Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rasmus kan ikke kjenne Espen godt om han velger tvinger han over som forræder. Fyren kan jo ikke lyve og er som et ospeløv.  Skjønner at han har lyst å vinne sammen med kompisen, men tror dessverre det ikke går.

Er Rasmus lur, velger han Olaf, Sval eller Ida.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mollebolle skrev (44 minutter siden):

Rasmus kan ikke kjenne Espen godt om han velger tvinger han over som forræder. Fyren kan jo ikke lyve og er som et ospeløv.  Skjønner at han har lyst å vinne sammen med kompisen, men tror dessverre det ikke går.

Er Rasmus lur, velger han Olaf, Sval eller Ida.

Men er det ikke litt smart av Rasmus å velge Espen da? Så blir Espen stemt ut som forræder, og han får kanskje forsterket tillit som lojal nok en gang? I tillegg til at han slipper å sende hjem sin egen kompis - for da gjør det han det eventuelt selv (om han er en dårlig forræder)

• Liker 2
Skrevet
Djækklåsst skrev (49 minutter siden):

Ja, men det ble veldig åpenbart. Man kan da ikke utelukke at det var drapskonvolutten, for i det som ble vist med forseglingen ble klippet veldig «tight», slik at det slett ikke er umulig at den nye forræderen da var tilstede.

Men det som også taler i retning av at Espen blir rekruttert, er at han hadde de samme klærne på seg som i rådsalen da han åpnet konvolutten, mens Olaf hadde byttet klær. Noe som kan tyde på at Espen fikk konvolutten senere samme kveld mens Olaf fikk sin morgenen etter med nye klær. Og at neste episodes tittel kan også passe med at Rasmus har tatt inn Espen. 

Men her kan man jo både lure og dobbeltlure osv. 

Gode poeng! Kan godt være bevisst av produksjonen her for å lure oss

Skrevet
Djækklåsst skrev (55 minutter siden):

Men hva ville du elles ha kalt denne alliansen for? Den bestod jo av de yngste (Trygve, Leah, Sval) og noen av de yngre (Ida og Sophie), selv om aldersforskjellen mellom de to eldste i gruppen og et par av de andre (Henrik som er yngre enn Sophie, Espen og Rasmus) var svært liten.

Det er ikke så viktig for meg personlig hva de kaller seg egentlig. Poenget var vel heller bare at det ikke er sånn kjempestor aldersforskjell på flere av dem. Men når de omtales som de unge høres det ut som det er en betraktelig forskjell i alder. 

--

Vet ikke hvem som er best å tvinge over. Sval kunne vært en god ide men Rasmus stoler vel ikke helt på henne. Vet ikke med Tuva? Han siste, Tor Håkon?? Glemmer litt at han er med. Han har ikke fått så myte skjermtid. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Ludovica- skrev (6 timer siden):

Det er ikke så viktig for meg personlig hva de kaller seg egentlig. Poenget var vel heller bare at det ikke er sånn kjempestor aldersforskjell på flere av dem. Men når de omtales som de unge høres det ut som det er en betraktelig forskjell i alder. 

--

Vet ikke hvem som er best å tvinge over. Sval kunne vært en god ide men Rasmus stoler vel ikke helt på henne. Vet ikke med Tuva? Han siste, Tor Håkon?? Glemmer litt at han er med. Han har ikke fått så myte skjermtid. 

Og poenget mitt er at ingen der inne har hevdet at det er stor aldersforskjell mellom de eldste i «de unge»-alliansen og de yngste utenfor denne alliansen. Jeg kommer ikke på noe mer naturlig navn, så ser ikke hvorfor mange mener det er noe feil med dette.

Denne gangen vet vi at enten Olaf eller Espen må drepes. Så MÅ jo ikke Rasmus rekruttere den av disse som ikke drepes, men virker rart å legge opp til at valget står mellom det om han velger en helt annen. Men man kan jo klippe det til hva man vil.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 1
Skrevet
Djækklåsst skrev (4 minutter siden):

Og poenget mitt er at ingen der inne har hevdet at det er stor aldersforskjell mellom de eldste i «de unge»-alliansen og de yngste utenfor denne alliansen. Jeg kommer ikke på noe mer naturlig navn, så ser ikke hvorfor mange mener det er noe feil med dette.

