrevet

I innlegget står det max 5 mil daglig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...