Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

#¤%&¤###&&¤& :evil: :evil: :evil:

Mas - mas - mas!!! Fatter ikke at alle skal mase så innihelvetes masse hele tiden!!!

Ikke nok med at jeg jobber med en haug udugelige mennesker!!! (litt stygt sagt, de er ikke udugelige alle samme, men altfor mange) Men de som ikke sitter her hos meg, men rundt om ellers i landet ringer jo å maser stort sett hele dagen også jo!!!

Det er dette her med å være den som faktisk jobber, (selv om jeg er innom her en del, så er jeg allikevel den som jobber mest her!! tro det eller ei!) jo mer man gir av seg selv, jo mer får man lesset ned over skuldrene!!!

Det blir ett stort ork å starte dagen, for man vet jo at man aldri kommer til å bli ajour allikevel.

Også tar man på seg ting på fritiden også da, selvfølgelig.. og viser litt ansvar der også, så er det forventet at man fikser det også!

Holder det ikke lenger å gjøre sitt beste???

Bortsett fra det, så har jeg søkt på ny jobb! Håper jeg får høre fra dem etterhvert også!

Også skal jeg danse hele helga! sette guinnies verdensrekord på søndag!

Også har jeg tatt meg fri på mandag!! DA skal jeg slappe av da!!

Mannfolket begynte å "fleipe" med hva jeg skulle gjøre da, ha middag klar til han kom hjem f.eks..... rydde, vaske etc. D R Ø M M !!!!

Jeg skal sove leeeeenge, så skal jeg spise frokost leeenge, mens jeg ser på dårlige serier på TV uten innblanding, også skal jeg stå leeeeenge i dusjen, også har jeg vurdert om jeg skal kjøpe en sånn brownies-blanding, og "bake" brownies! Om jeg får lyst!! Men bare om jeg får lyst!

er sliten å lei om dagen! det er igrunnen det som er mest slitsomt!! Liker ikke å være negativ, være lei, sliten, vondt i kroppen og hode og muskler hele tiden.

Vil ha det godt!! Koser meg når jeg danser, da forventer ingen andre en meg selv noe, men det er nesten eneste om dagen!!

sorry for klagestart på dagbok, men det er MIN dagbok!!!

Trøst og oppmuntring hadde vært kos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Ja, det er din dagbok, og du fyller den med det du vil

*Trøste- og oppmuntringsklem* Det trenger du visst.

Ha en fin dag (når du er ferdig på jobben) da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag.

Takk for trøst og oppmuntring Fredagsbarnet!

Gårsdagen ble litt bedre utpå dagen da, fikk trikset til meg gratis behandling i 13 uker, allerede fra nyåret. Egentlig hadde jeg regnet med 6-8 mnd ventetid før jeg engang ble vurdert til behandling!! og jeg hadde regnet med at det kom til å koste meg dyrt også.

Nå har jeg da fått behandling rett over nyåret, i tretten uker, uten kostnader!!!! DEEEEIIIILIG!!!

også fikk jeg hentet fire julegaver og en bursdagsgave, ordnet klær til helga og fikk unna masse! Så det ble ikke så ille dag lell.

I dag er det endelig fredag! Jeg har fredagsfølelse!! har sendt julegaveønskeliste til faren min og frue, skal hjem å slappe av i kveld! kjæresten skal kanskje ut, ellers leier vi en film. det blir helt ok uansett!

Lørdag skal jeg danse Line dance!! hele lørdag!! fra elleve på morgenen til tre på natta tenker jeg!! :sjarmor: med litt mat i mellom da, og en dusj.

søndag er det mer dansing igjen, fra to til syv!! og guinnies verdens rekord i simultandans!!!! :kul:

Mandag har jeg tatt meg fri, så da skal hviledagen holdes hellig, med soving, soving, mer soving, frokost, hvile, bake litt kanskje, slappe av mer... osv. det blir min sjette feriedag i år, og jeg gleder meg!!!

Så i dag er litt bedre! Enda, men maset kommer nok i dag og, og stresset kommer kanskje å tar meg. Men den tid den sorg. Nyyyter så lenge jeg kan, og etter fire kan jeg nyte igjen uansett!!

Ha en god helg dagbok og evt lesere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D

Ny dag!!

I helga danset jeg i tretten timer til sammen!! Kjeeempedeilig!!

Var med å sette guiniess verdens rekord i simultandans på søndag!!

