Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

Gjest Rhoswen

Sissan; kan bare tiltre din beskrivelse, ut fra det jeg har sett på KG og også IRL - kjempeherlig, inspirerende go'jente, det bare bobler over av glede på de gode dagene, og jeg kan forstå hvor svart det må være de dagene det ikke er bra ut fra skildringene her.

Hold ut i mellomtiden, det er det som må til - så kommer gode dager tilbake igjen, lenger og lenger for hver gang. Stå på!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: tusen tusen takk for at du er der sissan. jeg vet egentlig at du er der, og jeg vet at det du skriver er sant.

jeg vet at det kun er meg som kan hjelpe meg, også aner jeg ikke hvordan.

egentlig er jeg nok litt for pinglete, for jeg er så redd for å tørre å ta frem alt, la andre se at jeg sliter, men er så ufattelig redd for å ende opp som en trist, ensom dame uten noen som egentlig er der.

så da blir det å prøve, prøve og prøve, men uten egentlig å vite hvordan jeg skal tørre å føle skikkelig. tørre å stole på at jeg er bra nok også for meg selv. at jeg duger for meg. og tro på at jeg er viktig.

jeg vil gjerne høre på fornuft, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal fikse det.

men takk. du er fryktelig kjær for meg også, og den jeg vet jeg kan gå til. og pga at jeg ikke stoler så mister jeg lett venner som "bare" er venner, det er så godt med deg og mamma sånn. for jeg vet jo at dere er der uansett hvor vanskelig jeg er, så jeg tør å la dere ta del, selv om jeg er livredd for å legge for mye på dere.

glad i deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå må jeg fokusere...

sipper ikke noe mindre av sånt som dette. ;):klem:

komme meg i dusjen så jeg får kommet meg ned til nålene... :overrasket::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlevde nålene, det gjorde vondt da, litt som å prøve å spennes fast med stifter til senga man ligger på.....

men det gikk, og jeg kom meg igjennom uten å hyle og skrike som en rabiat, grein en del.... men det hadde jeg vel egentlig regnet med. idag er den store sippedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jobbdag, sniker meg til å skrive før erstatter kommer.

etter idag er det fem dager igjen, fire hele og to halve.

kjenner fremdeles at jeg blir kvalm kvelden før, er ukul da.

men, snart er det over.

blir nok vekk mye av dagen idag og, siden erstatter bruker datamaskinen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Pga visse omstende så har eg berre ein vanleg time på jobb i dag, og eg har dermed offisielt begynt nedtellinga til helg ja. Fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Restart

Hei Aline!

Synd å se at du sliter litt for tiden. Det skal vist gå opp og ned her i livet. Jeg har også som deg i vanskelig stunder brukt naturterapi; jeg gikk over ett år hos biopat; som brukte mye akupuntur og soneterapi. Helt utrolig hva slags prosesser som blir satt igang i kroppen, husker jeg gråt bøtter etter behandling :grine2: Men stress og problemer setter seg fort i kroppen, og jeg har nå tenkt å starte med nye runder med alternativ terapi ;) Jeg må finne noe som jeg kan bruke varig for å få ut stress/frustrasjoner.

Så leser jeg om "aktive meditasjoner" i bladet alternativguiden fra bladet bedre helse. Osho Dynamic heter meditasjonsformen; den består av 5 faser.

1fase: er pusting kaotisk og urytmisk i 10min

2fase: eksploderer du! alt er "lov"- gråt, hyl,skriking, latter osv. i 10min

3fase: hopping opp og ned i 10min til mantra "ho,ho"

4fase: står helt stille i 15min.

5fase: fri dans i 15min

(kort fortalt)

Dette er litt spesielt kanskje, men tenk så godt å kunne Skrike ut sin frustrasjon uten å legge bånd på seg!! Det har jeg Aldri gjort! Aldri turt! Jeg er en "snill" jente som verken blir veldig sint, såret, eller frustrert (utad :ler: )

Dette er vist blitt en veldig populær meditasjonsform blant alle klasser; fra ledere til oss vanlige.. Tenker dette er en sunn meditasjon og så mye dritt man kan få ut av systemet.

