Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt. 

Anonymkode: fdc4b...8d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva ville dere tenkt og evt gjort om daten du likte fortsatt bodde hjemme og ikke hadde noen konkret plan om å flytte ut i en alder av 30+?

Hva bidrar han med i dette kollektivet? Drar han sin del av lasset? Handler han inn mat? Vasker han klær, bad, kjøkken osv? Støvsuger han? Hjelper han sine aldrende foreldre eller er det de som gjør alt? Dette er av betydning. 

Anonymkode: f2d8d...211

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han bodde litt i kollektiv i studietiden. Altså alltid bodd på et rom og delt bad og kjøkken med andre. I utgangspunktet har han vel da liten erfaring med å ta seg av noe eget alene. 

Anonymkode: fd45d...4e5

Jeg har aldri bodd alene 🤷‍♀️Dvs, jeg bodde i et kollektiv som kun bestod av meg og ei som aldri var hjemme når jeg var 19. 

Bodde med venninner/kollektiv i studietiden, flyttet sammen med kjæresten som ble ektefelle. 

Men ja - til TS:

Forklaringen er forsåvidt plausibel nok.

Nedgangstider og midlertidig stilling ble avslag for meg og ektefelle også når vi flyttet til Oslo.

Hadde foreldre med stort hus tilbudt oss å bo der kunne vi jo spart mye mer i EK.

Kjenner voksne par med barn som har flytter hjem i både ett og to år for å spare EK nok til å kjøpe det de ønsket. 

Hadde fortsatt litt til og sett det an 🤷‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du være sammen med en som er veldig uhyggelig?

Anonymkode: b9d97...b33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for godt svar. Jeg er jo egentlig ikke dømmende.

Leser du hva du skriver? Du er jo pr definisjon dømmende. Akkurat så dømmende at du lager en tråd på et forum for å gi utløp for det.

Jeg håper virkelig han styrer unna deg. Du går jo langt i å bekrefte hans frykt for å være åpen. «Det er forklaringen hans», du får det ikke til å stemme…neivel. La den stakkars fyren slippe da. Om du veier en person du ønsker et forhold med i kroner og ører og ser på hans åpenhet med skepsis, så tror jeg du har et perspektiv som ikke er forenlig med hva jeg personlig legger i et forhold.

Anonymkode: 35009...807

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så han er i 30-årene uten jobb boende hjemme enda. Vel,det hadde vært totalt uaktuelt. En mann som har en så liten trang til å skape sitt eget hadde vært totalt kræsj med meg. Jeg flyttet hjemmefra som 16-åring

Anonymkode: b251d...e33

Jeg også. Men jeg hadde større mulighet, 

Dette problemet blir bare større og større, og vi vil se flere og flere som bruker tid å komme ut av huset. Mine barn var godt over 20.

Det er fortsatt folk som kan ta risikoen med å flytte ut basert på andre kriterier enn økonomi, men det er typisk folk med dårlig økonomisk dømmekraft eller folk som ikke har valg, og vil ha andre utfordringer. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (8 minutter siden):

Jeg også. Men jeg hadde større mulighet, 

Dette problemet blir bare større og større, og vi vil se flere og flere som bruker tid å komme ut av huset. Mine barn var godt over 20.

Det er fortsatt folk som kan ta risikoen med å flytte ut basert på andre kriterier enn økonomi, men det er typisk folk med dårlig økonomisk dømmekraft eller folk som ikke har valg, og vil ha andre utfordringer. 

Total digresjon fra tråden men A+ for profilbilde Druid. Bill Hicks var fantastisk. Rant in e minor 🙌

Anonymkode: 35009...807

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han bodde litt i kollektiv i studietiden. Altså alltid bodd på et rom og delt bad og kjøkken med andre. I utgangspunktet har han vel da liten erfaring med å ta seg av noe eget alene. 

Se på det positive med det da, man lærer seg å bo med alle mulige slags mennesker man ikke nødvendigvis kommer så godt overens med. SÅ utrolig vanskelig er det vel ikke å bo alene heller. Jeg har bodd i kollektiv hele livet selv, og prøver å finne meg noe eget nå i midten av 30-årene, men man er da oppegående nok til å finne ut av ting på denne alderen selv om man har bodd med andre. Da kan man like så gjerne si det samme om de som leier alene, ofte er det jo huseier som ordner ting som går i stykker. 

Anonymkode: c266d...dae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Å bo i kollektiv teller absolutt som erfaring med å bo for seg selv. Poenget er å ikke bo med noen som duller med deg. 

Jeg har mer respekt for 30-åringer som bor i kollektiv enn 30-åringer som bor hjemme (på lengre sikt). Og det er ingenting galt i å ikke ha råd til egen bolig som nyutdannet, det er jo et helt urealistisk krav mange har. 

Så jeg er enig i at det som er viktig er hva han gjør for å endre sin situasjon. Gi han en sjans, hva har du å tape? 

Mannen min var et fullstendig surrehode i 20-årene, men jeg traff han heldigvis ikke før han var over 30. 😅 Så det er jo håp for alle... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er drømmemannen ellers ville jeg absolutt gitt det en sjans. Men jeg synes også det er rart å ikke ville leie egen bolig etter fylte 30. Det tyder på et godt forhold til foreldrene, i det minste. Men kan være han har vært en gamer eller stengt seg inne noen år og kommet litt skjevt ut. Er personlig ikke så opptatt av at man skal gjøre som alle andre hele tiden, så vurder det opp mot følelsene dine og ikke avvis ham uten videre på det grunnlaget, tenker ihvertfall jeg.

Anonymkode: 1fdba...5ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Viss mannen sliter med å få jobb men er aktiv i å søke, er det helt unødvendig å legge masse penger i leiemarkedet viss mann kan bo rimelig med tilgang til en hel etasje for seg selv. 

Hva hjelper det med kausjonist viss han ikke har nok inntekt til å betjene et lån. Leiepriser her jeg bor overgår månedlig nedbetaling av bolig så det er bare bortkastede penger.

Flere bransjer har økonomisk nedgangstid og jobbmarked som blomstret før korona når mange valgte seg utdanning er nå helt dødt for alle som ikke har flere års relevant erfaring. 

Jeg ville dømt mannen for hvordan han oppfører seg, generelle verdier og hvilke tiltak han gjør for å komme i en bedre økonomisk situasjon på sikt. 

Hilsen aktiv jobbsøker som sitter fast i en jobb som ikke er relevant for min utdanning og kan heller ikke få boliglån før jeg lander en bransjerelatert jobb med høyere lønn. Sparing er minimalt da jobben jeg har nå ikke gir store summen til overs etter at alt av nødvendige utgifter er betalt. Flere år med hard jobbing på skolebenken og løftet om at alle får jobb har ikke gitt meg noe utenom studielån.

Dump mannen viss du vil, finnes nok i samme håpløse jobbsøker situasjon til at han møter noen som ikke er såpass dømmene som deg. Vi blir nok bare flere og flere fremmover. 

Anonymkode: 00009...842

*HVIS

Anonymkode: 555ba...644

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...