Mandag hadde jeg hvile-dag!! og det kom godt med!! muskler og føtter var relativt mørbanket!! + at jeg tråkket over ankelen på ene foten! men men, bare bittelitt hoven i dag tirsdag! så da er det på med støtte-sokk og hopp rundt å danse litt mer!!

Det gikk bedre å stå opp idag en det har gjort på leeeenge!! :D

I dag går jobben greit, jeg skal ut å danse etterpå, og etter det en avslutning i fred og ro foran tv.

Altså ingen spennende dag, men den roligste og mest behagelige arbeidsdagen på leeenge.

Feriedager gjør underverker for kropp og sjel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREEEEDAAAAG!!!

Endelig!

hm.. onsdag, kundemiddag.

torsdag, hjalp kjærsten med å finne hvit skjorte og slips til galla-julemiddag i dag... bare slappet av etterpå! Og kranglet litt før vi la oss... hm..ikke bra å krangle når man legger seg!! er sååååå vanskelig å sove når man ikke blir enige!!

Idag har jeg hele kvelden for meg selv!!! Det er alltid godt på en fredag, nesten. Bare slappe av, spise litt pizza og litt twist, kanskje bake litt sjokolademuffins...

Lørdag skal jeg klippe meg!! Det blir deilig! Og jeg tror jeg har funnet en frisørsalong jeg kanskje kommer til å trives i også!! virker skrekkelig hyggelige! :D også skal jeg ha hele kvelden for meg selv igjen! egentlig litt deilig etter de to siste helgenes høye aktivitetsnivå!! Men kommer sikkert til å savne kjærsten når han skal bort hele helga! (litt godt å savne ham og da!!)

søndag er det dansing igjen!! Blir en fin helg tror jeg!

Nå gleder jeg meg bare til arbeidsdagen er over!!

Ha en god helg meg selv, og evt andre som titter innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREEEEDAG IGJEN!!!!!!

Deilig med fredager!

Idag reiser kjæresten og jeg til Sverige for helga! skal besøke svigers og dra på førjulsfest hos noen venner av kjærsten.

+ at vi skal handle selvfølgelig!!!

Billig røyk, julegaver til kjærsten? kjole eller sko til meg? Masse mat og litt snadder!

Blir deilig å reise bort med kjærsten også!

Ellers har uka vært ganske så kjedelig og intetsigende! Danset på tirsdag, som vanlig, men ellers mye slapt!

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag!

Har i helga vært i sverige å besøkt svigersene og handlet. Billig i sverige!!! :D

I går var en trist mandag! Ønsker ikke si mer om det!

Men idag er det tirsdag! Idag har jeg fått jule-lønna!!! :D :D :D

Og da blir det julegavehandling etter jobb, før jeg reiser å danser!

Skal være med å danse i en musikkvideo i dag, så det blir spennende!

Også har jeg blitt enig med min mor om at jeg skal være med til Gambia neste vinter!!!! :briller::briller: :D :kul:

Så nå blir det afrikatur-planlegging og sparing i ett år fremover!!!

DET blir ferie det! Med safari og masse annet!!! Gleder meg allerede jeg, jeg som trodde jeg måtte nøye meg med en uke i hellas i vår/sommer!!

AFRIKA - HERE I COME!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å snoke i dagboken sin, aline!

men du virker som du setter veldig høye krav til deg selv... *streng nå* passe på seg selv, kose deg og ikke bry deg så veldig mye om hva andre sier.

Lykke til med jobbsøkingen!

Så gøy med Afrika-tur da! Får jeg være med? Det er alltid hyggelig å ha noe å se frem til!

Kos deg med dansingen din og juegaveshoppingen din og ta vare på deg selv.

Stoooor klem fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal høre med mamma om det er greit at du er med!! :wink:

stiller nok ganske høye krav til meg selv ja, er litt sånn typisk "tar ingen andre ansvar så fårvel jeg gjøre det, det må jo bli gjort!"

Også irriterer jeg meg grønn over at alle andre er så tafatte! Og at jeg blir så innmari sliten...

Problemet mitt er nok at jeg trives med mye ansvar, men kroppen min blir sliten når den ikke får noen pauser! Så da blir det godt med to uker i afrika fant jeg ut!! :D :ler:

takk for den strenge tonen, må være flinkere til å slappe av å la ansvaret falle på den/de som har betalt for det!! :wink:

stoor klem tilbake til Tusenfryd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Madison.

Du får ha en kjempefin dag du også!

skal prøve å være flinkere til å nyte og slappe av! :oops:

jeg nyter ihvertfall når jeg danser i kveld, selv om det vel ikke kan kalles å slappe av... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fredag!! Endelig juleferie!!!

Nå skal jeg ikke på jobb før på nyåret!!!

tror det kan være bra, har blitt vindskjeiv når jeg går ute i kulda, stiv i nakken og skuldrene hele tiden, dårlig i magen konstant, fryser for ingen ting... hm.. håper jeg er i tipp topp stand igjen etter litt hektisk juleferie.

Selv om jeg da må klare meg nesten to uker uten dansinga mi, og uten KG!! :(

men men

GOD JUL OG GODT NYTTÅR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Hei og hå...

Da var jeg altså igang med det nye året.

Har begynt hele suppedasen med å ligge strøken med flust av kleenex med balsam, halspastiller og andre duppedingser som trengs når man er stup forkjøla!!

Er litt bedre nå da, og har første arbeidsdag i år 2003! MYYYYYE å ta igjen.. men men, det blir hektisk, men slik er det vel, mye kos også.

også skal jeg ta tak i endel ting!! Ingen nyttårsforsett, men mange planer som blir iverksatt. begynner på røykesluttkurs i morgen... (prøvde jo liksom å slutte i fjor også, på egenhånd, kanskje det går bedre med hjelp?) også har jeg satt meg opp til behandling for litt frynsete/stressede nerver.. kanskje jeg blir frisk og sunn i løpet av dette året da...... Det er ihvertfall verd ett forsøk!

Håper alle har hatt en fin jul og en fin nyttårsaften (merkelig så mange raketter man ser når man ligger totalt kake forran vinduet å kikker ut!! tror ikke jeg har sett så mange raketter før jeg!! også så varmt og godt det er inne da!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Røykesluttekurs, nedtrapping, loggføring, informasjon, informasjon, informasjon. Bevisstgjøring, kamp og løsninger.

Det er mine siste uker i ett nøtteskall... Og det blir noen virkelig tøffe uker fremover er jeg redd. Men jeg er godt forberedt, og har en hel gruppe å jobbe sammen med om problemet!

Jobber nå med å komme meg igjennom min fjerde røykfrie dag.

Første dag var tøff, var på kafe med venninde som røyker, satt på røykeavd. drakk kakao og bacardi breeze å kosa oss leeenge. Det gikk greit, men var tøfft, og kl. syv-åtte måtte jeg gi meg, befri meg fra situasjonen som ga meg slik enormt lyst på en røyk, bare en.

Så da skilte vi lag, og jeg gikk hjem for å isolere meg resten av kvelden.

Andre dag startet bra, var hjemme å slappet av, da gikk det greit. Dro ut å spiste middag sammen med 20-30 stk fra dansinga, det gikk greit. Dro videre ut for å danse og more oss, sosialt, DET gikk ikke like bra! Altså, jeg klarte å holde meg unna røyken, men måtte dra hjem kl. ett, ellers hadde jeg mest sannsynelig klappa til neste som kom borti meg!! Så sint e rdet lenge siden jeg har vært, uten grunn, kun pga røyken! kjente hjertet murre, hadde mest av alt lyst til (etter det å ta meg en røyk...) å knuse, ødelegge eller rive i stykker NOE!!! surmulete, grinete og sint.

Helt jævlig, og jeg lurte virkelig på om det var verd det!

Tredje dag startet dårlig, var fremdeles grinete etter lørdagen. Vond smak i munnen etter å ha vært så sinna for ingenting.

men det gikk over, humøret skiftet til hyper, festlig og hoppende.... og tanken på at slike humørsvingninger skal jeg altså leve med de neste ukene... var på en måte greit. hadde det gøy, og lo av at det var vanskelig. Men det var jo like vanskelig, tok det bare på en annen måte.

Fjerde dag startet med at jeg ikke hadde særlig lyst til å stå opp... (men er ikke helt overbevisst om at det er grunnet røyken..)

Det går ganske bra å gå til og fra jobben og t-banen uten å røyke. Jeg sliter ikke så mye med akkurat det som jeg kanskje hadde trodd. Jobben er heller ikke det værste. Sliter ja, men ikke så ille som ved sosiale sammenhenger etter arbeidstid. Skal på møte i kveld... med tre som røyker, og meg... enda en situasjon jeg er vandt til å røyke i, og jeg gruer meg!!! Men trøster meg med at dette ant. er over om noen uker...

Idag skal jeg ut å kjøpe noe å erstatte med, noe å ha i henda, + kjærlighet på pinne... (dekker faktisk litt det der "suge" behovet...)

Så kniper jeg munnen sammen og håper at det værste er over før jeg aner det!! I morgen skal vi samles på kurset igjen, det tror jeg vi har godt av. gjengmentalitet skal ikke hetses i enhver sitausjon...

:evil: :ler::briller: :o :oops: :-? :evil: :kjempesinna::sinna::Gjesp::murvegg::forvirra::frustrert: :cry: :D :sjarmor: ... (tror jeg har dekket de fleste humørene jeg går igjennnom hver dag nå....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber med min femte dag i røykfrihet...

gårsdagen, med møte og masse røykere, gikk faktisk bedre en forventet. Jeg var å kjøpte meg en sånn liten "kamerat"... en liten sydd pute, i fløyel, med fyll som gjør at det nesten kjennes ut som den er fyllt med snø eller litt våt sand eller noe. Stress-pute eller noe sånt kallerem det. Satt å "knadde" på den noe helt innfernalsk, og det er faktisk litt kos. Kanskje jeg har funnet en erstatter til sånn kosesegsituasjoner? istedenfor røyken? Håper det.

Også har jeg kjøpt ett arsenal med kjærlighet på pinne!! Til dagens dansetimer... pausene der er vane å røyke i, og da må jeg ha noe annet å gjøre! sitte å fingre med kameraten og suge på kjærlighet på pinne KAN jo hjelpe.. det er mye rart man finner på for å bli ferdig med røyken gitt!! :ler:

Hadde første oppfølgingsmøte på røykesluttkurset i dag.. tror det er meg som sliter værst pr dags dato. Det føles litt urettferdig! Men det var en som hadde sprukket litt, smakt på en røyk også kastet den... ergo, det er vel litt slit for ham og! Og en har ikke klart å slutte, men har trappet ned masse. Vi prater masse, får ut litt frustrasjon, ser hvordan det går med de andre, ser at de andre ikke begynner igjen. Det hjelper meg litt.

Idag er det dansinga, etter det tror jeg jeg klarer meg fint resten av kvelden. Krysser fingrene, og håper ting blir lettere om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge igjen en liten røyke-slutt oppmuntring! "Bare" å være sterk og holde ut. De verste dagene er nok snart over!

*Megan*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring Megan! All oppmuntring er godt akkurat nå! ;)

Jeg holder da idag på med røykefri dag nummer seks!

i går var jeg bekymret for dansinga, men det gikk faktisk ganske greit! Blir litt hyper, og biter litt lettere en vanlig, men allikevel ikke like ille som jeg var redd for.

Idag skal jeg til kjæresten min, og dersom det ikke blir krangel så går det nok ganske greit. :ler: Er vant til å røyke der, men ikke mye, blir forvist til kjøkkenvinduet de gangene jeg skulle røyke, så det ble bare når jeg absolutt ville. (spesielt dersom jeg blir sint og sånt...)

Jeg har ikke vært hos kjæresten min siden før jeg sluttet, så da får jeg prøvd ut den situasjonen også.

Ifølge faktaopplysninger vi får, har idag nervecellene mine tilpasset seg den manglende nikotintilførselen! Det må være bra synes jeg! i går begynte musklene rundt luftrøret å bli mer avslappet. i morgen har jeg vært røykfri i en uke!

Ho.. gleder meg til temperamentet er der det pleier igjen bare, kjenner temperaturen stiger farlig fort fremdeles.

men men.. Dette går... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Hehe::sjarmor:

EN UKE UTEN RØYK!!!!

ha-ha... fremdeles fryktelig lett for å eksplodere for den minste lille ting, men tror kanskje det begynner å slippe taket litt. *håpe - håpe - håpe*

I dag skal jeg hjem til meg selv, lage meg god mat, og kose meg!

MEN!! Først ska jeg til byen å se om jeg finner meg ei bukse!!! Som belønning til meg selv! for å ha vært røykfri i en uke!

Iflg røykeslutkurset er det viktig å belønne seg selv!!

:sjarmor: 8) GOD KVELD!! til alle som snikkikker i andres dagbøker!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...