Gå til innhold

senebetennelse og eksamen. en dårlig kombinasjon...Hjelp!!

smil

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått veldig vondt i armen :( . Vet ikke om det er senebetennelse. Kjempevondt å skrive (også dette). (Men det er vondt også når jeg ikke skriver.) Har eksamen i neste uke og da MÅ jeg jo skrive. Noen gode råd for å bli bra fort? Har hatt dette problemet i mange år, men det kommer og går. Har aldri vært til lege med det. Det blir vondt i perioder da jeg skriver masse, som nå da jeg har skrevet notater hver dag. Det er bare underarmen som er vond. Kjenner ikke noe over albuen. Er dette senebetennelse? Hva skal jeg gjøre? Blir kjempeglad for svar!!!

Hilsen Smil :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan godt være senebetennelse. Eller noe annet. Gå uansett på apoteket og få deg en skinne til å avlaste armen med. Dette skjedde meg en gang, jeg kunne ikke kle på meg selv en gang.

Du burde også ta en tur til legen og få noe betennelsesdempende.

For meg gik det over ganske fort - men skrekken sitter i.

God bedring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om ibux-gel kan hjelpe, eller noe annet en får kjøpt på apoteket. Tror ikke jeg har tid til å dra til legen. Har forresten en resept liggende som jeg fikk for ryggen en gang. Det var tabletter mot betennelse. Kanskje jeg skal ta sjansen på å bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til lege og få hjelp, fort!... Dette blir værre å bli kvitt for hver dag som går... Eksamen burde du få utsatt, det hjelper legen deg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg vet ikke jeg. Har veldig lyst til å få tatt den eksamenen nå. Bli ferdig med den. Gidder ikke tenke på den i et halvt år til. Får ta med meg paracet og håpe det beste. Skal kjøpe ibux-gel. Kanskje jeg skal prøve en sportskrem også. Det bør vel hjelpe litt. Ikke sikkert det er senebetennelse jeg har. Er allerede litt bedre i armen, nå som jeg ikke har brukt den på noen timer. La på en pose grønnsaker jeg fant i fryseren. Tror det lindret litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smertestillende gjør at du ikek kjenner det som gjør vondt; og det gjør vondt fordi du skader kroppen mer med å bevege deg...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

smertestillende gjør at du ikek kjenner det som gjør vondt; og det gjør vondt fordi du skader kroppen mer med å bevege deg...

Enig med deg. Lasse!

Man har ikke vondt uten grunn! Kroppen sier i fra at dette er ikke rett!

Hvis du har senebetennelse SKAL du unngå unødvendig belastning på armen din! Dvs. Lær deg å bruke den andre hånden til å jobbe med. (Nei, du skal ikke lære deg å skrive med den hånda)

Men kom deg til legen. Få betennelsesdempende tabletter. Smertestillende er kun for å fjerne smerten. Den fikser ikke armen din! :)

Ikke bruk medisiner som du har til overs uten å snakke med legen først! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er også å gå til legen. Jeg har også senebetennelse, så jeg vet hva jeg snakker om..Forstår at dette er et dilemma for deg....at du vil bli ferdig med eksamen nå. Det legen trolig vil gjøre er å gi deg betennelsedempende tabletter og gi deg rekvisisjon til fysikalsk behandling. Tablettene vil hjelpe deg i løpet av noen dager. Du får forklare situasjonen om at du vil gjennomføre eksamen. For min del har jeg nå vært sykemeldt i en mnd og går til fysioterapaut to ganger i uken. Hun sier at det er viktig å ta det alvorlig med en gang, for går en for lenge med det før en gjør noe kan det bli kronisk... :(

Pose med frossne erter el. grønsaker er supert å bruke. Det lindrer smerten, og belast armen din minst mulig !!

Lykke til med eksamen!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg jobber på en skole, og dette er faktisk hos oss grunn god nok (med legeerklæring selvfølgelig) til å få benytte seg av PC under eksamen. Så hvis du tror det kan hjelpe må du skaffe deg legeerklæring, og søke på mandag om hjelpemiddel til eksamen!

Hilsen meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...