engelfjeset Skrevet 12. juni 2025 #1 Skrevet 12. juni 2025 Jeg trenger litt råd om en situasjon på en datingside. Jeg har fått kontakt med en fyr som var interessert, men da han fant ut at jeg er søsteren til en av hans gamle kollegaer, sa han at det ble litt rart og ønsket meg lykke til videre. Han har ikke fjernet meg som match, og jeg vil gjerne sende en melding for å lette stemningen og kanskje vise at jeg ikke synes det er rart i det hele tatt. Samtidig vil jeg ikke virke påtrengende eller masete. Har noen gode tips til hvordan jeg kan ta initiativ på en avslappet og fin måte? Hva ville dere skrevet?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #2 Skrevet 12. juni 2025 Han har jo sagt at han ikke er interessert i å ta det videre, så jeg skjønner ikke helt hva du tenker du skal oppnå med å ta kontakt? Anonymkode: fd4e4...419 9
engelfjeset Skrevet 12. juni 2025 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2025 Han skrev ikke at han er ikke interessert, han skrev at det blir kanskje litt rart og ønsket meg lykke til videre i livet. Utrolig nok ble jeg betatt av han noe veldig, er så irriterende 🤬😅 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har jo sagt at han ikke er interessert i å ta det videre, så jeg skjønner ikke helt hva du tenker du skal oppnå med å ta kontakt? Anonymkode: fd4e4...419
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #4 Skrevet 12. juni 2025 Å ønske noen lykke til i livet er det samme som å si jeg er ikke interessert i noe mer. Anonymkode: fd4e4...419 6 4
RaggyReggie Skrevet 12. juni 2025 #5 Skrevet 12. juni 2025 Det var litt synd da! Men det er jo alltids lov å prøve seg 🙂 Kanskje du kan skrive noko i denne duren: "Hehe, hva har broren din sagt om meg som gjør deg så nervøs? Skulle gjerne likt å vite, så inviterer til (sett in aktivitet her) på (sett inn dag)! Hva sier du til det?" Om han ikkje svarer eller er like avvisande, så gå vidare! Kanskje du kan slette matchen? 1
engelfjeset Skrevet 12. juni 2025 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2025 Kanskje det er sant det dere skriver. Men er så dritt mtp at vi hadde kjempe koselige samtaler, var nesten sånn at han inviterte meg ut 😭 Kjedelig å innrømme at det var ikke noe jeg har sagt eller gjort, altså grunnen er min bror 😩
Te- Presten Skrevet 12. juni 2025 #8 Skrevet 12. juni 2025 Jeg syntes det er helt greit å skrive til han. Men da må du tåle at han evt ikke svarer eller avviser deg. Du skriver for å få closure også, gjør du ikke?
engelfjeset Skrevet 12. juni 2025 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2025 Te- Presten skrev (18 minutter siden): Jeg syntes det er helt greit å skrive til han. Men da må du tåle at han evt ikke svarer eller avviser deg. Du skriver for å få closure også, gjør du ikke? Ja, jeg gjør egt det. Har skrevet det jeg har tenkt å skrive til han imorgen evt. Skal på firmafest og da blir jeg litt mer tøff 😎 Virker det greit? Vil ikke virke klengete 😆 Har tenkt litt på det du skrev… og kom fram til at det egentlig ikke er så rart alikevel 🤷🏼♀️ Det finnes jo verre ting enn å kjenne broren min 😅 Jeg er jo tross alt den peneste, snilleste og hyggeligste i familien 😉 (Er på jobbens sommerfest nå, så skylder på god stemning og vin for at jeg tør å skrive – og kanskje litt fordi jeg fortsatt syns du er fin 😇🍷)
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #10 Skrevet 12. juni 2025 Er du veldig ung? Anonymkode: fd4e4...419
engelfjeset Skrevet 12. juni 2025 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du veldig ung? Anonymkode: fd4e4...419 Er faktisk 36 😅
Krist1an Skrevet 12. juni 2025 #12 Skrevet 12. juni 2025 Kanskje han og din søster har engelfjeset skrev (2 timer siden): jeg er søsteren til en av hans gamle kollegaer, sa han at det ble litt rart Kanskje de to har en historie du ikke vet om... 1
Daria Skrevet 12. juni 2025 #13 Skrevet 12. juni 2025 Hvordan ville du følt det hvis en mann du hadde avvist fortsatte å kontakte deg fordi han var uenig i begrunnelsen du hadde gitt ham? 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #14 Skrevet 12. juni 2025 Ta et hint… Hvordan kan du være betatt av noen du ikke har møtt? Anonymkode: af768...158 2
engelfjeset Skrevet 12. juni 2025 Forfatter #15 Skrevet 12. juni 2025 Daria skrev (1 minutt siden): Hvordan ville du følt det hvis en mann du hadde avvist fortsatte å kontakte deg fordi han var uenig i begrunnelsen du hadde gitt ham? Jeg syns grunnen til avvisning er spesiell. Hadde ikke kjemien passet så er det en ting..
engelfjeset Skrevet 12. juni 2025 Forfatter #16 Skrevet 12. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta et hint… Hvordan kan du være betatt av noen du ikke har møtt? Anonymkode: af768...158 Si det 😅 Ja, tror nok at jeg skal la være
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #17 Skrevet 12. juni 2025 Han har gitt beskjed om å årsak og han har avsluttet relasjonen med å ønske deg lykke til. At du mener det ikke er rart spiller ingen rolle. Han syns det og da er det et avsluttet kapittel. Jeg hadde iallfall aldri sendt melding. Det er ikke greit å være påtrengende eller å mase. La det være. Anonymkode: f50e7...d42 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #18 Skrevet 12. juni 2025 Hadde han vært interessert nok hadde han driti om du var søstra til kompisen eller eksen til bestevennen Du var ikke hans cup of tea akkurat nå, så bør nok gå videre Du har vist interesse, så la han komme til deg Anonymkode: c81b1...2dd 3 1
Sparkling_Pink Skrevet 12. juni 2025 #19 Skrevet 12. juni 2025 Jeg synes det er manipulativt å henvise til «alkohol og feststemning» for å unnskylde det at du tar kontakt igjen. Jeg personlig liker heller ikke formuleringen din med din bror. Fakta er at verden er liten, felles kjente skjer rett som det er. Hadde jeg sendt ei melding til i din situasjon ville jeg sagt «hei, jeg er fremdeles interessert. For seriøse forhold er det ingen problemer med felles kjente, hører gjerne fra deg» eller ting i den retningen. Og ikke forventet svar.
Daria Skrevet 12. juni 2025 #20 Skrevet 12. juni 2025 (endret) engelfjeset skrev (6 minutter siden): Jeg syns grunnen til avvisning er spesiell. Hadde ikke kjemien passet så er det en ting.. Men det har faktisk ikke noe å si - for ham er det grunn god nok, det er ikke opp til deg å vurdere om det er akseptabelt. Hans følelser og meninger er like gyldige som dine. Endret 12. juni 2025 av Daria 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå