megda Skrevet 26. oktober 2025 #281 Skrevet 26. oktober 2025 Djækklåsst skrev (24 minutter siden): Du fremstiller det som om det handler om en uniform sannsynlighetsmodell hvor utfallene har lik sannsynlighet. Dette er feil. Jeg spør igjen: om alle hadde visst at Vebjørn var blitt fristet, ville det da vært 50 % sannsynlighet for at han hadde takket ja og blitt forræder? Svaret er åpenbart nei. Tett på 100 % sannsynlighet for at han hadde takket nei og fremdeles vært lojal, fordi man må vurdere personen og oppførselen hans. vebjørn er en særegen outlier kontra resten av deltakerne pga. den sterke religøse troen. jeg ville ikke brukt samme modell for han, nei. 2
Djækklåsst Skrevet 26. oktober 2025 #282 Skrevet 26. oktober 2025 megda skrev (1 minutt siden): vebjørn er en særegen outlier kontra resten av deltakerne pga. den sterke religøse troen. jeg ville ikke brukt samme modell for han, nei. Men da faller jo argumentasjonen din om at det er en uniform sannsynlighetsmodell sammen. 4
megda Skrevet 26. oktober 2025 #283 Skrevet 26. oktober 2025 Djækklåsst skrev (4 minutter siden): Men da faller jo argumentasjonen din om at det er en uniform sannsynlighetsmodell sammen. nei, men jeg skjønner at det gjør det for deg. 4
Djækklåsst Skrevet 26. oktober 2025 #284 Skrevet 26. oktober 2025 (endret) megda skrev (17 minutter siden): nei, men jeg skjønner at det gjør det for deg. Du sier jo selv at det jevnt over er 54 % sannsynlighet for å vurdere riktig om en person lyver eller ikke. Som også tilsier at det ikke er snakk om en uniform sannsynlighetsmodell. Endret 26. oktober 2025 av Djækklåsst 2
megda Skrevet 26. oktober 2025 #285 Skrevet 26. oktober 2025 Djækklåsst skrev (7 minutter siden): Du sier jo selv at det jevnt over er 54 % sannsynlighet for å vurdere riktig om en person lyver eller ikke. Som også tilsier at det ikke er snakk om en uniform sannsynlighetsmodell. da opplever jeg at du ikke segregerer informasjonen jeg gir på en adekvat måte, men jeg har ikke noe problem med at du mener jeg tar feil. jeg er ferdig med denne diskusjonen.
Djækklåsst Skrevet 26. oktober 2025 #286 Skrevet 26. oktober 2025 megda skrev (3 minutter siden): da opplever jeg at du ikke segregerer informasjonen jeg gir på en adekvat måte, men jeg har ikke noe problem med at du mener jeg tar feil. jeg er ferdig med denne diskusjonen. Om poenget ditt er at du mener at i tilfellet Henrik, så er det 50/50, slik du vurderer ham, så sier jeg ikke at det er feil. Men det virket som om du fremstilte det som om det må være 50/50, fordi han enten takket ja eller nei. For mange vil det være langt mer sannsynlig å takke ja enn nei. For f.eks Vebjørn motsatt. 1 2
globalagogo Skrevet 26. oktober 2025 #287 Skrevet 26. oktober 2025 Kan dere ta den mattediskusjonen et annet sted 28 11
DesmondMiles Skrevet 26. oktober 2025 #288 Skrevet 26. oktober 2025 Jeg har aldri sett Ida Broen før Forræder, så jeg har ingen forutinntatte meninger om henne slik jeg f.eks. har om Sophie Elise. Jeg liker virkelig ikke personligheten hennes slik hun fremstår i dette programmet! Skråsikker på alt, til tross for at hun har tatt feil alle gangene som ikke forræderne har gitt dem en av sine egne med overlegg. Inntar en ekstrem offerrolle hver gang noen stiller seg kritisk til hennes valg. Forsøker å skylde på Henrik for at han fikk henne til å stemme på Siri, når det var hun selv som luftet Siri først. Og nå i siste episode, hvor hun avfeier spørsmål mot henne som «ikke se mot meg, jeg er lojal, da tar det feil», uten noen evne til selvinnsikt om at de har tatt feil i alle rådsaler unntatt én. For hennes skyld håper jeg hun er klippet for å se ut som hun gjør, men kan ikke huske sist jeg mislikte en deltaker i noe program, der jeg ikke tidligere har kjent til vedkommende! 26 10
Noomie Skrevet 26. oktober 2025 #289 Skrevet 26. oktober 2025 megda skrev (8 timer siden): Hun er jo en løs kanon.. Anklager alle og alt og er helt sikker på teoriene sine, som alltid er feil. Helt utrolig at hun ikke innser sine egne begrensninger Ludovica- skrev (17 timer siden): Men virker Ida som en forræder da? Virker hun ikke mest litt småparanoid og stressa? Tenker en forræder ofte er mindre høylytt? Det Sval sa var vel at hun påpekte at Rasmus gjorde lite ute av seg, altså "gjemmer" seg litt og det har hun jo rett i. det over. Hun er høylytt i den forstand at hun anklager alt og alle. Hun peker fingeren alle andre plasser og blir helt hysterisk når mistanken rettes mot henne. Vi vet jo at hun er lojal. Vi vet at hun er stresset, redd og hysterisk. Som person så virker Ida som en som ikke tåler å ikke bli trodd. Hun blir mildt sagt hysterisk av å ikke bli trodd når hun er ærlig. Ærlighet og troverdighet virker viktig for henne, noe som er normalt for mange. Jeg kjenner meg igjen i panikken av å ikke bli trodd når jeg er ærlig. Da blir man stressa, hysterisk, begynner å gråte og vil brøle ut sannheten til man blir trodd. Men de der inne vet ikke at hun er lojal, de kan ikke stole på noen, alle er paranoide og leter etter forrædere. Alt det de der inne ser, er en person som går rundt å anklager alt og alle og tar feil gang på gang. Det er et rødt flagg i et slikt spill. De eneste som ikke går med høyre skuldre er forræderne. De er ganske cocky etter å ha overlevde så lenge. Bortsett fra Sophie Elise, hun ligger 5 skritt foran og plotter et drap på Rasmus. Hun jobber aktivt med å gjøre andre til mistenkt, for å fjerne mistanken rundt seg selv. Hun er manipulerende og kalkulerende. Rasmus har nok lagt en plan for å dytte Sophie Elise foran bussen for lenge siden, så det er ikke slik at han går rundt på en rosa sky heller altså. Han er stille, han forsøker å snike seg til målstreken, ganske feig taktikk. Men hvis SE tråkker feil så går hun før Rasmus. Hadde det vært meg så hadde Ida vært et stort rødt flagg. Hadde jeg vært forræder så hadde jeg gjort alt jeg kunne for å beholdt hun lenge, nettopp fordi hun er så høylytt. 5 1
Chupacabra Skrevet 26. oktober 2025 #290 Skrevet 26. oktober 2025 Perine skrev (På 24.10.2025 den 10.40): Skjul innhold Ingen avsløringer, men jeg måtte le litt av Vebjørn i dag. Hvorfor er han med i et slikt program, egentlig? Han visste vel at stilen til Mads kan være litt på kanten, og ikke akkurat helt på linje med sine egne "moralske" regler. Religionen og PR-kåtskapen trakk nok Vebjørn i hver sin retning. Religionen tapte. 5 1
FORFAR Skrevet 29. oktober 2025 #291 Skrevet 29. oktober 2025 Chupacabra skrev (På 26.10.2025 den 15.59): Religionen og PR-kåtskapen trakk nok Vebjørn i hver sin retning. Religionen tapte. Jepp, han blir helt klart dratt i to retninger. Det kunne kanskje blitt bra TV (hvilket nok var det produksjonen gamblet på), men idet han satte foten ned ble det mer kleint enn dramatisk egentlig. 1
Perine Skrevet 29. oktober 2025 #292 Skrevet 29. oktober 2025 FORFAR skrev (9 timer siden): Jepp, han blir helt klart dratt i to retninger. Det kunne kanskje blitt bra TV (hvilket nok var det produksjonen gamblet på), men idet han satte foten ned ble det mer kleint enn dramatisk egentlig. Håper at han ryker ut av Forræder snart. 7
Mollert Skrevet 31. oktober 2025 #293 Skrevet 31. oktober 2025 Perine skrev (På 29.10.2025 den 11.17): Håper at han ryker ut av Forræder snart. Spoiler Raskere enn du skulle tro. 5 1
Ludovica- Skrevet 31. oktober 2025 #294 Skrevet 31. oktober 2025 Det legges veldig opp til at en av forræderne skal ryke neste episode og mest logisk Rasmus? Siden SE har større klikk som av en eller annen grunn nekter å se forbi sin gruppe. Vebjørn sa at han trodde SE var det andre forræderen, og det er flere som nevner henne men at det liksom er umulig.Hun overspilte noe voldsomt på frokosten. Syns Espen hadde et godt poeng når han sa at Trygvde undertenkte. Altså at de mener at det er helt umulig at en forræder kan ha fått samme beskjed som de lojale? Hva slags bevis er det?? Syns det er litt dumt at Tuva og Olaf er såkalt superlojale. Alle burde egentlig kunne mistenkes. 11
Mmmwhatever Skrevet 31. oktober 2025 #295 Skrevet 31. oktober 2025 (endret) Ludovica- skrev (21 minutter siden): Det legges veldig opp til at en av forræderne skal ryke neste episode og mest logisk Rasmus? Siden SE har større klikk som av en eller annen grunn nekter å se forbi sin gruppe. Vebjørn sa at han trodde SE var det andre forræderen, og det er flere som nevner henne men at det liksom er umulig.Hun overspilte noe voldsomt på frokosten. Syns Espen hadde et godt poeng når han sa at Trygvde undertenkte. Altså at de mener at det er helt umulig at en forræder kan ha fått samme beskjed som de lojale? Hva slags bevis er det?? Syns det er litt dumt at Tuva og Olaf er såkalt superlojale. Alle burde egentlig kunne mistenkes. Ja, hun overspilte veldig på frokosten. Veldig merkelig atferd, hvorfor var det ingen som reagerte på det? Det er jo en veldig merkelig gjeng med lojale som er igjen. Flere som ikke har funnet opp kruttet, Trygve er en løs kanon som spinner rundt og rundt, Olaf som hyperfokuserer med ikke helt får til noe… ingen handlekraft, og ingen som ser ut til å tenke mer enn maks et halvt skritt framover. Endret 31. oktober 2025 av Mmmwhatever 8
