AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:29 #21 Skrevet fredag kl 13:29 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Raser som ikke gneldrer, eller røyter som et uvær. Anonymkode: d0309...6cb Så det du sier er at du ønsker en rase som gneldrer og røyter masse.... Anonymkode: 49ce4...a5a 3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:16 #22 Skrevet fredag kl 15:16 Goldendoodle, labradoodle, maltipoo, drittido og kykelikoo. Ihjelblanda blandingshunder solgt for blodpris til idioter. Schæfer. Ustabile og ihjelavla. Rottweiler. Lite fine og krevende Mops, engelsk bulldog og andre flattryna hunder. Forferdelig stygge og syke. Retrievere og spaniels. De stinker. Mynder. Grusomt stygge Chihuahua, papillon og andre minihunder. Aggressive gneldrebikkjer som er altfor små. Leonberger, grand danios og andre svære hunder. De lever så kort og er fulle i sykdommer Husky. For mye jaktinstinkt. Airedale terrier, riesenschnauzer og andre lignende hunder. De blir litt mye. Spetser. Mye gneldring. Dachs. Større drittrase finnes ikke. Exotic bullys. Dyremishandling. Beagle, shiba og andre «selvstendige» raser. Trenger hund som kan gå fritt Kanaanhund, basenji og andre primitive hunder. Tibetansk mastiff, kengal og kaukasisk octcharka og andre molossere. Svært farlige i feil hender. Trives best med border collien min. Anonymkode: 49780...4a7 2 1
TomKrus Skrevet fredag kl 15:23 #23 Skrevet fredag kl 15:23 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvilke hunderaser vil du ikke ha og hvorfor? Og hvilke begrensninger har du for å holde deg unna? Anonymkode: 8f253...c78 Alle disse veskehundene som ikke er hunder men avlet frem som "selskapshunder" . Kunne aldri hatt en slik hund. 1
Peanut Skrevet fredag kl 15:27 #24 Skrevet fredag kl 15:27 Ihjelavlede hunder, røytende hunder, siklende hunder, veskehunder og de som er enda mindre (teacups blir jo så smått at de blir jo bare en lys dott, det eneste som gjør at du skjønner det er en hund er de infernalske yip yip yip’ene), de pop variantene som «alle» skal ha av labradoodle og goldendoodle og hva de heter alle sammen. Skulle jeg hatt en hund, ville jeg hatt en Beagle, og kalt den Snoopy.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:33 #25 Skrevet fredag kl 15:33 Alle raser som er feilavlet Hunderaser som vokter/bjeffer Ikke noen små hunderaser, og ikke for store heller, da det er vanskelig å holde de igjen hvis noe skulle skje Er fornøyd med golden retrieveren min på 30 kg❤️ Hvis jeg skulle hatt en ny hund så ville jeg ikke hatt noe annet enn golden, syns det er noe feil/stygt med alle andre hunderaser🙈 Anonymkode: fbbce...d13
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:43 #26 Skrevet fredag kl 17:43 Det er bare aktuelt med raser som kan starte c i igp. Anonymkode: 1f889...764
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:48 #27 Skrevet fredag kl 18:48 Den listen er lang. Det er svært få hunder jeg vil ha, av ulike grunner. Kriteriene er: ikke for liten, ikke for stor, ikke for mye pelsstel, ikke for høyt aktivitetsnivå eller et annet bruksbehov enn det vi selv har. Vi har en beagle - kunne vurdert en puddel. Anonymkode: fbb89...633
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:55 #28 Skrevet fredag kl 18:55 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Husky. Altfor krevende og dreper katter etc så fort de får muligheten. Anonymkode: 09e02...bc0 Enig, og border collie, de er fantastiske hunder men de krever mye mer enn det jeg kan tilby. Mye plass og mye aktivitet. Anonymkode: 9b8d3...b23
