Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

:klem: koselig i dag - og koselig at Atta kom innom - men det er utrolig hvor mye ord det er inni oss.. :sjenert:

Og ikke minst - jeg fant ut at det var under 50 kalorier i en kokosbolle :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: kjempekoselig!

jeg tror kanskje vi ble sittende litt lenger en de er vant til... la du merke til at alle kom og satt og spiste og pratet og gikk lenge før vi engang tenkte på å avslutte? :ler:

også ble jeg seriøst litt svimmel av den malinga!! :overrasket::ler:

og den marsipan og nugat-stanga..... :sikle::wow::sikle:

skikkelig favoritt!

kjempekoselig med atta også, og hun har OG mange ord i seg gitt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vel, vi andre er ihvertfall skikkelig skravlesjuke ellers og, så det passet godt da, en stille person kunne slitt med å kommet til?

:sjarmor:

men kan huske en gang før og, du var ikke nevneverdig mindre skravlesjuk da heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, litt mindre :ler: Trur eg... Ja, ja, eg menge meg som regel med skravlesjuke folk ja, men merkeleg nok så er kjærstane mine stille :klø: eller kanskje dei ikkje er det, men det oppdagar aldri eg?? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: du prater dem nok bare i senk. :ler:

neida, men det er noe med det at man gjerne menger seg med folk som er litt like en selv....

den siste kjærsten min skravlet masse.. og han forrige også, i starten.. etterhvert ble det bare sånn sitte å jatte med.... :sur:

men så skravler jeg vel mye da.. så jeg forstår han vel.

det er derfor det er bra å menges med folk som prater like mye, så slipper jeg tenke over at jeg gjør det. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje sant? Men eg har ei venninne som faktisk prate meir enn meg, det er ikkje noko berre eg seier altså, ho kan snakke samanhengande om ei sak i over 3 timar, det er ikkje tull! Så alle venninnene er einige om at det er eit menneske som overgår meg her på jord, unntatt ho det gjeld. Ho meinar eg pratar myyykje meir enn ho gjer, og ho blir faktisk snurt når dei andre venninnene berre ler når ho seier det... Men altså, eg skravle jo ikkje om ein manni 3 timar i strekk! Så interessante menn har eg ikkje møtt... Dessverre kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vi bare møte en mann vi kunne snakke uavbrutt om i tre timer .. :sikle: - det kunne jo vært artig :ler:

Men dette er nok ikke drømmen - men han i denne linken - minnet meg om midtskill på ryggen - og våre tolkninger av dette :ler: - uansett tror jeg ikke han hadde gjort seg med gul pusegenser med hull :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pyntet meg til jul ... trodde julebena mine var blitt borte :grine: - men heldigvis fikk jeg hjelp til å finne dem igjen. :nisse:

- og når det gjelder oppskrift:

Lager gjærdeig av 3 del veske (jeg bruker vanligvis vann - men du kan bruke melk eller blanding)

1 pk. gjær (liker best fersk)

1 ts salt

1 ss sukker

3 ss olje/smør/fett

"passe med mel" (ca 3 dl etter hva jeg husker) ;) - enten fint - eller sammalt - begge deler går like greit.

Heves til dobbel størrelse - og så har du to valg:

Enten lage "Fylte rundstykker"

- da kjevler du ut deigen til en passe stor firkant -ca 1 cm tykk - og deler den opp i kvadrater (passe store til å pakke sammen)

- smører på sennep - legger i skinke, hakket løk, ostebiter (eller det du har lyst på).

Pakker sammen - og legger dem med skjøten ned på bakeplaten.

Heves - og stekes i ca 200 grader - midt i ovnen i ca 8 min - eller til de blir passe farge på (alt kommer an på ovnen)

Kan gjerne pensles med egg og drysses med valmuefrø før steking.

Alternativt kan du lage pizzaboller - lag deigen på samme måte - heves.

Rulles ut til store rundstykker - som klemmes flate - heves - og flates litt til - om det trengs.

Fyll: Stek kjøttdeig - bland i en pose med Toros blå kjøttdeigsaus - men ikke for mye veske - kjøttsausen skal være rimelig tørr.

Legg passelig med saus på hver flattrykte bolle - ha gjerne på litt ekstra pizzakrydder og hvitløkskrydder - og dekk med ost - dryss med pizzakrydder - og stek i ca 200 grader i 8-10 min (eller til osten er gylden).

.. og oppskrift på brownies mottas med takk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen tusen takk.

muffinsene er søstern sin oppskrift, og blir aldeles nydelige.

100 g smør

2 egg

2,5 dl sukker

2 dl mel

1 ts vaniljesukker

1 krm salt

4 ss kakao

1/2 ts bakepulver.

lag eggedosis av egg og sukker, smelt smør

bland alle tørrvarene.

vend melblandingen i eggedosisen, rør inn smeltet smør.

fyll muffinsformene 3/4 fulle

stek i nedre del av ovnen i 8-10 min på 225 grader, ved kortere tid inne blir det en riktig bløt effekt i midten. kommer selvsagt an på ovnen.

veldig kjapp, enkel og supergod brownies-muffins.

(og søs, om du ikke vil den skal ligge ute, så beklager jeg... kan ta den vekk igjen altså, har bare skrytt av den og lovet å gi den til billa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - supert - og nå har jeg lagret den - så da kan du evt. slette :sjarmor:

Skal jeg bruke vanlige små muffinsformer - eller store "amerikanske"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Takk - supert - og nå har jeg lagret den - så da kan du evt. slette :sjarmor:

Skal jeg bruke vanlige små muffinsformer - eller store "amerikanske"?

jeg bruker vanlige, ikke store amerikanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mail er forresten en smart ide...

jeg fikk mailadresse til saksbehandleren på trygdekontoret i går, sendte en mail med mine spørsmål før jeg gikk for å møte billa, og når jeg kom hjem så hadde jeg faktisk fått svar på alle spørsmålene jeg lurte på! :)

så etter flere ukers forsøk på å få noen i prat for å svare meg på mine spørsmål, uten å lykkes, så gikk det kun timer når jeg brukte mail.

lurer på om de ikke bør oppgi den muligheten litt mer?

det er jo enkelt både for sånne som meg og for saksbehandleren.

men nå vet jeg ihvertfall at jeg får penger, at de har alle papirene de trenger og når jeg får penger. og det har jeg skriftlig, så blir det noe tull nå, så har jeg det på mail fra saksbehandler. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ... men det er klart de ikke oppgir mail som mulighet - da ville det jo bli et svare mas er :ler:

I dag har jeg shoppet masse - laget mange middager - posjonspakket - veldig flink :sjenert: - og nå skal jeg sige ned i sofaen...

Nissene har spist opp kokosbollene -- men hadde latt chillisjokoladen ligge igjen. Det var egentlig en spennende smak - smakte vanlig sjokolade/nougat - og til å begynne med brant det litt bak i ganen .. som spredte seg ut i hele munnen - litt artig - men det blir nok ikke min store favoritt - selv om det passet bedre sammen enn man skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...