Djækklåsst Skrevet 31. oktober 2025 #296 Skrevet 31. oktober 2025 (endret) Ludovica- skrev (1 time siden): Det legges veldig opp til at en av forræderne skal ryke neste episode og mest logisk Rasmus? Siden SE har større klikk som av en eller annen grunn nekter å se forbi sin gruppe. Vebjørn sa at han trodde SE var det andre forræderen, og det er flere som nevner henne men at det liksom er umulig.Hun overspilte noe voldsomt på frokosten. Syns Espen hadde et godt poeng når han sa at Trygvde undertenkte. Altså at de mener at det er helt umulig at en forræder kan ha fått samme beskjed som de lojale? Hva slags bevis er det?? Syns det er litt dumt at Tuva og Olaf er såkalt superlojale. Alle burde egentlig kunne mistenkes. Jeg er enig, jeg blir ikke overrasket om Rasmus ryker, noe jeg blir om Rasmus klarer å innfri planen sin og får ut Sophie. Rasmus har oddsen imot seg, og de kan heller ikke ta ut noen av de unge de siste nettene, der må de superlojale Olaf og Tuva tas først. Men får han med seg alle unntatt de «unge», så vil det gå. Det ble jo hintet til at man kan ende opp med noen av de «unge», inkludert Sophie (hun tilhører den gjengen i spillet selv om hun er 30) til slutt, som sa betyr at Sophie vinner, og det vil ikke være spesielt overraskende, slik det ser ut. Ellers enig i at det er latterlig å tro at produksjonen i praksis ville ha kastet ut en forræder gjennom å ikke la vedkommende få vite detaljer om seremonien. Og enig i at det var unødvendig å legge opp til superlojale gjennom bordkartet. Fører bare til at forræderne er tvunget til å forsøke å få ut Olaf og Tuva om nettene, som skaper et mer låst spill enn det ellers ville blitt. Endret 31. oktober 2025 av Djækklåsst 3
Halloi Skrevet 31. oktober 2025 #297 Skrevet 31. oktober 2025 Det kunne vel vært en teori at de superlojale ble fristet? At enten Henrik løy om at han ble fristet, eller at siden han sa nei, så kunne forræderne friste en ny? 1
Djækklåsst Skrevet 31. oktober 2025 #298 Skrevet 31. oktober 2025 Halloi skrev (2 minutter siden): Det kunne vel vært en teori at de superlojale ble fristet? At enten Henrik løy om at han ble fristet, eller at siden han sa nei, så kunne forræderne friste en ny? Ingen grunn til å tro at Henrik løy, hvorfor skulle han gjøre det som lojal? Og han sa også at han hadde vært 100 % ærlig etter at han ble forvist. Og Vebjørn ble drept neste natt, ergo ingen ny fristing. 1
BELLA965 Skrevet 31. oktober 2025 #299 Skrevet 31. oktober 2025 Forræder er i stor grad regissert... dessverre...SE ble med på premisset om at hun skulle bli forræder... slik ville hun få mer publisitet, rett etter øyeløft. Dessverre.. Det er så synlig, og gjør sesongen uinteressant (i motsetning til tidligere) 15
CeXNS Skrevet 1. november 2025 #300 Skrevet 1. november 2025 BELLA965 skrev (6 timer siden): Forræder er i stor grad regissert... dessverre...SE ble med på premisset om at hun skulle bli forræder... slik ville hun få mer publisitet, rett etter øyeløft. Dessverre.. Det er så synlig, og gjør sesongen uinteressant (i motsetning til tidligere) Jeg er enig med deg. Det er et helt selvfølgelig valg. Det som er interessant er hvordan hun i flere reality-programmer greier å innynde seg hos mange med denne sårbare fremstillingen av seg selv. Vebjørn på Farmen feks. Og Dorthe Skappel. Hun er til dags den eneste som fikk eget intervju på God Kveld Norge da hun trakk seg fra Skal vi danse. Kjendisene flokker seg rundt henne; Hegseth er et annet eksempel, Alle som har fulgt henne vet jo hvor utrolig kynisk hun er. Helt vilt å være vitne til at hun spiller ut denne personligheten gang på gang, og folk går på limpinnen. 9 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå