Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

eh... jaja.. sliter fremdeles forferdelig med humøret til tider...

sist jeg skrev var for nøyaktig en uke siden, da trodde jeg humøret var på vei tilbake til normalen.. Vel... vil ikke si det akkurat altså!

fredagen etter gikk greit, lørdagen var derimot meeeeget turbulent! Skulle være sammen med kjæresten, som vel nesten ikke kan kalles kjæreste lenger engang.. men var bare sint og grinete, så jeg måtte kapitulere hjem til meg selv i løpet av kvelden... Hadde virkelig seriøst lyst på røyk, og nok en lørdag hvor jeg lurte på om det var verd det!!

denne uka har vært alt fra kranglete til "overlevd" og "sådær..."

Idag har jeg vært røykfri i to uker, og jubler ikke allikevel! Skal møte "kjæresten" idag, men gleder meg ikke til det heller.

Helga regelrett gruer jeg meg til! skal på etterjulsfest med dansinga, langt inni skauen, så jeg kan ikke bare dra heller, dersom jeg blir for ille! Men håper jo på det beste.

Gleder meg uhorvelig til denne sinne/depresjons-tiden går over!! Håper inderlig at det skjer veldig snart! ellers klikker jeg tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Ah.. nå har jeg snart vært røykfri i seks uker!

Røyksuget, det dårlige humøret og sinnet er i ferd med å gi seg.

Har sprukket en og en halv gang.. den siste halve gangen, tente jeg på, tok ett trekk eller to, før jeg knuste hele røyken nesten i sinne over hvor teit det går an å være! Jeg hadde INGEN gode grunner for å ta den røyken!!! Jeg hadde ikke spesielt lyst på, var ikke stresset eller sint, var ikke i en spesiell situasjone, den ville på ingen måte gjøre meg noe godt.

Etter den siste sprekken, hvor jeg virkelig fattet hva det er jeg går glipp av dersom jeg begynner å røyke igjen, har jeg ikke hatt noen problemer med å ikke røyke. Ikke når jeg kjører mange timer i bil, og søsters stopper for å ta en røyk, ikke på fest, ikke når ting er tungt, ikke når jeg er sint og ikke når jeg er ute å danser.

Så jeg øyner ett håp om at jeg denne gangen skal klare det! :D

Jeg driver med behandling som skal få meg til å få det generelt bedre med meg selv og min selvtillitt, og jeg tror at det å slutte å røyke nå, det å starte mitt "nye" og mer harmoniske meg som røykfri, er en fin ting. Selv omdet har føltes unødvendig tungt mens abstinensene har gått hand i hand med følelsesrot! :-?

Tiden fremover blir spennende! Tror jeg kommer til å bli en sterk, voksen og tillitsfull kvinne som IKKE RØYKER!! når jeg kommer ut på andre siden av kværna!! :ler:

Phu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei. Jøss, hadde faktisk helt glemt dagboken min jeg!!

Det går fryktelig bra med røykslutten! Har nå vært røykfri i 3,5 mnd!!! :sjarmor::briller::sjarmor::briller:

Er over det daglige suget for lengst, humørsvingningene er også forduftet for lenge siden, jeg har hatt ork og tid til å begynne å trene igjen, så nå trener jeg en minst en liten time hver dag. (hjemme på steppemaskinen eller flere timer med dans på linedansen).

Har til og med kommet så langt at den trøstesjokoladen jeg før tillot meg, nå er på vei til å bli kuttet ut!!

Så, om ikke lenge så er jeg ett nytt og bedre menneske!!! :D :ler:

Nå er bare kampen å klare å ikke starte igjen, å klare å si til meg selv at NEI, jeg kan ikke bare ta den ene røyken!!! Det er igjen avhengigheten som ønsker det, ikke meg!

Men jeg tror faktisk at det skal gå denne gangen! Har funnet ut virkelig verdifulle ting som jeg oppnår ved å ikke røyke, som har ødelagt mange år av livet mitt tidligere. (høres kanskje dramatisk ut, men det er sant! Har slitt med daglig kvalmefornemmelse og urolig mage til den grad at jeg har vært hos utallige leger for å finne ut hva det kan være, dette er så godt som borte etter at jeg la røyken på hylla!! Det minner jeg meg på hver gang jeg kanskje skulle sett en mulighet til å ha lyst til å ta en røyk.) (Har funket hver gang hittil!)