Denne gangen vet vi at enten Olaf eller Espen må drepes. Så MÅ jo ikke Rasmus rekruttere den av disse som ikke drepes, men virker rart å legge opp til at valget står mellom det om han velger en helt annen. Men man kan jo klippe det til hva man vil.

Siden det er tvinging, blir det ikke drap samme natt. De på dødslisten ble reddet av at en forræder røk ut i rådsalen. 

• Liker 4
Skrevet
kikio skrev (9 timer siden):

Men er det ikke litt smart av Rasmus å velge Espen da? Så blir Espen stemt ut som forræder, og han får kanskje forsterket tillit som lojal nok en gang? I tillegg til at han slipper å sende hjem sin egen kompis - for da gjør det han det eventuelt selv (om han er en dårlig forræder)

Det er faktisk ikke dumt. Tenkte ikke så langt. Blir uansett spennende å se hva som skjer.

• Liker 2
Skrevet
FrøkenBlå skrev (2 timer siden):

Siden det er tvinging, blir det ikke drap samme natt. De på dødslisten ble reddet av at en forræder røk ut i rådsalen. 

Joda, det blir drap. Det er ved fristing det ikke blir drap.

• Liker 3
Skrevet
Minerwa skrev (15 timer siden):

Vi synes til vår store forundring at SE spilte supert. Hun er den som har dratt i gang spill og gjort programmet verdt å se på, synes vi. Rasmus har spilt safe og kjedelig. Får håpe han får en medforræder som tør være litt dristig, ellers er ikke dette programmet noe vi orker ofte fredagskvelden på. Synes SE tok utstemnmingen flott, og berømmer sågar Rasmus for hans spill. Sortien viser hvilken god spiller og skuespiller SE var/er. Vi har fått et helt nytt og bedre inntrykk av henne.

Jeg lurer oppriktig:

Var det nytt for dere at SE er i særklasse når det gjelder manipulasjon og kynisme?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
DesmondMiles skrev (30 minutter siden):

Jeg lurer oppriktig:

Var det nytt for dere at SE er i særklasse når det gjelder manipulasjon og kynisme?

Hun burde kommet med den klassiske kommentaren «jeg har vært meg selv hele veien», og det hadde for en gangs skyld vært helt sant. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet
lalaB skrev (På 8.11.2025 den 1.26):

Det var ikke fordi hun bare reagerte hardt, men måten hun reagerte på. Hun tok ikke til seg svarene deres, men bare fortsatte samtalen som at de ikke hadde sagt noe og at det hun hadde hørt på forhånd var en sannhet. Og så ble hun så forbanna på Rasmus, etter at han gjør mot henne akkurat det hun gjorde mot Harald. Det var han eller henne i dag, hun burde jo skjønne at han heller ikke hadde noe valg hvis han skulle redde seg selv. 

Ikke noe stort behov for å forsvare henne, men hun har sagt etterpå at hun gjorde det samme mot Harald, så det var vel karma. Eller noe sånt. Hun sa vel på programmet også at det var bra spilt av Rasmus, så tror hun tålte det greit selv om hu ble frustrert i øyeblikket. (I tillegg hadde hun og Rasmus lovet å støtte hverandre, noe sånt hadde vel ikke hun og Harald.) Poenget mitt er - ja de gjorde omtrent det samme. Da blir det feil å hylle Rasmus for det og samtidig "shame" SE for det. Godt spilt, av begge. Og når de da gikk mot hverandre ble det litt tilfeldig hvem av de som røk. 

• Liker 6
Skrevet
Titori skrev (3 timer siden):

Ikke noe stort behov for å forsvare henne, men hun har sagt etterpå at hun gjorde det samme mot Harald, så det var vel karma. Eller noe sånt. Hun sa vel på programmet også at det var bra spilt av Rasmus, så tror hun tålte det greit selv om hu ble frustrert i øyeblikket. (I tillegg hadde hun og Rasmus lovet å støtte hverandre, noe sånt hadde vel ikke hun og Harald.) Poenget mitt er - ja de gjorde omtrent det samme. Da blir det feil å hylle Rasmus for det og samtidig "shame" SE for det. Godt spilt, av begge. Og når de da gikk mot hverandre ble det litt tilfeldig hvem av de som røk. 

Forskjellen er vel at hun ikke måtte prøve å få ut Harald, men at Rasmus på dette tidspunktet ikke hadde noe valg da han visste at det var han eller henne. Han kunne sikkert prøvd å få folk til å stemme på Espen. Men slik jeg skjønte det så virket det ikke som R stolte helt på at SE ikke kom til å gå mot han på slutten. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
Jaimatadi skrev (16 timer siden):

Hun burde kommet med den klassiske kommentaren «jeg har vært meg selv hele veien», og det hadde for en gangs skyld vært helt sant. 

Ha, godt poeng!

Selv er jeg ikke overrasket over hvorledes Sofie Elise fyllte rollen som forræder. Og likevel var det litt fasinerende.Det var som å se en magiker i aksjon. I den ene episoden etter den andre. Hun har evnen til få folk til å tenke på medspillere men uten at det faller tilbake på henne.

Helt inntil til det ikke gikk.

Og så behersket hun også kameraene og timingen som hører med til slike produksjoner. 

Endret av FORFAR
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå skal det tvinges, og det kommer til å bli mye stress neste dag. De andre deltakerne kjenner jo opplegget og vil prøve å gjette seg frem til hvem som kan ha blitt tvunget, og mistenke alle.  De superlojale slipper heller ikke unna der. Spennende å se hvem det blir, Olaf, Espen eller en annen.  Den oppgaven krever nok en sterk psyke.

• Liker 2
Skrevet

Det blir ekstra kaos når det skal tvinges med så få deltakere igjen!

Og en annen ting: har det noen gang tidligere skjedd at ALLE i en rådsal har stemt på en forræder i samme runde?! 😅 For det skjedde jo faktisk her. Det var kun stemmer på Sophie og Rasmus. 

• Liker 5
Skrevet
Titori skrev (20 timer siden):

Jeg hyller ikke Rasmus for noe som helst, jeg kritiserte oppførelsen til Sophie Elise for måten hun håndterte å få søkelyset litt mot seg selv på. 
Dog var hun noe mer reflektert over det etter at hun hadde blitt stemt ut, men fortsatt syns jeg ikke det forsvarer oppførselen hennes i samtalene før rådsalen. 

• Liker 4
Skrevet
Djækklåsst skrev (På 10.11.2025 den 8.36):

Joda, det blir drap. Det er ved fristing det ikke blir drap.

Men må det drepes fra dødslista da? Virket jo veldig på Olaf som at hans eneste mulighet til å overleve natta var om de stemte ut en forræder i rådsalen. Og han virket jo «trygg» etter rådsalen. Er det han som har misforstått da? 

Hvis han ikke blir tvunget over, så blir han drept da? For Rasmus dreper vel ikke Espen. 

• Liker 1
Skrevet
lalaB skrev (7 timer siden):

Men må det drepes fra dødslista da? Virket jo veldig på Olaf som at hans eneste mulighet til å overleve natta var om de stemte ut en forræder i rådsalen. Og han virket jo «trygg» etter rådsalen. Er det han som har misforstått da? 

Hvis han ikke blir tvunget over, så blir han drept da? For Rasmus dreper vel ikke Espen. 

Jeg trodde at den som ikke blir tvunget ryker ut.

Skrevet (endret)
lalaB skrev (14 timer siden):

Olaf har ikke misforstått. Om ikke en forræder hadde blitt forvist, så ville han helt sikkert blitt drept om natten som eneste superlojale på dødslisten. Men siden en forræder ble tatt, så vil ikke Olaf lenger være superlojal, siden en ny forræder skal rekrutteres. Dermed har Olaf muligheten til å bli rekruttert fremfor drept. Han kan fremdeles bli drept, men det er i det minste en mulighet for å overleve nå, men det forutsetter at Rasmus dreper Espen, ja. Rasmus tenker vel mer på egne vinnersjanse nå enn å skulle beholde Espen i spillet. Om han ikke finner det lurt å rekruttere Espen, så er det bedre å ta ham ut, for da vil de uansett ikke kunne vinne sammen.

Endret av Djækklåsst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...