Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg startet med Tinder hadde jeg et håp om å finne kjærligheten. Etter halvannet år merker jeg at jeg har blitt helt annerledes. Har vært på mange dater men ingen av de har ført til noe. Enten null kjemi eller så har de vært interessert og ikke jeg eller motsatt. En gjenganger er at mennene er «såra», må bruke laaaang tid, vet ikke om de er klare for et forhold bla bla bla…

Jeg er veldig klar på at jeg ønsker et forhold på sikt. Nå merker jeg at jeg drar på date, mister håpet etter en times tid og tenker at dette er bortkastet tid. Og sånn går dagene. I helga traff jeg en jeg har pratet mye med, timer på tlf og vi passet virkelig sammen på mange måter. Kjemien var der, vi hadde sex. Etter det tenkte jeg bare «jaja, sexen var god, nå reiser han og jeg hører ikke mer fra han»…, Han tok kontakt dagen etter men jeg merker jo at han ikke er så på som før, og det er jo ikke jeg heller for jeg tar det for gitt at han ikke vil noe mer. 

Jeg har hatt sex på 1. date et par ganger. Fordi jeg selv ønsket det. Fordi det er godt. Det er ikke nødvendigvis de mennene jeg ønsker noe mer med. Og de forsvinner jo fordi de ikke er «klare» for et forhold….

Jeg syntes det er litt skremmende at så mange menn er «skremt»….og tror jo egentlig det bare er en dårlig unnskyldning til å ligge rundt. Men kan de ikke være ærlige på det? Jeg har fullstendig mistet troen på at menn i 44-50 åra vil noe seriøst. 

Nå tenker jeg at jeg får bli alene og får jeg lyst på sex er det alltids disse i 30-åra som er ærlige på at de kun ønsker sex med en voksen dame….

kjipt at det har blitt sånn…

Anonymkode: 2c5a7...903

• Liker 3
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den voksne mannen jeg kjenner som er klar for kone og barn har gått av Tinder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tinder er for ligging, ikke for seriøse forhold. Happn, Bumble og Hinge kan være bedre for forhold. Sørg for å sette søket på "langvarig eller seriøst", eller hva enn de kaller det. 

IKKE sett på "ønsker langvarig men åpen for kort". 

Og hvis du ønsker kjæreste, så må du jo luke dem ut FØR du har sex med dem... 

Anonymkode: ccac8...1a4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo mennene du velger da… Jeg har selv møtt på «fuckboys» men da faser jeg de ut. De fleste datene mine er seriøse menn som vil ha forhold. Ble et på 3 år forrige gang og er i et nytt på cs 6mnd nå. Møtte begge på tinder.

Anonymkode: 0bd00...093

• Liker 2
Skrevet

Tror nok på mange måter Tinder ikke fungerer helt for oss i denne alderen, og kanskje det blir selvforsterkende. Jeg opplevde at veldig mange forventet at jeg ikke var seriøs på Tinder, og at de forventet en fuckboy. Så selv om det å matche med noen ikke var noe problem, så var det litt verre å få til en god dialog. 

Jeg gikk ut av tinder og har vært mer fornøyd med å være utenfor, og er i et fast forhold. Mann 45+

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tinder er for ligging, ikke for seriøse forhold. Happn, Bumble og Hinge kan være bedre for forhold. Sørg for å sette søket på "langvarig eller seriøst", eller hva enn de kaller det. 

IKKE sett på "ønsker langvarig men åpen for kort". 

Og hvis du ønsker kjæreste, så må du jo luke dem ut FØR du har sex med dem... 

Anonymkode: ccac8...1a4

Det er akkurat det samme greiene på ALLE apper. 

Jeg har også blitt ødelagt av nettdating..

Har funnet ut at det eneste man finner der er ligg og ustabile mannfolk. 

Har datet alkoholikere, kriminelle, utnyttere ( som utnytter i forhold til sex eller penger), psykisk voldelige, og folk der interressen er lunken enten fra de, meg eller gjensidig. Datet en fyr i flere måneder, så hoppet han bare over på ny yngre og penere dame når tilbudet kom. 

Jeg har lært mye, å ikke stole på noen, å ikke gi mye an meg selv med mindre jeg merker at de gir av seg selv ( nie som ennå ikke har skjedd med noen fra nett dating). 

Jeg har rett og slett mistet troen på at jeg vil finne den fine kjærligheten og fint forhold. Fokusere på meg selv etc. Jeg orker ikke gi noe lenger. 

Anonymkode: e6277...712

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er akkurat det samme greiene på ALLE apper. 

Jeg har også blitt ødelagt av nettdating..

Har funnet ut at det eneste man finner der er ligg og ustabile mannfolk. 

Har datet alkoholikere, kriminelle, utnyttere ( som utnytter i forhold til sex eller penger), psykisk voldelige, og folk der interressen er lunken enten fra de, meg eller gjensidig. Datet en fyr i flere måneder, så hoppet han bare over på ny yngre og penere dame når tilbudet kom. 

Jeg har lært mye, å ikke stole på noen, å ikke gi mye an meg selv med mindre jeg merker at de gir av seg selv ( nie som ennå ikke har skjedd med noen fra nett dating). 

Jeg har rett og slett mistet troen på at jeg vil finne den fine kjærligheten og fint forhold. Fokusere på meg selv etc. Jeg orker ikke gi noe lenger. 

Tidligere hadde jeg seltillitt, mente jeg var en god catch. Nå føler jeg ikke lenger det, tenker automatisk nåe en mann viser interresse at det er bedre damer enn meg der ute, så hvorfor skulle noen ville ha meg... 

Det er yngre, penere, rikere damer der ute med mindre issues... kan ikke se hvorfor noen EGENTLIG skulle ønsket være med meg. Det er effekten på meg nettdating dar hatt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tidligere hadde jeg seltillitt, mente jeg var en god catch. Nå føler jeg ikke lenger det, tenker automatisk nåe en mann viser interresse at det er bedre damer enn meg der ute, så hvorfor skulle noen ville ha meg... 

Det er yngre, penere, rikere damer der ute med mindre issues... kan ikke se hvorfor noen EGENTLIG skulle ønsket være med meg. Det er effekten på meg nettdating dar hatt. 

Du må jo bare bli kvitt prinsessenykkene dine. Ja selvfølgelig er det mange mer attraktive kvinner enn deg der ute, men det gjelder da for de aller fleste menn også. Så de tar til takke med en som er ca på samme nivå som dem, og det er jo ikke en negativ ting.

Anonymkode: 78dbc...180

Skrevet (endret)

Jeg skrev et anekdotisk svar i flørte-tråden som kan være relevant her også. (gå evt inn og les)

Men jeg tror datingapper ødelegger oss ganske mye. De fleste utvikler en økende kynisme for hver dårlige opplevelse de får gjennom dating fra disse appene. Realiteten er at det er mye kynisme og userise folk der. 

I tillegg har du helt rett, tror jeg, i at mange menn på din alder er "skremt". De har vært seriøse men fått seg den ene etter den andre på trynet og blir mer og mer forsiktige og usikre på å involvere seg dypt med dama de har foran seg. Og jeg er helt sikker på at mange damer vil si akkurat det samme.

Så om man deler daterne i to kategorier, de seriøse og de useriøse, så har mange av de seriøse fått litt for mange dårlige opplevleser (eller få, men veldig dårlige) til å føle seg trygge lenger i relasjoner. Mange av dem migrerer over i den useriøse kategorien som konsekvens av dette. 

En annen ting er at jeg har inntrykk av at mange overvurderer sin egen attraktivitet på appene. Jeg får interesse fra betydelig mer attraktive kvinner (både visuelt og kognitivt) i virkeligheten enn på apper. Det virker som om "alle" forsøker å date "oppover" på app. 

Nå tror jeg mange uansett gjør det vanskeligere for seg selv ved at de ikke kommuniserer men tar ting for gitt, antar og tror. Dette gjelder intensjoner med datingen, erfaringer fra tidligere, "eksklusivitet" og typen dating/relasjon man vil ha. 

Endret av BobTheNoob
Ett poeng til.
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da jeg startet med Tinder hadde jeg et håp om å finne kjærligheten. Etter halvannet år merker jeg at jeg har blitt helt annerledes. Har vært på mange dater men ingen av de har ført til noe. Enten null kjemi eller så har de vært interessert og ikke jeg eller motsatt. En gjenganger er at mennene er «såra», må bruke laaaang tid, vet ikke om de er klare for et forhold bla bla bla…

Jeg er veldig klar på at jeg ønsker et forhold på sikt. Nå merker jeg at jeg drar på date, mister håpet etter en times tid og tenker at dette er bortkastet tid. Og sånn går dagene. I helga traff jeg en jeg har pratet mye med, timer på tlf og vi passet virkelig sammen på mange måter. Kjemien var der, vi hadde sex. Etter det tenkte jeg bare «jaja, sexen var god, nå reiser han og jeg hører ikke mer fra han»…, Han tok kontakt dagen etter men jeg merker jo at han ikke er så på som før, og det er jo ikke jeg heller for jeg tar det for gitt at han ikke vil noe mer. 

Jeg har hatt sex på 1. date et par ganger. Fordi jeg selv ønsket det. Fordi det er godt. Det er ikke nødvendigvis de mennene jeg ønsker noe mer med. Og de forsvinner jo fordi de ikke er «klare» for et forhold….

Jeg syntes det er litt skremmende at så mange menn er «skremt»….og tror jo egentlig det bare er en dårlig unnskyldning til å ligge rundt. Men kan de ikke være ærlige på det? Jeg har fullstendig mistet troen på at menn i 44-50 åra vil noe seriøst. 

Nå tenker jeg at jeg får bli alene og får jeg lyst på sex er det alltids disse i 30-åra som er ærlige på at de kun ønsker sex med en voksen dame….

Ikke ha sex før du er i et fast forhold!!!

Anonymkode: 61378...b1d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man høster som man sår. Jeg er en seriøs mann, aldri i livet om jeg hadde tatt en kvinne som deg seriøst.

Anonymkode: 658cc...af2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tinder var bare ræl.

Tok meg 7 mnd å finne forloveden min og vi har nå kjøpt hus sammen.

Anonymkode: 0428b...977

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tinder var bare ræl.

Tok meg 7 mnd å finne forloveden min og vi har nå kjøpt hus sammen.

På Happn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg blir aldri skremt. Mann 45.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man høster som man sår. Jeg er en seriøs mann, aldri i livet om jeg hadde tatt en kvinne som deg seriøst.

På hvilket grunnlag ville du ikke tatt meg seriøst? Det eneste jeg ønsker meg er en mann å være glad i og som er glad i meg. Et solid, trygt forhold. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle kvinner på tinder vil ha noen få menn der, det er et ubestritt faktum.

Menn får ødelagt selvbilde av Tinder, bortsett fra de få som alle vil ha. De får med rette veldig god selvtillit, naturligvis.

Anonymkode: 548e5...d51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

På hvilket grunnlag ville du ikke tatt meg seriøst? Det eneste jeg ønsker meg er en mann å være glad i og som er glad i meg. Et solid, trygt forhold. 

Kvinner som har tilfeldig sex tas ikke seriøst, kvinner som hopper til sengs for tidlig tas ikke seriøst.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok kanskje naturlig at jo eldre vi blir, jo mer bagasje har vi, og er vi i tillegg single i "vår" alder er det vel gjerne en grunn for det - vi har blitt såret på veien og sannsynligvis møtt på en del skuffelser både i og utenfor forhold. 

Jeg er 38, kvinne, og kjenner at jeg til dels har mistet troen - og blir ikke akkurat noe mer troende av å se på hva mine etablerte venninners forhold. Alt ser pent ut utenfra, men mange av disse forholdene er mest fasade dessverre - selv om noen selvsagt er oppriktig lykkelige. Da tenker jeg at det er helt greit å være singel også. Heller singel enn i et fasade-forhold. 

Har vært singel i 6 måneder og er ikke klar for noen apper, men kan nok se for meg at det er fort gjort å havne innpå der en periode man føler seg ekstra ensom - uten at man nødvendigvis er klar for noe seriøst. Så dater man noen og innser at man ikke er klar. Trenger ikke ligge noe ondskapsfullt bak, men vi er jo bare mennesker og gjør feil. 

Anonymkode: 63a61...977

AnonymBruker
Skrevet

Møtte mannen min på Tinder. Det er 10 år siden, da.

Anonymkode: be953...276

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kvinner som har tilfeldig sex tas ikke seriøst, kvinner som hopper til sengs for tidlig tas ikke seriøst.

Spør du de du dater om de noen gang har hatt tilfeldig sex?

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...