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:57 #29 Skrevet fredag kl 18:57 Alle de hundene som er avlet til å være syke, flate neser og pustevansker, små kranier så de får eplepsi og migrene. Forferdelig gjort. Anonymkode: 9b8d3...b23 1
Phoenix Heart Skrevet fredag kl 18:59 #30 Skrevet fredag kl 18:59 Hunder som sikler og kamphunder. Kunne heller ikke hatt Boxer, Mops, Bulldogg eller store raser.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:08 #31 Skrevet fredag kl 19:08 Ikke for liten, ikke for stor, ikke lang pels, ikke sikling, ikke bjeffing. Må være sprekere enn meg, men ikke kreve mye mosjon. Ikke flatt fjes, korte bein, rynkete hud, dårlige hofter, tunge ører eller andre ting som gjør at de har det dårlig eller har mye helseproblemer. Ikke disponert for overvekt. Ikke mye gjete-, jakt- eller vaktinnstinkt. Ikke krevende å dressere. Og ikke koste en formue. Jeg har ikke hund. Tror ikke jeg noensinne klarer å finne en hund jeg vil ha😄 Anonymkode: 528ef...dd7
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:12 #32 Skrevet fredag kl 19:12 Jeg har en pumi nå, og selv om han er veldig morsom og jeg er veldig glad i han tror jeg ikke at jeg orker enda en gjeter-hund i framtiden😅 Ønsker heller ikke hunder som er ihjelavla eller har iboende helsemessige utfordringer, typ mops, fransk bulldog osv. Pappa har airedale terrier, og tror ikke jeg hadde orket det heller. Men det har litt med at de er veldig mye større enn det de tror selv, og å ha 25kg med hund på fanget begynner jeg å gå lei. I tillegg er det staheten dems da. Jeg ønsker ikke veldig små eller veldig store hunder. Veldig store hunder er av praktisk årsak: jeg er 157cm så en grand danois hadde jeg liksom aldri klart å holde igjen om den skulle begynne å dra. Jeg liker å gå tur så kan ikke ha en chihuahua på størrelse med skoa mi heller. Når jeg ser på den lista vet jeg i grunn ikke hvilken hund jeg kunne tenkt meg i framtiden😅 Anonymkode: 9984d...9ec
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:28 #33 Skrevet fredag kl 19:28 Ville aldri hatt noen type staff eller husky eller blandinger av disse. Dårlige erfaringer. Heller ikke blandingshunder; cockapoo, maltipoo, labradoodle, osv osv. Alle jeg har møtt av disse typene er masete og uten personlighet. Ville heller ikke hatt labrador, golden retriever, schäfer, St. Bernhard, boxer, bulldog, mops o.l., pga helse. Mynde er de vakreste hundene, og dere som mener de er stygge har dårlig smak. I tillegg til å være de mest elegante, er de de beste familiehundene også, og meget friske raser uten arvelige sykdommer. Pudler er også i liga med myndene. Anonymkode: b6607...d02 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:40 #34 Skrevet fredag kl 19:40 Jeg må ha husky eller malamute jeg, så alt annet utgår. Til nøds en annen energisk spisshund med litt størrelse, men ingen siklefant eller hard hale som slår ned alt som er. Og her lever forresten både kattene, huskyen og hønene i skjønn forening Anonymkode: 4e7a6...67c 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:56 #35 Skrevet fredag kl 19:56 Er skeptisk til de fleste små hunderasene da mange av de har f.eks. dårlige tenner. Det kan bli ekstremt dyrt vet jeg av erfaring. De er undervurdert som turkamerater da. Det er helt utrolig hvor langt og lenge de kan gå dersom de blir vant til det. Den trenger absolutt ikke være noe dårligere turkamerat enn en større hund. Min papillon var rene fjellgeita og gikk like langt som både rottweileren til mine foreldre og labradoren til vennina mi. Den måtte ha hjelp over større bekker og elver bare.. Kommer aldri til å kjøpe hund med flat nese. Folk ler av de rare og "søte" lydene de lager uten å innse at hunden faktisk sliter med å puste.. Det er grusomt. Vi er aktiv og ønsker hund som tåler 10-20 km skiturer flere ganger i uken i vinterhalvåret. På sommer/høst vil vi ha en hund som tåler lange fjellturer, ikke blir kald om det kjølner litt på kvelden og som kan bære kløv. I tillegg må hunden være forholdsvis lettlært og ikke ha for mye jaktinstinkt slik at den stikker av ved straks den ser en fugl f.eks.. Har nå en schæfer som oppfyller alle kriteriene. For vår del blir nok neste hund også samme rase. Anonymkode: 86c7f...40e