Dette vil jeg prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så leser jeg om "aktive meditasjoner" i bladet alternativguiden fra bladet bedre helse. Osho Dynamic heter meditasjonsformen; den består av 5 faser.

1fase: er pusting kaotisk og urytmisk i 10min

2fase: eksploderer du! alt er "lov"- gråt, hyl,skriking, latter osv. i 10min

3fase: hopping opp og ned i 10min til mantra "ho,ho"

4fase: står helt stille i 15min.

5fase: fri dans i 15min

(kort fortalt)

Dette er litt spesielt kanskje, men tenk så godt å kunne Skrike ut sin frustrasjon uten å legge bånd på seg!! Det har jeg Aldri gjort! Aldri turt! Jeg er en "snill" jente som verken blir veldig sint, såret, eller frustrert (utad :ler: )

Dette er vist blitt en veldig populær meditasjonsform blant alle klasser; fra ledere til oss vanlige.. Tenker dette er en sunn meditasjon og så mye dritt man kan få ut av systemet.

Dette vil jeg prøve! :)

:ler: det var ett innslag fra slik aktiv meditasjon på tv her en kveld, det var vel på lokaloslotv eller noe, sigurd (reisesigurd) var vikar-programleder og var utsendt for å prøve aktiv meditasjon.... :overrasket::ler: :grine2:

helt utrolig, jeg tror dessverre jeg mest hadde blitt tittende på alle de andre som stod der å puffet og peste og hylte og lo, danset villmann rundt i ring og hoppet mens de ropte... :ler:

utrolig festlig å se på.

vet ikke helt om jeg føler det er noe jeg kunne fått noe hjelp fra.. men man vet jo aldri.

sverger til akupunktur om dagen jeg, så får jeg ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og bortsett fra det så er det bare ti minutter igjen til helg!! (for min del..)

må opp tiiiiidlig i morgen likevel da... måtte sette meg opp på vaskekjeller, og det eneste som var ledig var fra 8-11... så da er det opp litt før åtte da. (tidlig er det vel kanskje ikke, men til å være "helgedag" så ligger jeg nok gjerne en time lenger.)

nedtellingen, om ti min er det kun 5 arbeidsdager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

5 igjen, herlig!

Ha en supergod helg :klem:

Og den aktiv meditasjonsgreia hørtes ganske bra ut synes jeg, men jeg ville definitivt ikke gjort det i gruppe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

morgen, og helg for min del. selv om jeg var oppe kl halv åtte...

savner vaskemaskin i leiligheta altså!! :ler:

har bestemt meg for at idag skal bli en treningsløs dag!

nå har jeg trent seks treningsøkter a minimum 35 min og høy intensitet bare siden mandag.... så idag fortjener jeg å slappe av.

må jobbe med å klare å kutte ned på sjokoladen også, ihvertfall i ukedagene.

jeg er nødt til å kunne kose meg litt av og til, men for tiden er jeg i en dårlig rutine hvor jeg stort sett spiser sjokolade hver dag...

og greit at jeg trener mye, men jeg går sakte men sikkert opp igjen i vekt, og jeg som var så fint på vei ned.

så skal vi se hvor lenge jeg holder uten idag... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: joda, vaskekjellertrim er trim det, ikke nok til å noteres som trim i mitt lille treningssystem, men får ikke abstinenser nei.

og jeg er litt usikker på om fredag er ukedag... :sjenert:

akkurat nå prøver jeg å overbevise meg selv om at sjokoladehelgekosedag hovedsakelig er på lørdag - LØRDAG FOR SVARTE -

men tiden får vise om jeg er enig resten av dagen.

det er jo liksom ikke noe krise, det er det som gjør det vanskelig.

jeg trener mye, er overhode ikke overvektig, men har noen kg jeg kunne tenke meg å gå ned om jeg får ånden over meg. ....

det er ikke en veldig motivasjon altså... så det er altfor lett å skeie ut og tenke at pytt, det er jo ikke krise liksom. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...