Bortsett fra det, så står ting ganske bra til faktisk! Begynner å komme meg dit jeg ønsker, og håper det vil gjøre at jeg blir litt mer hel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... det tristeste med at det regner er at man ikke har planlagt at det kommer til å regne og dermed blir man våt i klær som ikke er beregnet på å bli våte i..... bortsett fra det så kan det være fint med regn når man bare skal være inne eller når man kan velge bevisst å gå ut i regnet slik at man kan gå ut i klær som passer å bli våt i og forberede seg på enten å gå ut uten sminke eller ende opp som ett levende spøkels når maskaraen har rent fra øya og ned til haka......

.... men.... lite å gjøre med... så nu er det bare pent og pyntelig å gå ut i regnet helt uten planlegging og leke busemann når man treffer forberedte mennesker med snusfornuftige regnpassende klær..... nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Når det uventet regner slik som i dag, da er jeg glad for at jeg gikk sminkefri (grunnet at jeg trudde det skulle bli en nydelig dag, med masse pollen og kløende øyne....) og tok ei jakke som har hette, heldigvis, sånn det regna masse ei stund....

Men nå håper jeg det holder seg opplett, vi skal jo på kamp, og det er kjedelig å se fotballkamp mens det regner, og så er det så ekkelt å fotografere fotballkamp mens det regner, og jeg er jo fotograf....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!! :P

Hvordan har du det da? Håper du har det bare bra, er så lenge siden jeg har "sett" deg i forumet..Har du vært borte en stund eller? Kanskje det er jeg som ikke er helt med.. :ler:

Uansett, håper det går bra med deg!!!

Stor klem fra Eowyn :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diva

Hei Aline!

Du er jaggu tøff som prøver å kutte røyken!

Stå på! Det årnær sæ nok : - )

Stor klem fra Diva:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Hei Aline :)

Du er tøff som har slutta å røyke. Kjenner du røyksuget enda?

Vet hva det vil si å være avhengi av noe.. Og det er ikke lett. Jeg har aldri røkt men avhengi av sukker..

Lykke til og stå på videre. Dette klarer du. Ikke finn på å begynne igjen :)

Danser du line-dance enda eller ?Tenkt på å kansje melde meg inn i Skedsmokorset lindendance klubb.. men vet ikke enda..

Klem Mzfire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Ble passe våt i går jeg da.. men kom meg hjem.

takk for meldinger, jeg er her enda jeg Eowin, har vært litt mer passiv, og var borte en måneds tid grunnet sykemelding, men er fullt og helt tilbake.

Røykslutten ja, den går forbausende bra nå! Var ett totalt helvete de fire første ukene!!! Sluttet å røyke samtidig som jeg begynte i terapi for å prøve å få psyken til å bli litt mer harmonisk... :ler: Det føltes som en ustyrtelig dum ting å gjøre samtidig, det har vært skikkelig hardt å gå tilbake å jobbe med tanker, syn og følelser fra barnsalder og oppover SAMTIDIG som man ikke skal kunne ta seg en røyk når det skurer som værst!!!

Men har endret en hel masse i terapien, og bestemte meg for at det å komme ut av det røykfri, etter en SÅ hard periode, måtte gjøre det lettere å holde seg unna etter at jeg først var ferdig med selve suget.

Dessuten så fikk jeg røykesluttkurs på jobben, og ho som dreiv det klarte å overbevise meg om mye rart, og det hjalp også.

Beinhard periode den som har vært fra januar til nå! Både med røykekutt og psyke, men nå har jeg ikke røyksug lenger i det hele tatt, og hjernen er på rett vei også! :sjarmor: Har noen bøyger igjen, men det er noe som bør gå.

Dessuten så er jeg pga dette blitt kvitt syv år med mer eller mindre konstant kvalme, så det er ikke SÅ vanskelig å la være å røyke.... minner bare meg selv på hvordan hverdagen var før.

Tror jeg har klart det denne gangen! Men jeg tør fremdeles ikke drikke øl da... Øl og røyk hører jo bare sammen!! Kan på ingen måte tenke meg at en iskald pils ute i solen UTEN røyk smaker i nærheten av like godt!!! Så da tar jeg meg en rusbrus istedenfor!!!! :D Det drakk jeg nemlig ikke før, så der er jeg ikke vant med å røyke til!! :ler:

Og i dag har jeg med meg paraplu!!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD!!! :frustrert::sinna::kjempesinna:

Jeg må se å finne meg en annen jobb snart!!!

Det er jo overbefolket med kaklende mannfolk som bare MÅ stå rett utenfor mitt kontor å skravle svada store deler av dagen!! Og jeg er ganske sikker på at de har vakter!!!! starter dagen med at fire stykk står rett utenfor å høylydt kakler mur..... så overtar fire nye etter en kvarter hvor jeg aner ett lite håp om at jeg kanskje skal få litt fred.... men neida, de fire nye står også rett på utsiden å kakler svada i lange tider!! Dette fortsetter inntil jeg i desperasjon må løpe på do og sette meg å banne og sverte rett og slett fordi jeg er så fordømra drittlei all skvalderet som konstant pågår rett utenfor kontordøra mi.

Jeg pleier liksom å operere med "åpen-dør-policy".... men ikke fanden om jeg orker å ha det SÅ høyt... til og med med døra lukket så er det ett konstant kaklekor som smyger seg inn sprekkene rundt døra...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH.... JEG KOMMER TIL Å BLI SPLITTERPINE GAAAAAAL!!!

Litt lettere irritabel også om dagen, og det hjelper IKKE!!! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SKitjobb!!!

Er omringet av sleipe, snikende, giftige duster som skylder på dumheten sin til å lesse SINE arbeidsoppgaver over på meg, for så å bli stående å jatte i vei om allslags totalt uinteressant svada!!! :evil: :kjempesinna:

Jeg MÅ finne en ny jobb snart!!!! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Hei Aline :)

Dette var enorme frustrasjoner ja. Skrev du dette i arbeidstiden eller når du kom hjem? Ikke godt hvis du tar med deg irritasjonen når du kommer hjem. Er ikke bra . Jeg kan fortå at du blir irritert. Men hadde det ikke vært bedre om du sa i fra til de? At du satte pris på om de kunne dempe volumet sitt for du har en jobb å gjøre. At det er veldig lydt hvis de ikke er klar over det. Tror de da kanskje vil skjerpe seg for de vil sikkert ikke at du skal lytte til det de sier.. Verdt et forsøk.

Synd du ikke har det noe koselig på jobben nå. Håper det gir seg.

Jobben er så viktig ,at du skal trives der og at det er et godt miljø og at det du gjør er meningsfullt.

Ha en fortsatt fin dag Aline :)

Klem Mzfire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mzfire.

Joda, jeg skriver dette på jobb, tar det IKKE med meg hjem! Det fortjener fader ikke jobben, fritiden min er til meg selv!!

Kan jo klart si fra, men endel av de som kommer INN til meg og skravler HAR jeg prøvd å si fra til, uten at de hører på meg, selv når jeg sier "Jeg vil ikke prate om dette", "jeg har mye å gjøre nå, så jeg har dessverre ikke tid til å prate" etc så smiler de bare og FORTSETTER!!! :evil:

dessuten så gjøres det masse feil her, og av en eller annen grunn så er det meg som får all dritt arbeidet i å rette opp etter duster som ikke klarer å gjøre jobben sin, men som får all mulig frihet som jeg ikke får fordet!!

Er vel generelt drittlei arbeidsplassen min bare, har vært på kikk etter ny jobb en stund nå, men gidder ikke søke på "alt". Å hoppe fra en jobb jeg ikke trives i og rett inn i en annen er heller ikke løsningen.

Og siden arbeidstempoet her er adskillig lavere en noe annet sted jeg noensinne har jobbet, så har jeg jo faktisk muligheten til å bruke litt tid på å forsøke å finne en jobb jeg virkelig har lyst på.

Men jeg begynner å bli så lei av kollegaene mine nå at jeg sprekker flere ganger om dagen. Veksler mellom voldsomt sinne og leihet i den grad at jeg bare kjenner tårene sprenger på innimellom.

Det er litt slitsomt, men lukker jeg døra og banner litt her inne, så håper jeg å skulle klare meg frem til jeg finner en jobb jeg både har lyst på og faktsik får. Arbeidsmarkedet er jo ikke akkurat noen å skryte av nå heller, så det kan ta litt tid. DET er jo slitsomt å vite! :(

Har EN arbeidskollega av nærmere 70, som er ok, og sjefen min innimellom, men bare innimellom!! :cry:

Blir sliten i arbeidslysta bare, og det er ikke noe morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah.. i går fikk jeg lånt meg skinnklær, og støvler hansker og superundertøy har jeg allerede fikset!!

Så nå blir det endelig eksosrype av meg i år også!! :hoppe:

Blir liksom ikke ordentlig vår uten den første turen med MC, selv om jeg ikke har lappen selv enda. DET skal bli stas det!! Den dagen jeg faktisk har fått somlet meg til å bruke pengene mine på MC-lappen, DA er jeg ett lykkelig kvinnemenneske da!!

Men, foreløpig må det holde med å sitte på, og jeg gleder meg til flere timers kjøring på lørdag!!!

Vi skal da kjøre sykkel til NM i Linedance, så jeg får begge mine favoritter på en dag, samt at jeg skal prøve å dra med meg noen på Tattoo-greier på Route66 på søndag, se om jeg blir motet opp til endelig å tørre ta en tatovering til, som jeg har hatt lyst på siden jeg tok min første.... men au... vil ha den forran på leggen, og DET innbiller jeg meg at gjør vondt!! :(

Må bare komme meg igjennom arbeidsdagen i dag, og en til, så er det helg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

helghelghelghelghelghelghelghelghelghelghelghelghelghelghelghelghelg

helghelghelg

få timer igjen!!

I kveld skal jeg ta sol, spise godt, trene, sy ferdig bukse, se litt på 'TV og koooose meg.

Så skal jeg legge meg tidlig, for i morgen blir jeg hentet på MC kl. syv-halv åtte på morgene og skal ut på tur!!!!! Bare været holder seg!!

Jeg må huske å kjøpe allergitabletter!!! ellers blir det en tårefull og halvkvalt tur i morgen tror jeg!! :ler:

GLEDER MEG TIL HELG!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig helg!!!! :D

Lekte eksosrype fra oslo til Lillehammer, var med på litt workshops på NM i Linedance, lekte eksosrype tilbake fra Lillehammer til Oslo!!

Hele dagen gikk med på MC, Linedance og sosialt samvær med andre med samme interesser, og det var deilig vær selv om det blåste litt.

Søndag fikk jeg da ikke gjort noe av det jeg skulle, hadde tenkt meg på Tattoo convension på Route66, men fikk ikke noen med meg, og fant ut at jeg syntes det ble litt vel harry å løpe rundt der på egenhånd... har vært inne å kikket på sidene til Starlight i Drammen og Odins I Lillestrøm idag, og skal bestille time så fort jeg bestemmer meg for hvem av dem jeg vil bruke! Heller nok mot Starlight, men det er enklere å komme seg til Odins uten bil... men liker Starlight og har tatt tatovering der før, vet at jeg ble skrekkelg fornøyd da ihvertfall.

Idag skal jeg gjøre ikkeno, annet en soling og trening og slapping av.

Godt det og, ihvertfall etter at jeg fremdeles går i terapi på mandagene, så jeg er litt tankefull og litt sår etterpå...

Også tror jeg jeg skal ta en tur på visning av leilighet på onsdag.... har jo lyst på ny leilighet da......

Positivt innstilt, men litt var allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe:

Jeg skal på visning i dag jeg!!!

:hoppe::hoppe:

hadde vært innnnnnnnnnnmari deilig avbrekk om det hadde vært en ok leilighet OG jeg hadde fått den, OG jeg hadde fått beskjed såpass fort at jeg fikk sagt opp leiligheta mi innen i morgen... (det er jo lov å drømme, selv om det ikke er særlig realistisk akkurat den delen...)ellers kan jeg ikke flytte inn før 15. august og det er jo leeeeenge til!!

Jeg vil ha leilighet, jeg vil ha leilighet !!! :ler:

Har sørga for å få god referanse og krysser fingre og tær så jeg nesten knyter knute på hele meg!!!! eneste negative med det er at jeg ikke klarer å komme meg noe sted dersom jeg ikke knyter opp snart!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...