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:19 #36 Skrevet fredag kl 20:19 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er bare aktuelt med raser som kan starte c i igp. Anonymkode: 1f889...764 Hva betyr dette? Og hvilke raser er det? Anonymkode: 800a5...929
Mardina Skrevet lørdag kl 00:01 #37 Skrevet lørdag kl 00:01 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en pumi nå, og selv om han er veldig morsom og jeg er veldig glad i han tror jeg ikke at jeg orker enda en gjeter-hund i framtiden😅 Ønsker heller ikke hunder som er ihjelavla eller har iboende helsemessige utfordringer, typ mops, fransk bulldog osv. Pappa har airedale terrier, og tror ikke jeg hadde orket det heller. Men det har litt med at de er veldig mye større enn det de tror selv, og å ha 25kg med hund på fanget begynner jeg å gå lei. I tillegg er det staheten dems da. Jeg ønsker ikke veldig små eller veldig store hunder. Veldig store hunder er av praktisk årsak: jeg er 157cm så en grand danois hadde jeg liksom aldri klart å holde igjen om den skulle begynne å dra. Jeg liker å gå tur så kan ikke ha en chihuahua på størrelse med skoa mi heller. Når jeg ser på den lista vet jeg i grunn ikke hvilken hund jeg kunne tenkt meg i framtiden😅 Anonymkode: 9984d...9ec Din far har Airedale terrier (som i mine øyne er den fineste rasen i verden) som du opplever som sta? Det ligger til rasen at den skal være sta 😄 Det er vel rasen du har (Pumi) også? Altså temmelig sta?
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:40 #38 Skrevet lørdag kl 05:40 Phoenix Heart skrev (10 timer siden): Hunder som sikler og kamphunder. Kunne heller ikke hatt Boxer, Mops, Bulldogg eller store raser. Hva er en kamphund? Anonymkode: 5043b...779 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:02 #39 Skrevet lørdag kl 06:02 Jeg ville aldri hatt staff, synes de er skikkelig stygge. Små vaggende krisekropper og små stirrende øyne, og jeg har enda til gode å møte en som ikke er ustabil mot andre hunder. Ville heller aldri hatt mops, bulldogg etc, altså hunder som både ser jævlige ut og som det uten tvil er dyremishandling å avle frem. Er heller ikke fan av de fleste jakthunder, jeg foretrekker kvikke og lettlærte hunder med høy grad av samarbeid. Også vil jeg ikke ha stor hund, jeg liker å kunne bære hunden dersom noe skulle skje. Anonymkode: ce93c...600 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:35 #40 Skrevet lørdag kl 09:35 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ikke for liten, ikke for stor, ikke lang pels, ikke sikling, ikke bjeffing. Må være sprekere enn meg, men ikke kreve mye mosjon. Ikke flatt fjes, korte bein, rynkete hud, dårlige hofter, tunge ører eller andre ting som gjør at de har det dårlig eller har mye helseproblemer. Ikke disponert for overvekt. Ikke mye gjete-, jakt- eller vaktinnstinkt. Ikke krevende å dressere. Og ikke koste en formue. Jeg har ikke hund. Tror ikke jeg noensinne klarer å finne en hund jeg vil ha😄 Anonymkode: 528ef...dd7 Joda, Whippet dekker disse kriteriene. Verdens beste koseklump. Anonymkode: 49ce4...a5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå